Νέα πτώση, μικρότερη όμως σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, κατέγραψε η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες της Piraeus Container Terminal (ΣΕΠ) στον Πειραιά. Οι προβλήτες που ανήκουν στην θυγατρική της Cosco την Cosco Shipping Ports, η οποία διαχειρίζεται τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε όλο τον κόσμο, υποδέχθηκαν τον Φεβρουάριο 306,3 χιλιάδες Teu αντί 322,6 χιλιάδες teu τον ίδιο μήνα πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 5,1%.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο η πτώση ήταν της τάξης του 12,7%. Συνολικά το πρώτο δίμηνο του 2024 η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες της ΣΕΠ στον Πειραιά μειώθηκε κατά 8,9% στα 588,1 χιλιάδες «κουτιά» έναντι 645,4 χιλιάδες containers το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2023. Να σημειωθεί ότι μονοψήφια μείωση φαίνεται , σύμφωνα με πληροφoρίες, να καταγράφει και ο προβλήτας που τον διαχειρίζεται ο ΟΛΠ (μητρική Cosco).

Κρουαζιέρα: Νέο ρεκόρ στις αφίξεις το 2024

Διευκρινίζεται ότι οι προβλήτες φιλοξενούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και όχι μόνο της Cosco. Συνεπώς η κίνηση containers αποτυπώνει την πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών η οποία στην παρούσα συγκυρία επηρεάζεται κυρίως από την κρίσιμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων.

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει προκληθεί από τις επιθέσεις στα πλοία των ανταρτών της Υεμένης Χούθι έχουν υποχρεώσει τις ναυτιλιακές να στέλνουν τα πλοία τους που εξυπηρετούν τα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, Έτσι ο Πειραιάς έχασε το πλεονέκτημα να είναι το πιο κοντινό ευρωπαϊκό λιμάνι στην Ασίας, μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και χάνει μεγάλο μέρος του διαμετακομιστικού εμπορίου containers.

Μείωση κατάγραψε η διακίνηση containers και στην Ισπανία και συγκεκριμένα στα τέρμιναλς της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. (Βαλένθια και Μπιλμπάο). Η μείωση τον Φεβρουάριο ήταν 3,6% στα 248,9 χιλιάδες teu έναντι 258,2 χιλιάδες τον Φεβρουάριο του 2023. Στο πρώτο δίμηνο η μείωση ήταν 1,6% στις 489,1 χιλιάδες teu έναντι 496,8 χιλιάδες teu πέρυσι την ίδια περίοδο.

Μείωση καταγράφουν και άλλα τέρμιναλ της Cosco Shipping Ports σε ευρωπαϊκά λιμάνια όπως το CSP Zeebrugge Terminal NV στο Βέλγιο (-12,7%) και το Euromax Terminal Rotterdam B.V. (-3.4%) και στην Ιταλία το APM Terminals Vado ( -7.8%).

Άλλα όμως καταγράφουν άνοδο όπως της Αμβέρσας (4.7%) ενώ στην Αίγυπτο άνοδο καταγράφει το Suez Canal Container Terminal (6.2%)..

Η συνολική διακίνηση containers της Cosco Shipping Ports σε όλα τα τέρμιναλ που ελέγχει στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο, συνέχισε πάντως να αυξάνεται τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας αύξηση 7,9% σε ετήσια βάση. Λόγω της κινεζικής Πρωτοχρονιάς τον Φεβρουάριο φέτος, η διακίνηση τον εν λόγω μήνα σημείωσε χαμηλότερη μεταβολή σε σχέση με τον Ιανουάριο, αλλά συνέχισε να παρουσιάζει ισχυρή αύξηση σε ετήσια βάση, αναφέρει η εταιρεία. Συγκρίνοντας τις επιδόσεις για τους 2 πρώτους μήνες η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους τερματικούς σταθμούς της Cosco Shipping Ports, αυξήθηκε κατά 11,0% σε ετήσια βάση. Ωστόσο να σημειωθεί ότι η διακίνηση στα τέρμιναλ της εταιρείας εκτός Κίνας σημείωσε άνοδο μόλις 4,6%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα