Ο ινδικός όμιλος Reliance Industries, διαχειριστής του μεγαλύτερου συγκροτήματος διυλιστηρίων στον κόσμο, δεν θα αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται από δεξαμενόπλοια που διαχειρίζεται η ρωσική ναυτιλιακή μεταφορική εταιρεία Sovcomflot (SCF) μετά τις πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις, σύμφωνα με δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Πετρέλαιο: Ρωσία και Σαουδική Αραβία μειώνουν την παραγωγή προς στήριξη των τιμών
Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στις εξαγωγές πετρελαίου για τη Ρωσία καθώς οι πετρελαϊκές της εταιρείες μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσκολίες ως προς την εξεύρεση πλοίων για την πώληση του πλεονάζοντος πετρελαίου μετά τις πρόσφατες επιθέσεις με ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) σε κρατικά διυλιστήρια. Οι ρωσικές εταιρείες ήδη δυσκολεύονται να εισπράξουν τις πληρωμές για τις εξαγωγές πετρελαίου λόγω των τραπεζικών κυρώσεων.
Οι κυρώσεις
Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιβάλει ευρέως φάσματος κυρώσεις στη Ρωσία από την έναρξη της εισβολής της στην Ουκρανία πριν από δύο χρόνια. Τον Φεβρουάριο, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στην Sovcomflot και σε 14 δεξαμενόπλοια που εμπλέκονταν στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.
Ο ινδικός όμιλος Reliance, ένας μεγάλος αγοραστής του ρωσικού πετρελαίου Urals, έχει ζητήσει οι νέες προμήθειες να μην μεταφέρονται με πλοία που διαχειρίζεται η Sovcomflot, σύμφωνα με τις πηγές, οι οποίες τήρησαν την ανωνυμία τους λόγω της λεπτότητας του θέματος.
Οι εκπρόσωποι της Sovcomflot και του ομίλου Reliance δεν ανταποκρίθηκαν σε αιτήματα του πρακτορείου Reuters να σχολιάσουν το θέμα.
Στο μεταξύ πολλά ινδικά διυλιστήρια σκέφτονται να σταματήσουν να χρησιμοποιούν πλοία της Sovcomflot, γεγονός που μπορεί να επιβαρύνει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία και να αφήσει τη Ρωσία με λιγότερα σημεία πώλησης του κορυφαίου προϊόντος της, δήλωσαν τρεις πηγές από την κυβέρνηση και τον τομέα διύλισης της Ινδίας.
«Είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί»
Τα διυλιστήρια της Ινδίας, επιδιώκοντας να αποφύγουν τις όποιες αντιδράσεις εκ μέρους της Ουάσιγκτον, είναι «εξαιρετικά προσεκτικά» λόγω του αυστηρότερων ελέγχων των ρωσικών πετρελαϊκών συμφωνιών που γίνονται από τις τράπεζες και τις αμερικανικές αρχές. Τα διυλιστήρια θέλουν να αποτρέψουν την εμπλοκή οντοτήτων που έχουν υποστεί άμεσα ή έμμεσα κυρώσεις, ανέφεραν οι πηγές.
«Η δική μας προτίμηση λέει ότι τα διυλιστήρια δεν θα πρέπει να παίρνουν πετρέλαιο με πλοία που είναι υπό καθεστώς κυρώσεων, λόγω των δικών μας πολιτικών και εμπορικών συμφερόντων και λόγω των αμερικανικών κυρώσεων» ανέφερε μια από τις πηγές στην ινδική κυβέρνηση. Η πηγή πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα αποφασίσει για την είσοδο των πλοίων που είναι υπό καθεστώς κυρώσεων ή των πλοίων της Sovcomflot στο λιμάνια της Ινδίας.
Τα υπουργεία Πετρελαίου και Ναυτιλίας της Ινδίας δεν ανταποκρίθηκαν σε αίτημα του πρακτορείου Reuters να σχολιάσουν το θέμα.
Από τον περασμένο Οκτώβριο, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιβάλει πλήθος κυρώσεων σε οντότητες, μεταφορικές εταιρείες, εμπόρους και πλοία για παραβίαση ενός ανώτατου ορίου τιμών για το ρωσικό πετρέλαιο.
Μία από τις πηγές των διυλιστηρίων είπε ότι οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Ινδίας από την Ρωσία ενδέχεται να μειωθούν καθώς ο αριθμός των πλοίων θα περιορισθεί και αυτό θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος μεταφοράς.
«Η SCF προσφέρει ενεργά τα πλοία της, αλλά οι έμποροι είναι επιφυλακτικοί για τον καθορισμό οποιουδήποτε, καθώς οι αγοραστές και ακόμη και τα λιμάνια μπορεί να απορρίψουν το φορτίο», δήλωσε ένας έμπορος στη ρωσική αγορά πετρελαίου, προσθέτοντας ότι περισσότερα πλοία της Sovcomflot έχουν δεσμευτεί για ταξίδια προς την Κίνα τώρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ