Όταν βγήκε «στον αέρα» η Temu, φιλοδοξία της ήταν να αποτελέσει μια ταχύτερη, πιο λιτή και φθηνότερη εκδοχή της Amazon. Και τα κατάφερε: μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια εξαπλώθηκε από την Κίνα σε 49 χώρες, μέσα από ένα τεράστιο και άκρως επιθετικό διαφημιστικό πρόγραμμα.

Ο κολοσσός του e-commerce αναδείχθηκε το 2023 ο κορυφαίος διαφημιζόμενος με βάση τα έσοδα, αν και υπάρχει μια γενικότερη αδιαφάνεια τόσο για τα συνολικά κόστη που έριξε στην προώθηση, όσο και για τα κέρδη της.

Η Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές με γνώση του θέματος, αποκαλύπτει ότι μόνο στη Meta (τη μητρική εταιρεία του Facebook και του Instragram) η Temu «έριξε» σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις, εκπλήσσοντας στελέχη της εταιρείας. Η Temu είναι επίσης ένας από τους πέντε κορυφαίους διαφημιστές της Google.

Temu: Τα μυστήρια της PDD που την οδήγησαν στην κορυφή του κόσμου

Εκπρόσωπος του κινεζικού κολοσσού αμφισβήτησε το ποσό των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά αρνήθηκε να αποκαλύψει τα επίπεδα δαπανών της εταιρείας στη Meta.

Ο όγκος της διαφήμισης από την Temu , η οποία κυκλοφόρησε το 2022, έχει αιχμαλωτίσει τα στελέχη και των δύο τεχνολογικών εταιρειών, οι οποίες είναι εδώ και καιρό οι κυρίαρχοι παίκτες στην ψηφιακή διαφήμιση.

Επιθετικές δαπάνες

Τόσο η Temu, όσο και γίγαντας της γρήγορης μόδας Shein και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών με κινεζικές ρίζες, ξοδεύουν επιθετικά για να προσεγγίσουν καταναλωτές, ανεβάζουν τις τιμές ψηφιακής διαφήμισης, κυνηγούν υπαλλήλους logistics και παραδίδουν τόσα πολλά προϊόντα που έχουν γίνει όφελος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία .

Η διαφημιστική μάχη στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι σίγουρα «καλά νέα»  ​​για τη Meta και την Google, καθώς γεμίζει τα ταμεία τους με ζεστό χρήμα.

Και αυτό αποτυπώνεται και στην χρηματιστηριακή τους αξία. Η τιμή της μετοχής της Meta σημείωσε άνοδο στις αρχές Φεβρουαρίου, αφού ενέγραψε την καλύτερη τριμηνιαία αύξηση των πωλήσεών της σε περισσότερα από δύο χρόνια. Τα έσοδα από τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κίνα σχεδόν διπλασιάστηκαν πέρυσι, φτάνοντας τα 13,69 δισεκατομμύρια δολάρια, μια μεγάλη αντιστροφή από το προηγούμενο έτος, όταν τα έσοδα μειώθηκαν σχεδόν κατά 3% στα 7,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Αντίθετα, η αύξηση των εσόδων από πελάτες με έδρα τις ΗΠΑ αυξήθηκε μόνο κατά 5,5% στα 49,78 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2023.

Το εσωτερικό ανέκδοτο

Όπως αποκαλύπτει η WSJ οι υπάλληλοι της Meta έχουν ένα εσωτερικό ανέκδοτο, που κυκλοφορεί τελευταία στα γραφεία τους: αστειεύονται λέγοντας ότι πρέπει να ευχαριστήσουν την Temu στέλνοντάς της μια δωροκάρτα… Temu.

Η Temu έχασε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια στην προσπάθεια μάρκετινγκ του Super Bowl, η οποία περιελάμβανε την προβολή πολλών διαφημίσεων κατά τη διάρκεια της μετάδοσης του μεγάλου παιχνιδιού από το CBS. Έβαλε μια διαφήμιση 30 δευτερολέπτων τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια του Super Bowl LVIII και ξανά κατά τη διάρκεια της κάλυψης μετά τον αγώνα. Φέτος, τα brandsπλήρωσαν περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια για 30 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου κατά τη διάρκεια του Super Bowl, του ακριβότερου διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση.

Η διαφήμιση κινουμένων σχεδίων του Temu , η οποία έχει το σλόγκαν «ψωνίζω σαν δισεκατομμυριούχος», έδειχνε ένα κορίτσι να χορεύει τριγύρω και να πετάει χαμηλές τιμές. Ήταν η δεύτερη εμφάνιση του Temu στο Super Bowl αφού η εταιρεία έκανε το ντεμπούτο της στο μεγάλο παιχνίδι το 2023.

Buzz

Το μπαράζ διαφημίσεων του Super Bowl τον περασμένο μήνα βοήθησε τον Temu να δημιουργήσει άφθονο buzz στο διαδίκτυο. Ήταν ο δεύτερος πιο αναφερόμενος διαφημιστής του Super Bowl στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης—μετά την Verizon, η οποία δημοσίευσε μια διαφήμιση με την Beyoncé. Η Sprout Social, εταιρεία ανάλυσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαπίστωσε επίσης ότι η Temu είχε 40.448 αναφορές και 420.714 δεσμεύσεις, συμπεριλαμβανομένων των likes, των shares και των σχολίων την ημέρα του παιχνιδιού.

Και οι ναυτιλιακές εταιρείες σημείωσαν αύξηση στις παραδόσεις Temu μετά την προβολή της διαφήμισής τους στο Super Bowl.

«Σίγουρα έχουμε δει πολύ θετική ανάπτυξη από την Temu. Και νιώθουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση μετά το Super Bowl», δήλωσε ο Andy Whiting , ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Better Trucks. Ο περιφερειακός μεταφορέας παραδίδει δέματα σε 21 πόλεις των ΗΠΑ, όπως το Σικάγο, το Μιλγουόκι, το Κλίβελαντ, το Ντιτρόιτ, το Χιούστον και την περιοχή του μετρό γύρω από τη Νέα Υόρκη.

Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου αποστέλλουν 10.000 τόνους αγαθών την ημέρα αεροπορικώς από την Κίνα και οι Shein και Temu αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% των πακέτων, εκτίμησε ο Steven Wang , διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας logistics ηλεκτρονικού εμπορίου Baixiao.

Στις ΗΠΑ, η Shein και η Temu στέλνουν η κάθε μία περίπου ένα εκατομμύριο πακέτα την ημέρα, σύμφωνα με τον σύμβουλο αποστολής δεμάτων ShipMatrix.

Ανεβάζουν τις τιμές

Ο όγκος των διαφημίσεων που αγοράζουν οι Temu, Shein και άλλοι παίκτες αυξάνει τις τιμές ορισμένων διαφημιστικών σποτ, σύμφωνα με ορισμένους CEO.

«Ξοδεύουν πολλά χρήματα στο μάρκετινγκ», δήλωσε ο ο διευθύνων σύμβουλος της Etsy, Τζος Σίλβερμαν. «Πιστεύω ότι αυτοί οι δύο παίκτες έχουν σχεδόν μόνοι τους αντίκτυπο στο κόστος της διαφήμισης, ιδιαίτερα σε ορισμένα συνδρομητικά κανάλια στο Google και στο Meta».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή