Την ασθενέστερη τριμηνιαία αύξηση των πωλήσεών της από τότε που η ανάκαμψη από την πανδημία υπερκάλυψε τα έσοδα από την πολυτέλεια στις αρχές του 2021, ανακοίνωσε η Louis Vuitton, καθώς η κινεζική ζήτηση υποχώρησε και οι πωλήσεις σαμπάνιας μειώθηκαν.

Ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο δήλωσε ότι οι πωλήσεις στην Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, μειώθηκαν κατά 6% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Τα έσοδα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 2%, ενώ οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 32%, ενισχυμένες από το αδύναμο γεν.

LVMH: Γιατί δεν έχει την… πολυτέλεια να φύγει από την Κίνα

«Η Louis Vuitton ξεκίνησε ήπια τη χρονιά, όπως αναμενόταν ούτως ή άλλως από την αγορά, λόγω της πολυετούς σκληρής συγκρίσιμης βάσης και των αδύναμων τάσεων παγκοσμίως», δήλωσε η Zuzanna Pusz, αναλύτρια της UBS.

Καμπανάκι

Κάθε κίνηση ή δήλωση της εταιρείας, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια του δισεκατομμυριούχου Bernard Arnault, θεωρείται ως καμπανάκι για τον κλάδο, δεδομένου του μεγέθους και της επιρροής της.

Αν και η ανάπτυξή της έχει επιβραδυνθεί τα τελευταία τρίμηνα, οι επιδόσεις της παραμένουν ανθεκτικές σε σύγκριση με αυτές της ανταγωνίστριας Kering, η οποία εξέδωσε πρόσφατα μια σπάνια για τον κλάδο προειδοποίηση για τα κέρδη της λόγω των αδύναμων πωλήσεων της μεγαλύτερης μάρκας της, Gucci, στην κινεζική αγορά.

Ο κλάδος της πολυτέλειας έχει πληγεί σε ευρύτερα επίπεδα εξάλλου από την επιβράδυνση, καθώς η αγοραστική έκρηξη της εποχής της πανδημίας του κοροναϊού φτάνει στο τέλος της. Η εταιρεία συμβούλων Bain αναμένει ότι η αγορά των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα αυξηθεί κατά 1-4% το 2024, από 8-10% που εκτιμούσαν ότι θα αυξηθεί το 2023.

Πάνω-κάτω

Οι πωλήσεις του τμήματος μόδας και δερμάτινων ειδών του ομίλου με έδρα το Παρίσι – το οποίο περιλαμβάνει τον Christian Dior και τη Louis Vuitton – αυξήθηκαν κατά 2% σε οργανική βάση στα 10,5 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο.

Τα στοιχεία, σύμφωνα με τις προσδοκίες συναίνεσης των αναλυτών που συγκέντρωσε η Visible Alpha, σημείωσαν απότομη επιβράδυνση σε σχέση με την αύξηση 18% που είχε αναφερθεί την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο, όταν η Κίνα βγήκε από τα lockdown λόγω πανδημίας. Το εμβληματικό τμήμα κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 9% το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

Η ζήτηση στο μεγαλύτερο τμήμα της μητρικής LVMH με βάση τις πωλήσεις συνέχισε να ενισχύεται από τους Κινέζους πελάτες τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό, με τις παγκόσμιες πωλήσεις προς την κινεζική πελατεία να αυξάνονται κατά περίπου 10%. Ο ρυθμός είναι βραδύτερος από την ευφορία μετά το λουκέτο στις αρχές του 2023, αλλά ισχυρότερος από άλλες μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, όπου η ανάπτυξη ήταν πιο αδύναμη από πέρυσι.

Στη Louis Vuitton, τη μεγαλύτερη μάρκα πολυτελείας στον κόσμο με ετήσια έσοδα άνω των 20 δισ. ευρώ, οι πωλήσεις στις ΗΠΑ ήταν περίπου αμετάβλητες και εκείνες στην Ευρώπη ήταν «ελαφρώς αρνητικές» στο τρίμηνο, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της LVMH Jean-Jacques Guiony.

Η πορεία των επιμέρους brands

Ο όμιλος που έχει χρηματιστηριακή αξία 396 δισ. ευρώ, δεν δημοσιεύει τις επιδόσεις ανά μάρκα, αλλά ο Guiony δήλωσε ότι η παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων στις κορυφαίες μάρκες Dior και Louis Vuitton ήταν «αρκετά συγκεντρωμένη» γύρω στο 2%.
Πρόσθεσε ότι η κύρια αλλαγή σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους ήταν με τους Κινέζους πελάτες, εν μέρει επειδή «η βάση σύγκρισης είναι πολύ πιο σκληρή… και δεύτερον επειδή η ανάπτυξη ομαλοποιείται συνολικά» στη μεγαλύτερη αγορά της Ασίας.

Ο Guiony τόνισε επίσης ότι ο όμιλος ήλπιζε σε «μια πολύ σταδιακή βελτίωση» στις ΗΠΑ, με την επιστροφή στα καταστήματα φιλόδοξων πελατών των οποίων οι προϋπολογισμοί έχουν συμπιεστεί καθώς αυξάνονται τα επιτόκια και ο πληθωρισμός.

«Πιστεύουμε ότι θα δούμε σταδιακά βελτίωση, αλλά σε αρκετά τρίμηνα ή ακόμη και σε αρκετά χρόνια», δήλωσε ο Guiony. «Δεν πρόκειται να είναι θεαματική».

Οι πωλήσεις μειώθηκαν επίσης σε ετήσια βάση στο τμήμα ρολογιών και κοσμημάτων του ομίλου. Το κοσμηματοπωλείο Tiffany, το οποίο η LVMH αγόρασε για 16 δισ. δολάρια το 2020, είχε «υποφέρει αρκετά από την έκθεσή του σε φιλόδοξους Αμερικανούς πελάτες», δήλωσε ο Guiony.

Οι πωλήσεις του ομίλου LVMH, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης τα ξενοδοχεία Belmond και την εταιρεία λιανικής πώλησης καλλυντικών Sephora, αυξήθηκαν κατά 3% σε οργανική βάση σε 20,7 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις προσδοκίες της κοινής γνώμης. Ωστόσο, μια αρνητική συναλλαγματική επίδραση 4% κυρίως από το γεν και το ρενμίνμπι έφερε τα αναφερόμενα νούμερα σε αρνητικό έδαφος.

Το τμήμα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών της LVMH ήταν αυτό που είχε την πιο αδύναμη επίδοση, με τις ομοειδείς πωλήσεις να υποχωρούν κατά 12% το πρώτο τρίμηνο, μετά τις μειώσεις στο τέλος του περασμένου έτους, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για σαμπάνια μειώθηκε. Το κονιάκ Hennessy, το οποίο ανήκει επίσης στον όμιλο, συνέχισε να έχει περιορισμένες παραγγελίες στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά του, εν μέσω αβεβαιότητας μεταξύ των λιανοπωλητών σχετικά με τις προοπτικές του μετά από μια άνθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή