Οι πιέσεις στις τιμές των σούπερ μάρκετ στη Βρετανία δείχνουν να περιορίζονται, σύμφωνα με την Tesco, η οποία ανακοίνωσε σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών για το περασμένο έτος.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε ότι τα προ φόρων κέρδη της σχεδόν τριπλασιάστηκαν, καθώς ανήλθαν σε 2,3 δισ. λίρες, από 882 εκατ. λίρες, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,4% στα 68,2 δισ. λίρες έως τον Φεβρουάριο του 2024.

Tesco: Έχασε την έφεση κατά της Lidl – Εξαναγκάζεται σε rebranding για το πρόγραμμα Clubcard Prices

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο πληθωρισμός των τιμών στα είδη παντοπωλείου είχε «μειωθεί σημαντικά».

Ωστόσο, ο επικεφαλής της εταιρείας, Κεν Μέρφι, τόνισε ότι η εταιρεία έχει επίγνωση ότι «τα πράγματα είναι ακόμα δύσκολα για πολλούς πελάτες».

Η Tesco «δούλεψε σκληρά» για να μειώσει τις τιμές, είπε, και «διπλασίασε» τα προγράμματα που στοχεύουν να προσφέρουν στους αγοραστές καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής, όπως η προσφορά Aldi Price Match και οι προσφορές Clubcard.

Περισσότερα από 4.000 προϊόντα ήταν φθηνότερα στο τέλος του έτους από ό,τι στην αρχή, με μέση μείωση τιμών περίπου 12%, όπως ανέφερε η εταιρεία.

Σε χαμηλές πτήσεις ο πληθωρισμός τροφίμων

Ο κ. Μέρφι εκτίμησε ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων – ο οποίος μετρά τον ρυθμό με τον οποίο αυξάνονται οι τιμές των τροφίμων με την πάροδο του χρόνου – θα σταθεροποιηθεί σε «χαμηλά μονοψήφια νούμερα για το υπόλοιπο του έτους».

Ωστόσο, είπε ότι οι αυξήσεις κόστους που παρατηρούνται σε επιλεγμένα είδη όπως το κακάο, οι πατάτες και ο καφές μπορεί να αποδειχθούν «οδυνηρές».

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ δέχθηκε επίκριση από το σωματείο Unite. Η Γενική Γραμματέας Σάρον Γκράχαμ τόνισε ότι η Τesco «μαζεύει σε βουνά τα μετρητά ενώ οι οικογένειες αγωνίζονται να βάλουν φαγητό στο τραπέζι λόγω των υψηλών τιμών».

Η Tesco είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου με περισσότερους από 330.000 υπαλλήλους και μερίδιο 27,3% στην αγορά παντοπωλείων, η οποία, όπως είπε ο Μέρφι, αυξάνεται καθώς οι πελάτες «ανταποκρίνονται στις βελτιώσεις που έχουμε κάνει στην αξία και την ποιότητα των προϊόντων μας».

Ο παγκόσμιος αναλυτής λιανικής στο Bloomberg Intelligence Τσαρλς Άλεν είπε μιλώντας στο ραδιόφωνο του BBC ότι η εταιρεία είχε κάνει “πολλή δουλειά” για να συμβαδίσει με τους αντιπάλους της, όπως οι γερμανικές εκπτωτικές εταιρείες Aldi και Lidl.

Είπε ότι τα αποτελέσματα ήταν “σε γενικές γραμμές σύμφωνα” με τις προσδοκίες, αν και “απλώς ελάχιστα πιο αδύναμα από ό,τι αναμενόταν”.

Ανυπομονώντας για την επόμενη χρονιά, πρόσθεσε ότι τα πράγματα δεν θα γίνουν πιο εύκολα για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Ερωτηθείς σε σχέση με τι έκανε η Tesco για να κερδίσει νέους πελάτες, ο κ. Άλεν είπε ότι «κυρίως ήταν πολύ ανταγωνιστική ως προς τις τιμές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
TikTok: Φλερτάρει και η Ευρώπη με την απαγόρευσή του
Διεθνή |

Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του

«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση