Κοσμογονία επενδύσεων, άνω των 44 δισ. ευρώ, έρχεται στις υποδομές τα επόμενα χρόνια με το επενδυτικό μοντέλο να στρέφεται πλέον σε ΑΠΕ, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, ανάπτυξη δικτύων και διασυνδέσεων την ώρα που η ελληνική οικονομία καλείται να αλλάξει παραγωγικό μοντέλο, όπως ανέφεραν, στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου και ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ.
9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Τα μέτρα για την ακρίβεια κινδυνεύουν να γυρίσουν μπούμερανγκ
Υπερόπλο το Ταμείο Ανάκαμψης
«H ανάγκη για επενδύσεις είναι τεράστια μετά την οικονομική κρίση, στις υποδομές πρέπει να διπλασιαστεί ο ρυθμός με τον οποίο κινούμαστε (τα τελευταία 5 χρόνια έχουν γίνει επενδύσεις σε υποδομές ύψους 16 δισ. ευρώ), γύρω στα 44 δισ. ευρώ είναι το ανεκτέλεστο, δηλαδή οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στις υποδομές τα επόμενα χρόνια. Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση είναι πραγματικότητα. Επενδύσεις σε Data Centers, Τεχνητή Νοημοσύνη, δίκτυα οπτικών ινών, ΑΠΕ, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, μπαταρίες, ηλεκτρικές και data διασυνδέσεις είναι εξίσου απαραίτητες με τις παραδοσιακές επενδύσεις για λιμάνια, δρόμους, σιδηρόδρομο. Το βάρος του πού θα πάνε οι επενδύσεις αλλάζει, όποιος δεν το καταλάβει αυτό θα χάσει, το περιβάλλον δεν είναι ιδανικό αλλά υπάρχει διάθεση και χρηματοδότηση, δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρηματοδοτηθεί ένα έργο υποδομής», σημείωσε ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ.
Ακολούθως, ο κ. Καραμούζης στάθηκε στις διαφορές που θα έχει το επενδυτικό τοπίο της επόμενης δεκαετίας, σε σχέση με αυτό της προηγούμενης. «Οι υποδομές που απαιτούνται θα πρέπει –αν όχι να προηγούνται- τουλάχιστον να ακολουθούν κατά πόδας τις εξελίξεις. Άρα το κριτήριο υλοποίησης αλλά και χρηματοδότησης δεν είναι μόνο ποσοτικό, αλλά και ποιοτικό. Επίσης, ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να δοθεί και στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Την τελευταία 5ετία παρατηρείται ότι άνω του 60% των έργων βρίσκονται στο στάδιο συμβασιοποίησης (ο σχεδιασμός έχει εγκριθεί και έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την εύρεση ανάδοχης εταιρείας), ωστόσο 31 ώριμα έργα συνολικού προϋπολογισμού €14 δισ. δεν έχουν ακόμα συμβασιοποιηθεί. Τα μεγάλα έργα υποδομών χρειάζονται κατά μέσο όρο 5,6 χρόνια για να ολοκληρωθούν. Και σε μια εποχή τόσο ραγδαίων εξελίξεων, ο χρόνος δεν αποτελεί πολυτέλεια», υποστήριξε.
«Οι τράπεζες στην Ελλάδα εκταμιεύουν περίπου 20 – 22 δισ. ευρώ σε δάνεια ετησίως, μεγάλο κομμάτι από αυτά πάει σε έργα υποδομών, το Ταμείο Ανάκαμψης είναι υπερόπλο, είναι ότι καλύτερο έχει φτιαχτεί στην Ευρώπη, γρήγορο και φιλικό για τον χρήστη. Έχουμε εκταμιεύσει περίπου 4,5 δισ. ευρώ σε 283 δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, πάμε καλά. Δεν πάμε το ίδιο γρήγορα στις επιδοτήσεις του Ταμείου», ανέφερε.
Η ελληνική οικονομία και η Δουνκέρκη
«Έχει διασωθεί η ελληνική οικονομία από την υπερδεκαετή κρίση, σαν την Δουνκέρκη, δεν πρέπει να δίνουμε σε μία διάσωση τα στοιχεία νίκης. Δεν γίναμε Ελβετία ούτε Σουηδία αλλά σωθήκαμε, δεν έχουμε φτάσει στο σημείο που θα θέλαμε, το ΑΕΠ καλύπτεται από τουρισμό και κατανάλωση, πρέπει να παράγουμε και να εξάγουμε πλούτο. Πρέπει να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα μετά το Tαμείο Ανάκαμψης, αυτό τελειώνει το 2026, πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο, σε αυτό δεν είμαστε καλά, δεν έχει αλλάξει ουσιωδώς η βάση της ελληνικής οικονομίας. Υπάρχει μεγάλη γεωπολιτική αστάθεια, στις κατασκευαστικές εταιρείες οι ανατιμήσεις στα υλικά έχουν ανατρέψει όλα τα δεδομένα, χρειάζεται ενότητα και όχι μεμψιμοιρία για να στήσουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο. Δεν αρκούν για την ανάπτυξη των επόμενων δεκαετιών 4 μόνο τράπεζες. Αυτό που ουσιαστικά έχουμε πετύχει είναι να μπορούμε να μιλάμε για το πώς θα σχεδιάσουμε το μέλλον», επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου.
Latest News
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής