Ο Αμερικανός πρόεδρος  Τζο Μπάιντεν και ο Ιάπωνας πρωθυπουργός  Φούμιο Κισίντα πιθανότατα θα συζητήσουν το σχέδιο για το τρένο υψηλής ταχύτητας στο Τέξας, αναφέρει σε αποκλειστικό του δημοσίευμα το Reuters.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν προσπαθεί να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για το σχέδιο κατασκευής του πρώτου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας στις ΗΠΑ με τη χρήση ιαπωνικών τρένων τύπου bullet train, με πηγές να αναφέρουν ότι είναι πιθανό να συζητήσει το σχέδιο με τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας στην Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα.

ΗΠΑ: Ανεβαίνει το θερμόμετρο για το υπέρογκο δημόσιο χρέος

Οι ηγέτες ενδέχεται να εκφράσουν δημοσίως την υποστήριξή τους για το έργο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Τέξας μετά τις συνομιλίες της Τετάρτης, οι οποίες έχουν επισκιαστεί εν μέρει από την αντίθεση των ΗΠΑ σε μια άλλη ιαπωνική επένδυση, την προγραμματισμένη αγορά της αμερικανικής χαλυβουργίας από τη Nippon Steel.

Η κρατική επίσκεψη του πρωθυπουργού Φούμιο Κισίντα στην Ουάσινγκτον, η πρώτη ενός Ιάπωνα ηγέτη εδώ και εννέα χρόνια, έχει στόχο να αναδείξει τους στενότερους δεσμούς ασφαλείας και οικονομίας μεταξύ των συμμάχων.

Το έργο που συνδέει το Ντάλας με το Χιούστον θα είναι στην ατζέντα των συνομιλιών, δήλωσαν τρεις πηγές που γνωρίζουν τις προετοιμασίες της συνόδου κορυφής, οι οποίες ζήτησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, καθώς δεν τους επιτρέπεται να μιλήσουν στα μέσα ενημέρωσης.

Είναι πιθανό να αναφερθεί στις κοινές δηλώσεις μετά τις συνομιλίες, ανέφεραν δύο από τις πηγές.

Εργο άνω των 20 δισ. δολαρίων

Ωστόσο, ένας ανώτερος αξιωματούχος της κυβέρνησης Μπάιντεν δήλωσε ότι το έργο δεν φαίνεται να έχει ωριμάσει σε τέτοιο σημείο ώστε οι ηγέτες να ανακοινώσουν δημοσίως την πρόοδο.Όλες οι πηγές προειδοποίησαν ότι οι λεπτομέρειες των τελικών συμφωνιών μπορεί να αλλάξουν πριν από την επίσκεψη.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Ιαπωνίας αρνήθηκε να σχολιάσει, λέγοντας ότι οι κυβερνήσεις εξακολουθούν να συντονίζουν τις κοινές δηλώσεις από τις συνομιλίες. Ο Λευκός Οίκος αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η υποστήριξη από τους ηγέτες θα μπορούσε να ξεκλειδώσει νέα μετρητά από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Σιδηροδρόμων και άλλα κονδύλια του Υπουργείου Μεταφορών. Αλλά το έργο, που εκτιμάται ότι θα κοστίσει μεταξύ 25 και 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πιθανά εμπόδια στο Τέξας και στο αμερικανικό Κογκρέσο. Ο υπουργός Μεταφορών του Μπάιντεν, Πιτ Μπάτιγκιγκ, έχει εκφράσει την υποστήριξή του στο σχέδιο.

«Πιστεύουμε σε αυτό», δήλωσε σε συνέντευξή του στο NBC 5 την Κυριακή. «Προφανώς πρέπει να μετατραπεί σε ένα πιο συγκεκριμένο σχέδιο και όραμα, αλλά όλα όσα έχω δει με κάνουν πολύ ενθουσιασμένο».

Προσέλκυση κεφαλαίων

Με τις τεράστιες αποστάσεις μεταξύ μεγάλων πόλεων, τον τεράστιο πληθυσμό επιβατών και την έλλειψη δημόσιων συγκοινωνιών, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν προσελκύσει πολλές προτάσεις για σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας.

Αλλά κανένα δεν έχει χτιστεί ποτέ, μπλοκαρισμένο από πολιτικές διαμάχες, «αινίγματα» ιδιοκτησίας γης και τεράστιο κόστος.

Ένα τρένο που συνδέει το Χιούστον και το Ντάλας, την τέταρτη και πέμπτη μεγαλύτερη μητροπολιτική περιοχή των ΗΠΑ σε πληθυσμό, συζητείται από τη δεκαετία του 1980. Οι προηγούμενες προσπάθειες παρεμποδίστηκαν από τις αντιρρήσεις ιδιωτών ιδιοκτητών γης κατά μήκος της διαδρομής του.

Η υποστήριξη του Μπάιντεν και του Κισίντα, λένε οι υποστηρικτές του έργου, θα βοηθήσει στην προσέλκυση χρημάτων από ιδιώτες επενδυτές για ένα σχέδιο «έτοιμο για φτυάρι».

Η σιδηροδρομική σύνδεση μήκους 240 μιλίων (380 χιλιομέτρων), η οποία θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί από την Texas Central Partners και την Amtrak, αναμένεται να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των πόλεων σε περίπου 90 λεπτά, από 3-1/2 ώρες με το αυτοκίνητο.

Οι ιαπωνικοί κρατικοί δανειστές, συμπεριλαμβανομένης της Japan Bank for International Corporation, έχουν χορηγήσει δάνεια για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του έργου, το οποίο προμηθεύεται τεχνολογία bullet train shinkansen από την Central Japan Railways Company.

Η πρόοδος στο έργο θα ήταν μια νίκη για την κυβέρνηση Μπάιντεν, η οποία έχει προωθήσει φιλικές προς το κλίμα πολιτικές και επενδύσεις σε σιδηροδρομικές μεταφορές.

Οι αντιδράσεις για την εξαγορά της US Steel

Ωστόσο, είναι πιθανό να προκαλέσει κριτική, ιδιαίτερα από σκληροπυρηνικούς Ρεπουμπλικάνους νομοθέτες στη Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ που έχουν αντιταχθεί στη χρήση δημόσιων πόρων για σιδηροδρομικά έργα στο παρελθόν και αντιτίθενται στη χρήση τους τώρα για την ανοικοδόμηση της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης, η οποία καταστράφηκε από ένα φορτηγό πλοίο τον περασμένο μήνα.

Τα σχέδια για ενδεχόμενο νεύμα υποστήριξης από τους ηγέτες ακολουθούν την αντίθεση του Μπάιντεν στο σχέδιο της Nippon Steel να αγοράσει την U.S. Steel Corp, λέγοντας ότι πρέπει να παραμείνει στα χέρια των ΗΠΑ.

Ο Μπάιντεν, ο οποίος υπέγραψε νομοσχέδιο υποδομής 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων το 2021 που περιλαμβάνει 66 δισεκατομμύρια δολάρια για σιδηροδρομικά έργα, θα αντιμετωπίσει τον Ντόναλντ Τραμπ στη ρεβάνς των προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου.

Με τους ψηφοφόρους να αξιολογούν την οικονομία στην κορυφή των ανησυχιών τους, ο Δημοκρατικός πρόεδρος Μπάιντεν προώθησε οικοδομικά έργα που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση και τα οποία οι βοηθοί του υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και να αποσυμφωρισουν τις πληθωριστικές πιέσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις
Διεθνή |

Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla

Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»