Ξεκίνησε η κούρσα για τη διαδοχή στη Boeing μετά την ανακοίνωση ότι ο διευθύνων σύμβουλος Ντέιβιντ Καλχούν θα αποχωρήσει έως τα τέλη του έτους λόγω των προβλημάτων στην παραγωγή που έχουν μπει στο μικροσκόπιο των αρχών.

Η Boeing αναζητά νέο αφεντικό αφού ο Καλχούν φεύγει παίρνοντας μαζί για το 2023 συνολικές αποδοχές 32,7% εκατ. δολαρίων, οι οποίες είναι υψηλότερες κατά 45% σε σύγκριση με το 2022.

Boeing: Έκρηξη 45% στις αποδοχές του CEO πριν από την κρίση

Η COO της εταιρείας, Στέφανι Πόουπ

Τα πρόσωπα κλειδιά

Η Στέφανι Πόουπ η οποία πρόσφατα πήρε προαγωγή και έγινε γενική διευθύντρια (chief operating officer) αποτελεί μια από τις πιο προφανείς επιλογές για τη θέση του Καλχούν.

Ο πρώην οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Γκρέκ Σμιθ ο οποίος πήρε σύνταξη από την Boeing το 2021 φέρεται να αποτελεί μια ακόμη πιθανή επιλογή για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

Ο Στίβεν Μόλενκοπφ, πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παραγωγής μικροτσίπ Qualcomm, αναλαμβάνει τη θέση του προέδρου καταλαμβάνοντας σημαντικό ρόλο στην εξεύρεση του προσώπου που θα διαδεχτεί τον Καλχούν. Ο Μόλενκοπφ είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός κάτι στο οποίο έδωσε μεγάλη έμφαση η Boeing η οποία το προηγούμενο διάστημα είχε τοποθετήσει σε υψηλόβαθμες θέσεις στελέχη του οικονομικού κλάδου και όχι μηχανικούς.

Ο πρώην οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Γκρεκ Σμιθ

Ζήτημα αποδοχών

Οι αποδοχές του Ντέιβιντ Καλχούν θα αφορούν μισθό της τάξης των 1,4 εκατ. δολαρίων, περίπου 30,2 εκατ. δολ σε μετοχές της εταιρείες και επιπλέον 1,1 εκατ. δολ σε άλλες αποδοχές όπως ανακοίνωσε η ίδια η Boeing. Επίσης ο ίδιος ενδέχεται να επιστρέψει πίσω κάποιο από αυτό το ποσό στην εταιρεία εάν αποχωρήσει από αυτή έως τα τέλη του έτους, όπως έχει ανακοινώσει ότι θα κάνει.

Το 2022 ο Καλχούν είχε συνολικές αποδοχές της τάξης των 22,6 εκατ δολ, ενώ το 2021 το ποσό αυτό είχε φτάσει τα 21,2 εκατ δολ. Είχε τοποθετηθεί στη θέση του διευθύνοντος συμβούλιου της εταιρείας το 2020 και οι αποδοχές του 2023 ήταν οι μεγαλύτερες στη θητεία του.

Ο Καλχούν αρνήθηκε να αποδεχτεί επιπλέον ετήσιο μπόνους απόδοσης της τάξης των 2,8 εκατ. δολαρίων λόγω του συμβάντος με το αεροσκάφος της Alaska Airlines τον Ιανουάριο. Το συμβάν αυτό ξεκίνησε σειρά από ομοσπονδιακές έρευνες για τον τρόπο λειτουργίας της κατασκευάστριας εταιρείας.

Η Boeing είχε παρουσιάσει βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα το 2023. Συνέχισε να χάνει χρήματα, όπως κάνει κάθε χρόνο από το 2019 και μετά, αλλά μείωσε αυτές τις απώλειες κατά 60%, ανακοινώνοντας λειτουργικές ζημιές 1,8 ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η μετοχή της είχε ενισχυθεί κατά 37% κατά τη διάρκεια του 2023 και το Δεκέμβριο πέτυχε παραγγελίες ρεκόρ σε επιβατικά αεροσκάφη. Το 2023 ήταν μία από τις καλύτερες χρονιές πωλήσεων για την αμερικανική εταιρεία καθώς οι αεροπορικές ζητούσαν συνεχώς νέα τζετ για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση για ταξίδια.

Ο πρόεδρος Στίβεν Μόλενκοπφ

Αλλαγές στον τρόπο αμοιβών

Η Boeing μετά το συμβάν της αποκόλλησης τμήματος της ατράκτου από αεροσκάφος της Alaska Airlines στις αρχές του έτους προχώρησε σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα αμειφθούν φέτος τα πιο υψηλόβαθμα στελέχη της. Μετά τις νέες αλλαγές οι αποδοχές των επικεφαλής στο τμήμα επιβατικών αεροσκαφών θα διαμορφώνονται κατά 60% με βάση τη λεγόμενη λειτουργική απόδοση της εταιρείας και κατά 40% με βάση τα οικονομικά της αποτελέσματα. Μέχρι το 2023 τα οικονομικά αποτελέσματα καθόριζαν τις αποδοχές των επικεφαλής σε ποσοστό 75%.

O Καλχούν μπήκε για τα καλά στο μικροσκόπιο του κλάδου, των εποπτικών αρχών κα των επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών στις οποίες η Boeing πουλά αεροσκάφη, μετά από το συμβάν με το 737 Max 9 που ανήκε στην Alaska Airlines. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που το αφεντικό της εταιρείας αποχωρεί τώρα από αυτή.

Προκαταρκτική έκθεση των αρμόδιων αμερικανικών αρχών, του National Transportation Safety Board –NTSB, επιρρίπτει στην Boeing κατασκευαστικές ευθύνες για το κομμάτι της ατράκτου που αποκολλήθηκε. Η αμερικανική εταιρεία ζήτησε δημόσια συγνώμη για το συμβάν και ανακοίνωσε μέτρα για τη βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής και του ποιοτικού ελέγχου.

Τώρα η εταιρεία χρειάστηκε να επιβραδύνει την παραγωγή του 737 Max καθώς προσπαθεί να επιλύσει κατασκευαστικά ζητήματα και ορισμένες αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να τροποποιήσουν τα προγράμματα πτήσεων τους λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις των αεροσκαφών που είχαν παραγγείλει. Η Boeing έχει ενημερώσει ότι θα δεχτεί οικονομικό πλήγμα το πρώτο φετινό τρίμηνο λόγω αυτών των προκλήσεων στην παραγωγή.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή