Ο ινδικός όμιλος Reliance Industries, διαχειριστής του μεγαλύτερου συγκροτήματος διυλιστηρίων στον κόσμο, δεν θα αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται από δεξαμενόπλοια που διαχειρίζεται η ρωσική ναυτιλιακή μεταφορική εταιρεία Sovcomflot (SCF) μετά τις πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις, σύμφωνα με δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Πετρέλαιο: Ρωσία και Σαουδική Αραβία μειώνουν την παραγωγή προς στήριξη των τιμών
Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στις εξαγωγές πετρελαίου για τη Ρωσία καθώς οι πετρελαϊκές της εταιρείες μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσκολίες ως προς την εξεύρεση πλοίων για την πώληση του πλεονάζοντος πετρελαίου μετά τις πρόσφατες επιθέσεις με ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) σε κρατικά διυλιστήρια. Οι ρωσικές εταιρείες ήδη δυσκολεύονται να εισπράξουν τις πληρωμές για τις εξαγωγές πετρελαίου λόγω των τραπεζικών κυρώσεων.
Οι κυρώσεις
Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιβάλει ευρέως φάσματος κυρώσεις στη Ρωσία από την έναρξη της εισβολής της στην Ουκρανία πριν από δύο χρόνια. Τον Φεβρουάριο, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στην Sovcomflot και σε 14 δεξαμενόπλοια που εμπλέκονταν στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.
Ο ινδικός όμιλος Reliance, ένας μεγάλος αγοραστής του ρωσικού πετρελαίου Urals, έχει ζητήσει οι νέες προμήθειες να μην μεταφέρονται με πλοία που διαχειρίζεται η Sovcomflot, σύμφωνα με τις πηγές, οι οποίες τήρησαν την ανωνυμία τους λόγω της λεπτότητας του θέματος.
Οι εκπρόσωποι της Sovcomflot και του ομίλου Reliance δεν ανταποκρίθηκαν σε αιτήματα του πρακτορείου Reuters να σχολιάσουν το θέμα.
Στο μεταξύ πολλά ινδικά διυλιστήρια σκέφτονται να σταματήσουν να χρησιμοποιούν πλοία της Sovcomflot, γεγονός που μπορεί να επιβαρύνει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία και να αφήσει τη Ρωσία με λιγότερα σημεία πώλησης του κορυφαίου προϊόντος της, δήλωσαν τρεις πηγές από την κυβέρνηση και τον τομέα διύλισης της Ινδίας.
«Είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί»
Τα διυλιστήρια της Ινδίας, επιδιώκοντας να αποφύγουν τις όποιες αντιδράσεις εκ μέρους της Ουάσιγκτον, είναι «εξαιρετικά προσεκτικά» λόγω του αυστηρότερων ελέγχων των ρωσικών πετρελαϊκών συμφωνιών που γίνονται από τις τράπεζες και τις αμερικανικές αρχές. Τα διυλιστήρια θέλουν να αποτρέψουν την εμπλοκή οντοτήτων που έχουν υποστεί άμεσα ή έμμεσα κυρώσεις, ανέφεραν οι πηγές.
«Η δική μας προτίμηση λέει ότι τα διυλιστήρια δεν θα πρέπει να παίρνουν πετρέλαιο με πλοία που είναι υπό καθεστώς κυρώσεων, λόγω των δικών μας πολιτικών και εμπορικών συμφερόντων και λόγω των αμερικανικών κυρώσεων» ανέφερε μια από τις πηγές στην ινδική κυβέρνηση. Η πηγή πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα αποφασίσει για την είσοδο των πλοίων που είναι υπό καθεστώς κυρώσεων ή των πλοίων της Sovcomflot στο λιμάνια της Ινδίας.
Τα υπουργεία Πετρελαίου και Ναυτιλίας της Ινδίας δεν ανταποκρίθηκαν σε αίτημα του πρακτορείου Reuters να σχολιάσουν το θέμα.
Από τον περασμένο Οκτώβριο, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιβάλει πλήθος κυρώσεων σε οντότητες, μεταφορικές εταιρείες, εμπόρους και πλοία για παραβίαση ενός ανώτατου ορίου τιμών για το ρωσικό πετρέλαιο.
Μία από τις πηγές των διυλιστηρίων είπε ότι οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Ινδίας από την Ρωσία ενδέχεται να μειωθούν καθώς ο αριθμός των πλοίων θα περιορισθεί και αυτό θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος μεταφοράς.
«Η SCF προσφέρει ενεργά τα πλοία της, αλλά οι έμποροι είναι επιφυλακτικοί για τον καθορισμό οποιουδήποτε, καθώς οι αγοραστές και ακόμη και τα λιμάνια μπορεί να απορρίψουν το φορτίο», δήλωσε ένας έμπορος στη ρωσική αγορά πετρελαίου, προσθέτοντας ότι περισσότερα πλοία της Sovcomflot έχουν δεσμευτεί για ταξίδια προς την Κίνα τώρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters
Latest News
Η γερμανική οικονομία διέψευσε την Bundesbank - Ανακάμπτει μετά από 2 χρόνια στον πάγο
Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος στη λεγόμενη ατμομηχανή της Ευρώπης κερδίζει δυναμική σε τομείς υπηρεσιών
Ο υψηλός πληθωρισμός «περιορίζει» την Fed - Τι θα κάνει με τα επιτόκια
Η οικονομία έχει καταφέρει να αποφύγει την ευρύτερη ζημιά από το πρόβλημα του πληθωρισμού, αν και υπάρχουν κάποιες αξιοσημείωτες ρωγμές
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες