Τα χρονικά περιθώρια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) είναι δεδομένα και εάν δεν καταστεί εφικτό να δημοπρατηθούν και να ανατεθούν τα έργα του RRF, τότε η χώρα θα χάσει σημαντικούς οικονομικούς πόρους. Και ένας λόγος για αυτό θα είναι η μη επίλυση του προβλήματος της έκδοσης εγγυητικών επιστολών, όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας σε πάνελ του συνεδρίου «Υποδομές και Δίκτυα: Η Ελληνική Πραγματικότητα. Εκσυγχρονισμός, Ανθεκτικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη», που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εκπροσώπων του τεχνικού κλάδου.
Η Intrakat εξελίσσεται σε έναν κορυφαίο παίκτη της αγοράς
To πρόβλημα με τις εγγυητικές επιστολές
Όπως τόνισε κ. Εξάρχου, το θέμα των εγγυητικών επιστολών είναι ένα «πολυτελές» πρόβλημα σε σχέση με το παρελθόν της κρίσης, η οποία άφησε την Ελλάδα με μόλις 4 συστημικές τράπεζες. Αιφνιδίως, στη συνέχεια, δημοπρατήθηκε σε πολύ μικρό διάστημα ένας μεγάλος αριθμός έργων, οι εταιρίες απέκτησαν ιστορικό υψηλό ανεκτέλεστου και υποχρεώθηκαν να εκδώσουν μεγάλο αριθμό εγγυητικών που ξεπερνά τις δυνατότητες των συστημικών τραπεζών. Σε αντιδιαστολή με την ελληνική πραγματικότητα, στη Ρουμανία ο αντίστοιχος αριθμός των τραπεζών ανέρχεται στις 30, σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat και επισήμανε ότι το ζήτημα των εγγυητικών έχει προκύψει ως συνέπεια της κρίσης και της υπερρύθμισης του τραπεζικού συστήματος, η οποία έχει καταστήσει την έκδοση εγγυητικής επιστολής ισοδύναμη της χορήγησης δανεισμού.
Ο κ. Εξάρχου παραδέχθηκε ότι παρόλο που οι ελληνικές τράπεζες κάνουν τεράστιες προσπάθειες για να επιλύσουν το πρόβλημα, οι εσωτερικοί τους κανονισμοί και το ρυθμιστικό πλαίσιο του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού (SSM) καθιστούν την έκδοση ακόμη και μίας εγγυητικής επιστολής της τάξης των 6 εκατ. ευρώ, εξαιρετικά δύσκολη. «Φοβούμαι ότι θα έρθει η χρονική στιγμή που θα είναι αδύνατη η έκδοση εγγυητικής επιστολής» υπογράμμισε και έκανε έκκληση να γίνει νομοθετική ρύθμιση που θα αντιμετωπίσει τις παθογένειες αυτές του παρελθόντος.
Τροποποίηση νομοθεσίας
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat πρότεινε να τροποποιηθεί η υφιστάμενη νομοθεσία, θεσπίζοντας τον αυτοδίκαιο τερματισμό μίας εγγυητικής επιστολής με την έκδοση του πιστοποιητικού οριστικής παραλαβής του έργου. Επίσης, εισηγήθηκε την κατάργηση της έκδοσης εγγυητικών επιστολών για τις προκαταβολές των έργων και την υιοθέτηση του Ρουμανικού μοντέλου, που θέλει την δέσμευση της προκαταβολής σε ειδικό λογαριασμό που θα κινείται μόνο μετά την υποβολή στοιχείων ότι ο ανάδοχος πράγματι προχώρησε σε δαπάνες για το εκάστοτε σχετικό έργο. Έτσι, κατ’ αυτόν τον τρόπο το έργο θα καλύπτεται από την αρχική εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης του έργου και καθώς δεν θα απαιτείται η έκδοση επιπρόσθετης εγγυητικής, θα απελευθερωθούν σημαντικοί πόροι προς όφελος των νέων έργων.
Επιπλέον, ο επικεφαλής της Intrakat παρατήρησε ότι, πέρα από την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ένα έργο θα πρέπει να δημοπρατείται υπό την προϋπόθεση της ωριμότητας των μελετών και των ολοκληρωμένων απαλλοτριώσεων. Και αυτό γιατί, σε αντίθετη περίπτωση, ο κατασκευαστής υφίσταται ζημιά όσο περιμένει να επιλυθεί το θέμα των απαλλοτριώσεων – συνήθως για άγνωστο χρονικό διάστημα.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο