Υπερδιπλασιασμό των κερδών του για το τελευταίο τρίμηνο του 2023 ανακοίνωσε ο κινεζικός όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings, χαιρετίζοντας το 2023 ως μια «κομβική» χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας ο εξαιρετικά φθηνός ιστότοπος αγορών Temu σημείωσε εκρηκτική ανάπτυξη μετά από μία επιθετική διαφημιστική καμπάνια.
Η εισηγμένη στο Nasdaq PDD , η οποία είναι ιδιοκτήτης της Temu που επελαύνει » στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ανέφερε συνολικά έσοδα 89 δισ. Rmb (12 δισ. δολ. για τους τρεις μήνες έως τον Δεκέμβριο, καταγράφοντας αύξηση 123% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους και πολύ πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Παρακολουθήσεις, ψέμματα και βιντεοταινίες – Γιατί κατηγορείται η μητρική της Temu
«Το 2023 αντιπροσωπεύει ένα κομβικό κεφάλαιο στην εταιρική μας ιστορία», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Chen Lei. «Είδαμε αυξανόμενη ζήτηση που οδηγείται από την ενθάρρυνση του καταναλωτικού κλίματος».
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Temu ήταν ασύμφορη στο αρχικό στάδιο ανάπτυξής της, αλλά τα συνολικά καθαρά κέρδη της PDD το τελευταίο τρίμηνο του 2023 ήταν 23 δισ. Rmb, αυξημένα κατά 146% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία είπε ότι τα κέρδη προήλθαν από τα τέλη συναλλαγών και τα τέλη μάρκετινγκ που καταβλήθηκαν από εμπόρους που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες της.
Ο όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος κατέχει την αγορά Pinduoduo, κυκλοφόρησε το Temu στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2022 προτού το επεκτείνει στην Ευρώπη και την Ασία. Και όπως επισημαίνουν οι Financial Times, ήδη το Temu απειλεί τους καθιερωμένους παίκτες, συμπεριλαμβανομένων των Amazon και eBay, με τις χαμηλές τιμές του.
Η PDD αψήφησε σε γενικές γραμμές την ύφεση των κινεζικών μετοχών του Διαδικτύου, με τις μετοχές της να αυξάνονται περισσότερο από 60% τον περασμένο χρόνο.
Επιθετική διαφήμιση
Η Temu έχει ξεκινήσει μια επιθετική διαδικτυακή διαφημιστική εκστρατεία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων σε Google και Meta για να κερδίσει μερίδιο αγοράς σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Οι δαπάνες πωλήσεων και μάρκετινγκ του PDD έχουν αυξηθεί λόγω των διαφημιστικών δαπανών και των επιδοτήσεων για να προσελκύσουν αγοραστές και εμπόρους στο Temu. Από την κυκλοφορία της Temu το 2022, έχει ξοδέψει συνολικά 100 δισεκατομμύρια Rmb για μάρκετινγκ και πωλήσεις στις επιχειρήσεις της, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της PDD.
Η Temu στρατολογεί ενεργά πωλητές της Amazon και της Shein στην Κίνα και τους πιέζει να μειώσουν τις τιμές.
Η PDD, η οποία δεν αναλύει τα οικονομικά αποτελέσματα των κινεζικών και διεθνών επιχειρήσεων της, έχει επίσης διαταράξει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην εγχώρια αγορά της.
Δημοσίευσε επίσης ένα μοντέλο ομαδικών αγορών στην Κίνα, όπου αγοραστές συγκεντρώνονται για να αγοράσουν τα ίδια προϊόντα σε χαμηλές τιμές. Το Pinduoduo έχει καταβροχθίσει το μερίδιο αγοράς από τους πιο καθιερωμένους αντιπάλους Taobao και Tmall, καθώς οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις δαπάνες ως απάντηση στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης.
Θέμα ώθησης
Ο αντιπρόεδρος στρατηγικής της PDD Ντέβιντ Λιου, πρώην τραπεζίτης της Goldman Sachs, περιέγραψε το «επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στην ώθηση» σε ένα podcast του 2019.
Είπε ότι αντί να αναζητούν συγκεκριμένα αντικείμενα, οι άνθρωποι πήγαιναν στην Pinduoduo για να περιηγηθούν εκεί, όπου οι αλγόριθμοι και οι εξαιρετικά στοχευμένες προσφορές ενθάρρυναν την κοινωνική κοινοποίηση των αγορών. Η άνοδος της χρήσης των κινητών, σύμφωνα με τον συνδιευθύνοντα σύμβουλο Τζεν Λέι, ήταν αυτή που δημιούργησε ένα νέο πρότυπο.
Αυτή η θεωρία του επιχειρηματικού μοντέλου της PDD συγκρούστηκε σύντομα με την πραγματικότητα. Σε μια αιφνιδιαστική αλλαγή στρατηγικής, η Pinduoduo άρχισε να πουλάει η ίδια εμπορεύματα. Ξεκίνησε τη λιανική πώληση τύπου Amazon, με την προτροπή των ανθρώπων να αναζητούν προϊόντα. Παρατηρήσαμε ότι υπάρχουν απαιτήσεις των καταναλωτών στην πλατφόρμα μας, για τις οποίες δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε τους κατάλληλους εμπόρους.
Κατά τη διάρκεια του 2020 και του 2021, η PDD ανέφερε ότι πούλησε εμπορεύματα αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων χωρίς να αποκαλύψει ύψος αποθεμάτων στον ισολογισμό της ή το κόστος αυτών των πωληθέντων προϊόντων, δύο τυποποιημένα λογιστικά στοιχεία λιανικής πώλησης. Στη συνέχεια, σταμάτησε να πουλάει μυστηριώδη εμπορεύματα το ίδιο απότομα όπως ξεκίνησε.
Latest News
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ
Τραμπ: Εξετάζει την ιδιωτικοποίηση του αμερικανικού Ταχυδρομείου
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post
Βιομηχανική παραγωγή: Σταθερή στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο - Αύξηση 0,3% στην ΕΕ
Σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2024 η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε σταθερή στη ζώνη του ευρώ
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis