![9ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών – Καραμούζης: Αλλάζει ο χάρτης των υποδομών την επόμενη δεκαετία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/kataskeves-1.jpg)
Κοσμογονία επενδύσεων, άνω των 44 δισ. ευρώ, έρχεται στις υποδομές τα επόμενα χρόνια με το επενδυτικό μοντέλο να στρέφεται πλέον σε ΑΠΕ, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, ανάπτυξη δικτύων και διασυνδέσεων την ώρα που η ελληνική οικονομία καλείται να αλλάξει παραγωγικό μοντέλο, όπως ανέφεραν, στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου και ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ.
9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Τα μέτρα για την ακρίβεια κινδυνεύουν να γυρίσουν μπούμερανγκ
Υπερόπλο το Ταμείο Ανάκαμψης
«H ανάγκη για επενδύσεις είναι τεράστια μετά την οικονομική κρίση, στις υποδομές πρέπει να διπλασιαστεί ο ρυθμός με τον οποίο κινούμαστε (τα τελευταία 5 χρόνια έχουν γίνει επενδύσεις σε υποδομές ύψους 16 δισ. ευρώ), γύρω στα 44 δισ. ευρώ είναι το ανεκτέλεστο, δηλαδή οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στις υποδομές τα επόμενα χρόνια. Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση είναι πραγματικότητα. Επενδύσεις σε Data Centers, Τεχνητή Νοημοσύνη, δίκτυα οπτικών ινών, ΑΠΕ, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, μπαταρίες, ηλεκτρικές και data διασυνδέσεις είναι εξίσου απαραίτητες με τις παραδοσιακές επενδύσεις για λιμάνια, δρόμους, σιδηρόδρομο. Το βάρος του πού θα πάνε οι επενδύσεις αλλάζει, όποιος δεν το καταλάβει αυτό θα χάσει, το περιβάλλον δεν είναι ιδανικό αλλά υπάρχει διάθεση και χρηματοδότηση, δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρηματοδοτηθεί ένα έργο υποδομής», σημείωσε ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ.
Ακολούθως, ο κ. Καραμούζης στάθηκε στις διαφορές που θα έχει το επενδυτικό τοπίο της επόμενης δεκαετίας, σε σχέση με αυτό της προηγούμενης. «Οι υποδομές που απαιτούνται θα πρέπει –αν όχι να προηγούνται- τουλάχιστον να ακολουθούν κατά πόδας τις εξελίξεις. Άρα το κριτήριο υλοποίησης αλλά και χρηματοδότησης δεν είναι μόνο ποσοτικό, αλλά και ποιοτικό. Επίσης, ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να δοθεί και στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Την τελευταία 5ετία παρατηρείται ότι άνω του 60% των έργων βρίσκονται στο στάδιο συμβασιοποίησης (ο σχεδιασμός έχει εγκριθεί και έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την εύρεση ανάδοχης εταιρείας), ωστόσο 31 ώριμα έργα συνολικού προϋπολογισμού €14 δισ. δεν έχουν ακόμα συμβασιοποιηθεί. Τα μεγάλα έργα υποδομών χρειάζονται κατά μέσο όρο 5,6 χρόνια για να ολοκληρωθούν. Και σε μια εποχή τόσο ραγδαίων εξελίξεων, ο χρόνος δεν αποτελεί πολυτέλεια», υποστήριξε.
«Οι τράπεζες στην Ελλάδα εκταμιεύουν περίπου 20 – 22 δισ. ευρώ σε δάνεια ετησίως, μεγάλο κομμάτι από αυτά πάει σε έργα υποδομών, το Ταμείο Ανάκαμψης είναι υπερόπλο, είναι ότι καλύτερο έχει φτιαχτεί στην Ευρώπη, γρήγορο και φιλικό για τον χρήστη. Έχουμε εκταμιεύσει περίπου 4,5 δισ. ευρώ σε 283 δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, πάμε καλά. Δεν πάμε το ίδιο γρήγορα στις επιδοτήσεις του Ταμείου», ανέφερε.
Η ελληνική οικονομία και η Δουνκέρκη
«Έχει διασωθεί η ελληνική οικονομία από την υπερδεκαετή κρίση, σαν την Δουνκέρκη, δεν πρέπει να δίνουμε σε μία διάσωση τα στοιχεία νίκης. Δεν γίναμε Ελβετία ούτε Σουηδία αλλά σωθήκαμε, δεν έχουμε φτάσει στο σημείο που θα θέλαμε, το ΑΕΠ καλύπτεται από τουρισμό και κατανάλωση, πρέπει να παράγουμε και να εξάγουμε πλούτο. Πρέπει να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα μετά το Tαμείο Ανάκαμψης, αυτό τελειώνει το 2026, πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο, σε αυτό δεν είμαστε καλά, δεν έχει αλλάξει ουσιωδώς η βάση της ελληνικής οικονομίας. Υπάρχει μεγάλη γεωπολιτική αστάθεια, στις κατασκευαστικές εταιρείες οι ανατιμήσεις στα υλικά έχουν ανατρέψει όλα τα δεδομένα, χρειάζεται ενότητα και όχι μεμψιμοιρία για να στήσουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο. Δεν αρκούν για την ανάπτυξη των επόμενων δεκαετιών 4 μόνο τράπεζες. Αυτό που ουσιαστικά έχουμε πετύχει είναι να μπορούμε να μιλάμε για το πώς θα σχεδιάσουμε το μέλλον», επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Lamda: Πούλησε 5 οικόπεδα στο Ελληνικό προς 106 εκατ. ευρώ – Ποιοι είναι οι αγοραστές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/OdATHANASIOY-600x400.jpg)
Πέντε οικόπεδα στο Ελληνικό πούλησε η Lamda - Στα 106 εκατ. ευρώ το τίμημα
Η συνολική επένδυση για τις εν λόγω αναπτύξεις, εκτιμάται να ανέλθει στα €300 εκ. τουλάχιστον, αναφέρει η Lamda
![ΑΒΑΞ: Επιτυχής η έκδοση ομολογιακού δανείου 300 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Επιτυχής έκδοση ομολογιακού δανείου 300 εκατ. από την ΑΒΑΞ
Ο Πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κος Χρήστος Ιωάννου χαρακτήρισε την έκδοση «ορόσημο για τον Όμιλο»
![Προαστιακός: Τα επόμενα βήματα για τη Δυτική Αττική – Πότε θα είναι έτοιμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/EV_GK_280218_PROASTIAKOS1-600x450.jpg)
«Στις ράγες» ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής – Πότε θα είναι έτοιμος
Υστερα από χρόνια αρχίζει το έργο της επέκτασης προς τη Δυτική Αττική – Η κατασκευή θα ξεκινήσει από τα Ανω Λιόσια
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση
![Μπάμπης Βωβός: Τα εμβληματικά κτήρια που φέρουν την… υπογραφή του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/vovos-600x344.png)
Οι «γυάλινοι πύργοι» που άλλαξαν την Λεωφόρο Κηφισίας – Τα κτήρια «σφραγίδες» του Μπάμπη Βωβού
Τα εμβληματικά project του επιχειρηματία - Ποια ευκαιρία εκμεταλλεύθηκε ο Μπάμπης Βωβός
![Intrakat: Ανέλαβε υδραυλικό έργο σε παραλίμνιες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-600x401.jpg)
Υδραυλικό έργο ανέλαβε η Intrakat σε Αμβρακία-Αμφιλοχία
H Ιntrakat με το νέο υδραυλικό έργο που ανέλαβε θα εκσυγχρονίσει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων στη Δυτική Στερεά
![Σιδηρόδρομοι: Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 έργα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/train-600x338.jpg)
Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 σιδηροδρομικά έργα
Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π)
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ