Λίγους μόλις μήνες μετά την ανακήρυξή της ως Great Place to Work στην αμερικανική επικράτεια, δεκάδες εργαζόμενοι της αλυσίδας ομορφιάς Sephora αποδεικνύουν το αντίθετο, αρχίζοντας να γκρεμίζουν τον μύθο της «διασκεδαστικής δουλειάς» στους κύκλους των social media και τους λάτρεις του μακιγιάζ.

Η αιτία φαίνεται πως εστιάζει στην νέα πολιτική που ονομάζεται «Project Shift» και φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής.

Sephora: Εκμεταλλεύεται το «φαινόμενο κραγιόν» καθώς στοχεύει σε πωλήσεις 20 δισ. ευρώ

Η μετάβαση

Η νέα πολιτική που εφαρμόζει η εταιρεία αφορά νέα κριτήρια και προϋποθέσεις για τους εργαζομενους μερικής απασχόλησης, οι οποίοι κατά περίπτωση μετατρέπονται σε εργαζομένους «ευέλικτης απασχόλησης». Η διαφορά μεταξύ των δύο ειναι σύμφωνα με όσα αποκάλυψαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο Business Insider, ότι οι «flex» – όπως  τους αποκαλεί η αλυσίδα ομορφιάς- δεν έχουν πλέον εγγυημένες ώρες εργασίας, καθώς μπορούν να δουλεύουν από 0 έως και 19 ώρες την εβδομάδα.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όσοι δεν μπορούν να υποσχεθούν τρεις ημέρες διαθεσιμότητας την εβδομάδα πρέπει να κατατάσσονται στην κατηγορία flex, σύμφωνα με το Business Insider. Όσοι είναι διαθέσιμοι για τουλάχιστον τρεις ημέρες,  θεωρούνται μερικής απασχόλησης.

Για ορισμένους εργαζόμενους με ευέλικτη πλέον απασχόληση, αυτό σημαίνει ότι ίσως και να περνούσαν μήνες ανάμεσα στις βάρδιες τους. Για όλους αυτούς, όμως, σημαίνει ότι δεν θα λαμβάνουν πλέον τα ίδια δωρεάν προϊόντα μακιγιάζ με τους συναδέλφους τους μερικής και πλήρους απασχόλησης.

Τέρμα τα δωρεάν προϊόντα

Είναι γνωστά ως «προϊόντα με στόχο την κατάρτιση» ή «gratis» και πρόκειται για μια μηνιαία τσάντα με δωρεάν προϊόντα ομορφιάς που μπορεί να κυμαίνονται από 250 έως 1.000 δολάρια σε αξία.

Και γιατί να έχει σημασία η συγκεκριμένη παροχή; Επειδή για τους εργαζόμενους που αμοίβονταν με 16 έως 20 δολάρια την ώρα, η επιστροφή στο σπίτι τους με πολυτελή σέρουμ και κονσίλερ αντιστάθμιζε την έλλειψη αμοιβής.

Πολλοί ήταν οι εργαζόμενοι που δήλωσαν στο Business Insider ότι ο Μάιος θα είναι ο τελευταίος μήνας που οι εργαζόμενοι στο flex λαμβάνουν τα συγκεκριμένα προϊόντα και προνόμια. Συνήθως, τα gratis παραγγέλλονται μήνες πριν, αλλά οι εργαζόμενοι που κατατάσσονται τώρα ως flex δήλωσαν ότι δεν τους έχει ζητηθεί να ζητήσουν προϊόντα για τον Ιούνιο ή αργότερα.

Όταν οι απογοητευμένοι εργαζόμενοι κατέκλυσαν το φόρουμ στο Reddit SephoraWorkers, αφού ανέβηκε η φωτογραφία ενός ενημερωτικού φυλλαδίου που απεικόνιζε τα οφέλη που κέρδιζαν οι εργαζόμενοι flex σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους.

Υποβιβασμός, εκμετάλλευση ή ευκαιρία;

H αλυσίδα ομορφιάς που ιδρύθηκε το 1969 στη Λιμόζ και αποτελεί πλέον θυγατρική του ομίλου πολυτελείας Luis Vuitton (LVMH), έχει διαφορετική άποψη. Σε δήλωσή της στο Business Insider, εξήγησε πως οι αλλαγές της «προσέφεραν την ευκαιρία σε περισσότερους από 4.160 υπαλλήλους, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων μερικής απασχόλησης που προηγουμένως δεν ήταν επιλέξιμοι» να έχουν πρόσβαση σε παροχές υγείας και χρόνο ασθενείας με βάση τις ώρες εργασίας τους.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι με ευέλικτη και προσωρινή απασχόληση δεν θα λαμβάνουν τα δωρεάν προϊόντα-προνόμια, αλλά δήλωσε ότι μπορούν να λαμβάνουν δωρεάν προϊόντα από μάρκες που επισκέπτονται τα καταστήματά της. Το μηναιίο gratis ωστόσο, αποτελούσε το «τυράκι» για χιλιάδες εργαζόμενες οι οποίες με τη μετάβασή τους στο flex status, αποφάσισαν να παραιτηθούν.

Μόνο οι πωλήσεις αξίζουν

Η προσέγγιση της Sephora που από πελατοκεντρική έχει εξελιχθεί σε αριθμοκεντρική και ο συνδυασμός με το νέο καθεστώς απαπσχόλησης και την κατάργηση των προνομίων, οδήγησαν τους υπαλλήλους να μην θεωρούν πλέον τη Sephora ως μια διασκεδαστική ανάπαυλα από την πλήρη απασχόληση ή ως χρήσιμα πρόσθετα χρήματα και προνόμια, παρά την έκπτωση 30% που ισχύει για όλο το προσωπικό.

Η Sephora γιόρτασε το 2023 την επίτευξη πωλήσεων ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στέλνοντας μπισκότα στους υπαλλήλους των καταστημάτων της τον Ιανουάριο. Η κίνηση αυτή άφησε κάποιους να λένε ότι ένιωθαν ότι «δεν τους άκουσε η εταιρεία».

Εβδομάδες αργότερα, το Project Shift έκανε κάποιους να κληθούν στο γραφείο του διευθυντή τους για να μάθουν ότι σύντομα θα χάσουν και αυτοί τα δωρεάν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή