
Άνθρωποι της «παλαιάς» Cosco παίρνουν και πάλι στα χέρια τους το πηδάλιο του ΟΛΠ, εκτιμούν όλοι όσοι παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις διοικητικές εξελίξεις εντός του ΟΛΠ.
Ο απερχόμενος πρόεδρος YU ZengGang προέρχονταν από την China Shipping (Group) Company, ενώ ο νέος πρόεδρος Lin Ji προέρχεται από την Cosco. Υπενθυμίζεται ότι η «σημερινή» Cosco είναι προϊόν συγχώνευσης στα τέλη του 2015 της China Ocean Shipping Company (COSCO) και της China Shipping Group Co.
ΟΛΠ: Απέκτησε δυο νέους γερανούς ικανότητας 40 τόνων
Από τότε καταγράφονταν και διεθνώς μια διελκυστίνδα μεταξύ στελεχών των δυο εταιρειών σε διάφορα επίπεδα που πολλές φορές αυτή γινόταν ορατή και στον Πειραιά.
Οι νέες προκλήσεις
Όπως εκτιμούν στην Ακτή Μιαούλη με την νέα διοίκηση που ανακοινώθηκε χθες τα στελέχη της «παλαιάς» Cosco παίρνουν και πάλι τα ηνία στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η εξέλιξη αυτή δεν αποκλείεται να επιφέρει αλλαγές στο αμέσως κατώτερο επίπεδο στελεχών το επόμενο διάστημα.
Σε κάθε περίπτωση η νέα διοίκηση με πρόεδρο τον κ. LIN Ji και διευθύνοντα σύμβουλο τον SU Xudong έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά προκλήσεων με σημαντικότερη την καθυστέρηση που καταγράφεται στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΠ.
Σημειώνεται ότι σωρευτικά (από ενάρξεως υλοποίησης εκάστου έργου) έως την 31η Δεκεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις συμβατικού αντικειμένου ύψους 155,5 εκατ. ευρώ που αφορούν ολοκληρωμένα έργα ποσού 75,3 εκατ. ευρώ, έργα υπό εκτέλεση ποσού 70,5 εκατ. ευρώ καθώς και προκαταβολές ποσού 9,7 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη επενδυτική περίοδος για την πενταετία Αύγουστος 2016 – Αύγουστος 2021 είναι ύψους ποσού 293,8 εκατ. ευρώ και επεκτάθηκε μια πενταετία λόγω καθυστερήσεων και η δεύτερη επενδυτική περίοδος (Αύγουστος 2021–Αύγουστος 2026) ύψους ποσού 56 εκατ. ευρώ επεκτάθηκε επίσης κατά πέντε χρόνια.
Οι καθυστερήσεις
Οι διοικήσεις του ΟΛΠ υποστήριξαν και το δέχθηκε αυτό το ελληνικό δημόσιο μετά από διαπραγματεύσεις, ότι οι καθυστερήσεις στις επενδύσεις οφείλονταν σε λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονταν ο ΟΛΠ. Πάντως ορισμένα έργα «βάζουν μάτι» με την καθυστέρηση. Ενδεικτικά η βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα μια επένδυση 8 εκατ. ευρώ έχει υλοποιηθεί μόλις κατά 171.615 ευρώ.
Επιπλέον των παραπάνω, η Εταιρεία έχει ολοκληρώσει και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις συντήρησης και επισκευής λιμενικών και κτιριακών εγκαταστάσεων ποσού μόλις 13,1 εκατ. ευρώ από ένα σύνολο 167 εκατ. ευρώ.
Η προβλήτα για την κρουαζιέρα
Επίσης μια μεγάλη πρόκληση είναι η ολοκλήρωση της επένδυσης για τον νέο επιβατηγό προβλήτα κρουαζιέρας για τον οποίο ακόμη υπάρχουν αντιδράσεις. Η συγκεκριμένη επένδυση, που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της διοίκησης του ΟΛΠ όταν αναφέρεται στις επενδύσεις θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι χρηματοδοτείται κατά 90% από κοινοτικά κονδύλια.
Μάλιστα η εν λόγω επένδυση απετέλεσε αντικείμενο σχολιασμού από τους αναλυτές κατά την διάρκεια ενημέρωσης των, από την διοίκηση του Οργανισμού, για τα αποτελέσματα του 2023.
Την εν λόγω επένδυση επικαλέστηκε η διοίκηση του ΟΛΠ για να δικαιολογήσει την θέση ότι το μέρισμα δεν μπορεί να είναι υψηλότερο γιατί ο Οργανισμός υλοποιεί επενδύσεις.
Αμέσως όμως δέχθηκε τα «καρφιά» των αναλυτών ότι η συγκεκριμένη επένδυση χρηματοδοτείται κατά 90% από κοινοτικά κονδύλια άρα δεν μπορεί να στέκει ως «δικαιολογία» ψαλιδίσματος του μερίσματος.
Γενικότερα η σχέση αναλυτών και διοίκησης είναι ένα ακόμη θέμα που καλείται να διαχειριστεί η νέα διοίκηση.
Οι επενδύσεις καθυστερούν, οι Κινέζοι στήνουν συνεχώς εταιρείες που «αρπάζουν την μπουκιά από το στόμα» των τοπικών εταιρειών του Πειραιά που διαμαρτύρονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ενώ ζητούμενο παραμένει η βελτίωση των σχέσεων με τους γειτονικούς δήμους και τους κατοίκους των γύρω περιοχών. Είναι και αυτές προκλήσεις που καλείται να διαχειριστεί η νέα διοίκηση.
Η ανακοίνωση της νέας διοίκησης
Σε σχετική ανακοίνωση του ο ΟΛΠ ανεφέρε για τις αλλαγές στη διοίκηση: H Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. (ΟΛΠ Α.Ε.) ανακοινώνει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποφάσισε:
-Την αποδοχή της παραίτησης του Εκτελεστικού Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου κ. YU ZengGang και του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Zhang Anming.
-Την εκλογή των κ. LIN Ji και SU Xudong ως μελών ΔΣ για το υπόλοιπο της θητείας του παρόντος Διοικητικού Συμβουλίου, δεδομένου ότι η νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας πληροί τις προϋποθέσεις του Ν. 4706/2020 και καλύπτει την κατάλληλη και ορθή άσκηση των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας.
-Τον διορισμό του κ. LIN Ji ως Εκτελεστικού Μέλους, Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου.
-Τον διορισμό του κ. SU Xudong ως Εκτελεστικού Μέλους, Διευθύνοντος Συμβούλου.
-Την βάσει των ανωτέρω, ανασυγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, από 29/04/2024, ως ακολούθως:
-κ. LIN Ji, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. ZHU Changyu, Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. SU Xudong, Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος.
-κα LI Jin, Επικεφαλής Οικονομικών Υπηρεσιών, Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. KWONG Che Keung Gordon, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κα YU Tao, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Νικόλαος, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. ΠΟΛΙΤΗΣ Δημήτριος, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. ΜΩΡΑΛΗΣ Ιωάννης, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)