Τα χρονικά περιθώρια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) είναι δεδομένα και εάν δεν καταστεί εφικτό να δημοπρατηθούν και να ανατεθούν τα έργα του RRF, τότε η χώρα θα χάσει σημαντικούς οικονομικούς πόρους. Και ένας λόγος για αυτό θα είναι η μη επίλυση του προβλήματος της έκδοσης εγγυητικών επιστολών, όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας σε πάνελ του συνεδρίου «Υποδομές και Δίκτυα: Η Ελληνική Πραγματικότητα. Εκσυγχρονισμός, Ανθεκτικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη», που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εκπροσώπων του τεχνικού κλάδου.
Η Intrakat εξελίσσεται σε έναν κορυφαίο παίκτη της αγοράς
To πρόβλημα με τις εγγυητικές επιστολές
Όπως τόνισε κ. Εξάρχου, το θέμα των εγγυητικών επιστολών είναι ένα «πολυτελές» πρόβλημα σε σχέση με το παρελθόν της κρίσης, η οποία άφησε την Ελλάδα με μόλις 4 συστημικές τράπεζες. Αιφνιδίως, στη συνέχεια, δημοπρατήθηκε σε πολύ μικρό διάστημα ένας μεγάλος αριθμός έργων, οι εταιρίες απέκτησαν ιστορικό υψηλό ανεκτέλεστου και υποχρεώθηκαν να εκδώσουν μεγάλο αριθμό εγγυητικών που ξεπερνά τις δυνατότητες των συστημικών τραπεζών. Σε αντιδιαστολή με την ελληνική πραγματικότητα, στη Ρουμανία ο αντίστοιχος αριθμός των τραπεζών ανέρχεται στις 30, σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat και επισήμανε ότι το ζήτημα των εγγυητικών έχει προκύψει ως συνέπεια της κρίσης και της υπερρύθμισης του τραπεζικού συστήματος, η οποία έχει καταστήσει την έκδοση εγγυητικής επιστολής ισοδύναμη της χορήγησης δανεισμού.
Ο κ. Εξάρχου παραδέχθηκε ότι παρόλο που οι ελληνικές τράπεζες κάνουν τεράστιες προσπάθειες για να επιλύσουν το πρόβλημα, οι εσωτερικοί τους κανονισμοί και το ρυθμιστικό πλαίσιο του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού (SSM) καθιστούν την έκδοση ακόμη και μίας εγγυητικής επιστολής της τάξης των 6 εκατ. ευρώ, εξαιρετικά δύσκολη. «Φοβούμαι ότι θα έρθει η χρονική στιγμή που θα είναι αδύνατη η έκδοση εγγυητικής επιστολής» υπογράμμισε και έκανε έκκληση να γίνει νομοθετική ρύθμιση που θα αντιμετωπίσει τις παθογένειες αυτές του παρελθόντος.
Τροποποίηση νομοθεσίας
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat πρότεινε να τροποποιηθεί η υφιστάμενη νομοθεσία, θεσπίζοντας τον αυτοδίκαιο τερματισμό μίας εγγυητικής επιστολής με την έκδοση του πιστοποιητικού οριστικής παραλαβής του έργου. Επίσης, εισηγήθηκε την κατάργηση της έκδοσης εγγυητικών επιστολών για τις προκαταβολές των έργων και την υιοθέτηση του Ρουμανικού μοντέλου, που θέλει την δέσμευση της προκαταβολής σε ειδικό λογαριασμό που θα κινείται μόνο μετά την υποβολή στοιχείων ότι ο ανάδοχος πράγματι προχώρησε σε δαπάνες για το εκάστοτε σχετικό έργο. Έτσι, κατ’ αυτόν τον τρόπο το έργο θα καλύπτεται από την αρχική εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης του έργου και καθώς δεν θα απαιτείται η έκδοση επιπρόσθετης εγγυητικής, θα απελευθερωθούν σημαντικοί πόροι προς όφελος των νέων έργων.
Επιπλέον, ο επικεφαλής της Intrakat παρατήρησε ότι, πέρα από την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ένα έργο θα πρέπει να δημοπρατείται υπό την προϋπόθεση της ωριμότητας των μελετών και των ολοκληρωμένων απαλλοτριώσεων. Και αυτό γιατί, σε αντίθετη περίπτωση, ο κατασκευαστής υφίσταται ζημιά όσο περιμένει να επιλυθεί το θέμα των απαλλοτριώσεων – συνήθως για άγνωστο χρονικό διάστημα.
Latest News
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής