Κοσμογονία επενδύσεων, άνω των 44 δισ. ευρώ, έρχεται στις υποδομές τα επόμενα χρόνια με το επενδυτικό μοντέλο να στρέφεται πλέον σε ΑΠΕ, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, ανάπτυξη δικτύων και διασυνδέσεων την ώρα που η ελληνική οικονομία καλείται να αλλάξει παραγωγικό μοντέλο, όπως ανέφεραν, στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου και ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ.
9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Τα μέτρα για την ακρίβεια κινδυνεύουν να γυρίσουν μπούμερανγκ
Υπερόπλο το Ταμείο Ανάκαμψης
«H ανάγκη για επενδύσεις είναι τεράστια μετά την οικονομική κρίση, στις υποδομές πρέπει να διπλασιαστεί ο ρυθμός με τον οποίο κινούμαστε (τα τελευταία 5 χρόνια έχουν γίνει επενδύσεις σε υποδομές ύψους 16 δισ. ευρώ), γύρω στα 44 δισ. ευρώ είναι το ανεκτέλεστο, δηλαδή οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στις υποδομές τα επόμενα χρόνια. Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση είναι πραγματικότητα. Επενδύσεις σε Data Centers, Τεχνητή Νοημοσύνη, δίκτυα οπτικών ινών, ΑΠΕ, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, μπαταρίες, ηλεκτρικές και data διασυνδέσεις είναι εξίσου απαραίτητες με τις παραδοσιακές επενδύσεις για λιμάνια, δρόμους, σιδηρόδρομο. Το βάρος του πού θα πάνε οι επενδύσεις αλλάζει, όποιος δεν το καταλάβει αυτό θα χάσει, το περιβάλλον δεν είναι ιδανικό αλλά υπάρχει διάθεση και χρηματοδότηση, δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρηματοδοτηθεί ένα έργο υποδομής», σημείωσε ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ.
Ακολούθως, ο κ. Καραμούζης στάθηκε στις διαφορές που θα έχει το επενδυτικό τοπίο της επόμενης δεκαετίας, σε σχέση με αυτό της προηγούμενης. «Οι υποδομές που απαιτούνται θα πρέπει –αν όχι να προηγούνται- τουλάχιστον να ακολουθούν κατά πόδας τις εξελίξεις. Άρα το κριτήριο υλοποίησης αλλά και χρηματοδότησης δεν είναι μόνο ποσοτικό, αλλά και ποιοτικό. Επίσης, ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να δοθεί και στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Την τελευταία 5ετία παρατηρείται ότι άνω του 60% των έργων βρίσκονται στο στάδιο συμβασιοποίησης (ο σχεδιασμός έχει εγκριθεί και έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την εύρεση ανάδοχης εταιρείας), ωστόσο 31 ώριμα έργα συνολικού προϋπολογισμού €14 δισ. δεν έχουν ακόμα συμβασιοποιηθεί. Τα μεγάλα έργα υποδομών χρειάζονται κατά μέσο όρο 5,6 χρόνια για να ολοκληρωθούν. Και σε μια εποχή τόσο ραγδαίων εξελίξεων, ο χρόνος δεν αποτελεί πολυτέλεια», υποστήριξε.
«Οι τράπεζες στην Ελλάδα εκταμιεύουν περίπου 20 – 22 δισ. ευρώ σε δάνεια ετησίως, μεγάλο κομμάτι από αυτά πάει σε έργα υποδομών, το Ταμείο Ανάκαμψης είναι υπερόπλο, είναι ότι καλύτερο έχει φτιαχτεί στην Ευρώπη, γρήγορο και φιλικό για τον χρήστη. Έχουμε εκταμιεύσει περίπου 4,5 δισ. ευρώ σε 283 δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, πάμε καλά. Δεν πάμε το ίδιο γρήγορα στις επιδοτήσεις του Ταμείου», ανέφερε.
Η ελληνική οικονομία και η Δουνκέρκη
«Έχει διασωθεί η ελληνική οικονομία από την υπερδεκαετή κρίση, σαν την Δουνκέρκη, δεν πρέπει να δίνουμε σε μία διάσωση τα στοιχεία νίκης. Δεν γίναμε Ελβετία ούτε Σουηδία αλλά σωθήκαμε, δεν έχουμε φτάσει στο σημείο που θα θέλαμε, το ΑΕΠ καλύπτεται από τουρισμό και κατανάλωση, πρέπει να παράγουμε και να εξάγουμε πλούτο. Πρέπει να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα μετά το Tαμείο Ανάκαμψης, αυτό τελειώνει το 2026, πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο, σε αυτό δεν είμαστε καλά, δεν έχει αλλάξει ουσιωδώς η βάση της ελληνικής οικονομίας. Υπάρχει μεγάλη γεωπολιτική αστάθεια, στις κατασκευαστικές εταιρείες οι ανατιμήσεις στα υλικά έχουν ανατρέψει όλα τα δεδομένα, χρειάζεται ενότητα και όχι μεμψιμοιρία για να στήσουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο. Δεν αρκούν για την ανάπτυξη των επόμενων δεκαετιών 4 μόνο τράπεζες. Αυτό που ουσιαστικά έχουμε πετύχει είναι να μπορούμε να μιλάμε για το πώς θα σχεδιάσουμε το μέλλον», επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου.
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα