Μετά τη σύσκεψη του συντονιστικού οργάνου για τις συνέπειες του έργου Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover), που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ερωτηθείς για την προσωρινή διαταγή που εξέδωσε χθες το Συμβούλιο της Επικρατείας με τις οποίες αναστέλλονται οι εργασίες δήλωσε:
«Θέλω να ξεκαθαρίσω το αυτονόητο ότι σεβόμασταν, σεβόμαστε και θα σεβόμαστε πάντοτε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης και θα πειθαρχούμε απολύτως.
Προσωρινή αναστολή εργασιών για το flyover Θεσσαλονίκης
Πρέπει όμως να καταστήσουμε σαφές ότι με τις δύο πράξεις προσωρινής διαταγής το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν έχει μπει στην ουσία της υπόθεσης.
Οι προσωρινές αυτές διαταγές, όπως προκύπτει από το διατακτικό τους, αφορούν στην ουσία το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διότι αυτό είναι ο διάδικος, εκπροσωπώντας το Δημόσιο έναντι των προσφευγόντων, και την πληρότητα του φακέλου.
Στη συνέχεια αυτής της απόφασης, πληροφορηθήκαμε, πριν από λίγες ώρες, ότι επιταχύνεται η συζήτηση επί της αιτήσεως αναστολής. Για την ακρίβεια, προσδιορίστηκε για την προσεχή Τρίτη 16 Απριλίου, γεγονός που πρέπει να ληφθεί υπόψη για την έκβαση της υπόθεσης.
Νομίζω ότι η κρίση του ΣτΕ, κατά κανόνα, είναι ορθή. Ακόμη και αν διαφωνούμε με αυτήν. Όταν λοιπόν αντιλαμβάνονται οι Δικαστές ότι υπάρχει μια μεγάλη πίεση για την έκδοση μιας απόφασης αντίστοιχα, σπεύδουν να την εκδώσουν.
Γρήγορα το αποτέλεσμα
Κατά συνέπεια, νομίζω ότι πολύ γρήγορα, αμέσως μετά θα έχουμε το αποτέλεσμα της κρίσεως επί της αιτήσεως αναστολής, πράγμα που σημαίνει ότι εφόσον αυτή είναι ευνοϊκή για το δημόσιο, θα ξεκινήσουν αμέσως οι εργασίες στο FlyOver, και θα συνεχίσουν όπως ακριβώς είχαν προγραμματιστεί.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη. Το εργοτάξιο ήταν έτοιμο να τελειώσει και να παραδοθεί τέλος του Απριλίου.
Αυτό σημαίνει, ότι αν σήμερα σταματούσαμε το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μια Σύμβαση Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, ένα ΣΔΙΤ, το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και στη συνέχεια να επαναπροκηρύξουμε μια νέα εργολαβία για να πάει να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός για να την αποδώσει στην προτέρα κατάσταση, που και αυτό δεν είναι εφικτό.
Τα έργα δεν γίνονται από βίτσιο αλλά για να βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων της πόλης. Όσοι αντιδρούν έχουν το έννομο συμφέρον να το πράξουν, αλλά η πόλη δεν είναι μονάχα όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τις συνέπειες ενός έργου, όπως το FlyOver, είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες.
Θέλω λοιπόν να καλέσω τα πολιτικά κόμματα να αποφύγουν να συνεχιστεί η εργαλειοποίηση του έργου, η οποία θα οδηγήσει σε τεράστιες καθυστερήσεις όπως έγινε και με το Μετρό».
«Να αποφύγουμε την πολιτικοποίηση»
Αναφορικά με το ενδεχόμενο να υπάρξουν καθυστερήσεις μετά την δικαστική εμπλοκή, ο κ. Ταχιάος επανέλαβε ότι από την αρχή είχε υποστηρίξει ότι το μόνο που θα μπορούσε να καθυστερήσει αυτό το έργο είναι οι δικαστικές προσφυγές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών. Ωστόσο όπως υπογράμμισε «το να πολιτικοποιείται το έργο είναι κάτι το οποίο δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις και έγινε αυτό το οποίο πρέπει να αποφύγουμε».
Latest News
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής