Ενώ η αγορά των λευκών ηλεκτρικών συσκευών (ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια ρούχων και πιάτων, φούρνοι, εστίες, απορροφητήρες κ.λπ.) υποχωρεί πάνω από 20% το πρώτο τρίμηνο εφέτος, μιας και δεν «τρέχει» πλέον κανένα πρόγραμμα επιδότησης, όπως το «Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή», υπάρχει μια κατηγορία που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα υποβοηθούμενη από την… κλιματική αλλαγή.
BSH Οικιακές Συσκευές: Αύξηση 1,6% στον κύκλο εργασιών – Διατήρηση 1ης θέσης στην Ελλάδα
Ο λόγος για τα στεγνωτήρια ρούχων, μια όχι και τόσο φθηνή ηλεκτρική συσκευή που σε καμιά περίπτωση δεν ήταν «top of mind» επιλογή των νοικοκυριών στη χώρα μας. Τουλάχιστον μέχρι πρότινος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις αυτόνομων οικιακών στεγνωτηρίων αυξήθηκαν κατά 40% στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι με τις πωλήσεις σε τεμάχια να φθάνουν περίπου τις 12.000 συσκευές.
Αφρικανική σκόνη, λασποβροχές, αιθαλομίχλη από την ανεξέλεγκτη καύση υλικών σε τζάκια και αυξημένα επίπεδα υγρασίας είναι οι λόγοι πίσω από την έκρηξη πωλήσεων στα στεγνωτήρια, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς.
Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση από τον κο Γιάννη Γρατσώνη, διευθύνοντα σύμβουλο της BSH Οικιακές Συσκευές, οι αλλαγές στις κλιματικές συνθήκες ευνοούν τις πωλήσεις στεγνωτηρίων που έχουν αυξητική τάση σε περιοχές όπως η Βόρεια Ελλάδα όπου επικρατούν υψηλά επίπεδα υγρασία αλλά και στη νότια Ελλάδα και στην Κρήτη όπου το φαινόμενο της σκόνης είναι ολοένα και πιο συχνό.
Στο ψυγείο τα… ψυγεία
Αντίθετα με τα στεγνωτήρια, το πρώτο τρίμηνο εφέτος τα ψυγεία και οι καταψύκτες μπήκαν κυριολεκτικά στο… ψυγείο, αφού έχει τελειώσει από πέρσι τον Οκτώβριο το πρόγραμμα επιδότησης «Ανακυκλώνω- Αλλάζω Συσκευή».
Μέσω του προγράμματος στην κατηγορία των ψυγείων εκδόθηκαν 352.000 κουπόνια και εξαργυρώθηκαν 250.000, ενώ στην κατηγορία των καταψυκτών εκδόθηκαν περί 95.700 και εξαργυρώθηκαν λίγο πάνω από 51.400.
Η πώληση χιλιάδων νέων συσκευών το 2022 και το 2023 έχει ως αποτέλεσμα αυτές τις δύο ακριβές κατηγορίες να παρουσιάζουν πτώση άνω του 50% κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2024, κάτι που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και κατά το επόμενο διάστημα. Μάλιστα το ερώτημα για τους χονδρέμπορους είναι όχι πόσο θα «πέσει» εφέτος η κατηγορία, αλλά πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να υπάρξει νέα ισορροπία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της BSH το 2024 εκτιμάται ότι η κατηγορία των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών, πλην των κλιματιστικών, μπορεί να κινηθεί πτωτικά σε ποσοστό ακόμη και άνω του 20% λόγω ακριβώς των χαμηλών πωλήσεων στα ψυγεία.
Ας σημειωθεί ότι το 2023 η κατηγορία της ψύξης ήταν εκείνη που ώθησε την εγχώρια αγορά μεγάλων οικιακών συσκευών προς τα πάνω, αφού κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο +21%.
Η δεύτερη κατηγορία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν η αγορά των πλυντηρίων πιάτων με αύξηση στις πωλήσεις κατά 18%. Ακολουθεί η κατηγορία της φροντίδας των ρούχων με αύξηση 16% ενώ οι συσκευές που σχετίζονται με το μαγείρεμα, φούρνοι, εστίες, απορροφητήρες κ.α. σημείωσαν ανάπτυξη 11%.
Latest News
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας