Ένας πληροφοριοδότης για την Boeing κατέθεσε σε επιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ ότι ο κατασκευαστής αεροσκαφών «απολύτως» έχει μια κουλτούρα αντιποίνων κατά των εργαζομένων που εγείρουν ανησυχίες για την ασφάλεια.

Ο Σαμ Σαλεχπούρ, μηχανικός ελέγχου ποιότητας στην εταιρεία, είπε ότι επικρίθηκε από έναν διευθυντή ως απάντηση στην επανειλημμένη αμφισβήτηση της ασφάλειας των αεροπλάνων 777 και 787. Ξεχωριστά, είπε ότι βρήκε ένα καρφί ύποπτα μπηγμένο στο ελαστικό του αυτοκινήτου του, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Boeing: Aναζητά νέο αφεντικό για να… απογειωθεί

«Έχω θέσει αυτά τα ζητήματα επί τρία χρόνια», είπε στη Μόνιμη Υποεπιτροπή Ερευνών της Γερουσίας σε ακρόαση την Τετάρτη για να εξετάσει την κουλτούρα ασφάλειας της Boeing. «Με αγνόησαν. Μου είπαν να μην δημιουργώ καθυστερήσεις. Μου είπαν, ειλικρινά, να σκάσω».

Ο Σαλεχπούρ προσκλήθηκε να καταθέσει ενώπιον του Κογκρέσου, αφού δημοσιοποίησε την περασμένη εβδομάδα ανησυχίες ότι το 787 θα μπορούσε να υποστεί ζημιά μετά από χρόνια χρήσης που θα μπορούσε να προκαλέσει τη διάσπαση της ατράκτου. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ ερευνά τους ισχυρισμούς του.

Απειλές

«Υπάρχει μια κουλτούρα όταν θέτετε ζητήματα ποιότητας . . απειλείστε», είπε ο Σαλεχπούρ. «Το μόνο που προσπαθώ να πω είναι ότι το σύστημα πρέπει να αλλάξει».

Η Boeing δεν είχε αμέσως απάντηση στα σχόλιά του στην ακρόαση της Τετάρτης. Προηγουμένως είχε πει ότι τα αντίποινα «απαγορεύονται αυστηρά» στην εταιρεία και είπε ότι το 787 δεν έδειξε σημάδια κόπωσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Ο κατασκευαστής αεροσκαφών αντιμετωπίζει τις συνέπειες ενός ατυχήματος σε ένα Boeing 737 Max jet τον Ιανουάριο, όταν ένα πάνελ πόρτας εκτινάχθηκε κατά την πτήση. Η  Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας – FAA και το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ έχουν ξεκινήσει έρευνες.

Μια προκαταρκτική έκθεση από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών διαπίστωσε ότι στο πάνελ της πόρτας έλειπαν τέσσερα μπουλόνια που προορίζονταν να το στερεώσουν στην άτρακτο και ένας έλεγχος από την FAA βρήκε «πολλές περιπτώσεις» όπου η Boeing δεν εκπλήρωσε τις απαιτήσεις κατασκευής και ποιοτικού ελέγχου.

Αντίποινα

Η Boeing έχει ένα πρόβλημα σε όλη την εταιρεία με τους υπαλλήλους που φοβούνται αντίποινα επειδή μίλησαν, κατέθεσε ο Χαβιέ ντε Λουίς, μηχανικός αεροδιαστημικής στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης που συμμετείχε σε μια ομάδα ειδικών που δημοσίευσε μια έκθεση τον Φεβρουάριο επικρίνοντας την κουλτούρα ασφάλειας της Boeing.

Η αδερφή του Ντε Λουίς που ήταν διερμηνέας του ΟΗΕ σκοτώθηκε το 2019 σε συντριβή του 737 Max της Ethiopian Airlines που προκλήθηκε από ελάττωμα σχεδιασμού του αεροπλάνου.

Οι υπάλληλοι της Boeing «ακούνε ότι η ασφάλεια είναι η Νο. 1 προτεραιότητά μας, αλλά αυτό που βλέπουν είναι ότι ισχύει μόνο εφόσον τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα της παραγωγής», κατέθεσε ο Ντε Λούις σε μια άλλη ακρόαση που πραγματοποιήθηκε από την Επιτροπή Εμπορίου, Επιστήμης και Μεταφορών της Γερουσίας των ΗΠΑ. «Σε εκείνο το σημείο, το σπρώχνει έξω από την πόρτα όσο πιο γρήγορα μπορείτε».

Η διοίκηση της Boeing λέει στους υπαλλήλους να μιλήσουν, αλλά όσοι το κάνουν «δέχονται ελάχιστη ανταπόκριση», είπε. «Αν επιμείνουν, μπορεί να τα βρουν μπαστούνια την επόμενη φορά που θα εμφανιστούν αυξήσεις ή μπόνους ή μεταθέσεις εργασίας, ή μπορεί να πάθουν ακόμα χειρότερα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή