Μετά τη σύσκεψη του συντονιστικού οργάνου για τις συνέπειες του έργου Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover), που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ερωτηθείς για την προσωρινή διαταγή που εξέδωσε χθες το Συμβούλιο της Επικρατείας με τις οποίες αναστέλλονται οι εργασίες δήλωσε:
«Θέλω να ξεκαθαρίσω το αυτονόητο ότι σεβόμασταν, σεβόμαστε και θα σεβόμαστε πάντοτε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης και θα πειθαρχούμε απολύτως.
Προσωρινή αναστολή εργασιών για το flyover Θεσσαλονίκης
Πρέπει όμως να καταστήσουμε σαφές ότι με τις δύο πράξεις προσωρινής διαταγής το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν έχει μπει στην ουσία της υπόθεσης.
Οι προσωρινές αυτές διαταγές, όπως προκύπτει από το διατακτικό τους, αφορούν στην ουσία το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διότι αυτό είναι ο διάδικος, εκπροσωπώντας το Δημόσιο έναντι των προσφευγόντων, και την πληρότητα του φακέλου.
Στη συνέχεια αυτής της απόφασης, πληροφορηθήκαμε, πριν από λίγες ώρες, ότι επιταχύνεται η συζήτηση επί της αιτήσεως αναστολής. Για την ακρίβεια, προσδιορίστηκε για την προσεχή Τρίτη 16 Απριλίου, γεγονός που πρέπει να ληφθεί υπόψη για την έκβαση της υπόθεσης.
Νομίζω ότι η κρίση του ΣτΕ, κατά κανόνα, είναι ορθή. Ακόμη και αν διαφωνούμε με αυτήν. Όταν λοιπόν αντιλαμβάνονται οι Δικαστές ότι υπάρχει μια μεγάλη πίεση για την έκδοση μιας απόφασης αντίστοιχα, σπεύδουν να την εκδώσουν.
Γρήγορα το αποτέλεσμα
Κατά συνέπεια, νομίζω ότι πολύ γρήγορα, αμέσως μετά θα έχουμε το αποτέλεσμα της κρίσεως επί της αιτήσεως αναστολής, πράγμα που σημαίνει ότι εφόσον αυτή είναι ευνοϊκή για το δημόσιο, θα ξεκινήσουν αμέσως οι εργασίες στο FlyOver, και θα συνεχίσουν όπως ακριβώς είχαν προγραμματιστεί.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη. Το εργοτάξιο ήταν έτοιμο να τελειώσει και να παραδοθεί τέλος του Απριλίου.
Αυτό σημαίνει, ότι αν σήμερα σταματούσαμε το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μια Σύμβαση Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, ένα ΣΔΙΤ, το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και στη συνέχεια να επαναπροκηρύξουμε μια νέα εργολαβία για να πάει να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός για να την αποδώσει στην προτέρα κατάσταση, που και αυτό δεν είναι εφικτό.
Τα έργα δεν γίνονται από βίτσιο αλλά για να βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων της πόλης. Όσοι αντιδρούν έχουν το έννομο συμφέρον να το πράξουν, αλλά η πόλη δεν είναι μονάχα όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τις συνέπειες ενός έργου, όπως το FlyOver, είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες.
Θέλω λοιπόν να καλέσω τα πολιτικά κόμματα να αποφύγουν να συνεχιστεί η εργαλειοποίηση του έργου, η οποία θα οδηγήσει σε τεράστιες καθυστερήσεις όπως έγινε και με το Μετρό».
«Να αποφύγουμε την πολιτικοποίηση»
Αναφορικά με το ενδεχόμενο να υπάρξουν καθυστερήσεις μετά την δικαστική εμπλοκή, ο κ. Ταχιάος επανέλαβε ότι από την αρχή είχε υποστηρίξει ότι το μόνο που θα μπορούσε να καθυστερήσει αυτό το έργο είναι οι δικαστικές προσφυγές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών. Ωστόσο όπως υπογράμμισε «το να πολιτικοποιείται το έργο είναι κάτι το οποίο δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις και έγινε αυτό το οποίο πρέπει να αποφύγουμε».
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου