Μπροστά σε πλήθος φημών για έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον για το brand Marc Jacobs βρίσκεται ο όμιλος Louis Vuitton. Από το 1997 όταν ο κολοσσός της πολυτέλειας επέλεξε τον σχεδιαστή για να ηγηθεί της ναυαρχίδας του, απέκτησε επίσης την ομώνυμη εταιρεία του σχεδιαστή.
Η διπλή αυτή συμφωνία δημιούργησε τότε ένα νέο προηγούμενο στον κλάδο και βοήθησε να ξεκινήσει η εποχή της διασημότητας και της ποπ κουλτούρας στον κόσμο της υψηλής μόδας. Γιατί να θέλει επομένως σήμερα ο όμιλος του Μπερνάρ Αρνό να πουλήσει αυτό το πολύτιμο χαρτί;
Louis Vuitton: Μπροστά σε κινεζικά «χτυπήματα» – Πού ελπίζει σε αναχώματα μετά το α’ τρίμηνο
Εκπρόσωπος της LVMH δήλωσε στο Reuters ότι ο όμιλος αρνείται κατηγορηματικά ότι εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης της Marc Jacobs.
Εξάλλου είναι σχετικά σπάνιο για την LVMH να εκποιεί οποιαδήποτε από τις μάρκες του χαρτοφυλακίου της. Μία από τις τελευταίες μεγάλες εκποιήσεις ήταν το 2016, όταν συμφώνησε να πουλήσει τα brands Donna Karan και DKNY προς 650 εκατομμύρια δολάρια.
Οποιαδήποτε ανάλογη συμφωνία θα βοηθούσε τον όμιλο της Louis Vuitton να επωφεληθεί από την πολυετή ανάκαμψη της Marc Jacobs και θα της επέτρεπε να ξεφορτωθεί ένα εμπορικό σήμα στην κατηγορία της προσιτής πολυτέλειας, προκειμένου να επικεντρωθεί σε προϊόντα υψηλότερου επιπέδου.
Η συμφωνία
Ο 61χρονος σήμερα σχεδιαστής μόδας Μαρκ Τζέικομπς δεν είναι μια απλκή περίπτωση. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής για περισσότερο από μια δεκαετία στο εμπορικό σήμα Louis Vuitton, το οποίο είναι ο μεγαλύτερος συντελεστής κερδών της LVMH. Η ομώνυμη μάρκα του Νεοϋορκέζου ιδρύθηκε το 1984 μαζί με τον συνέταιρό του Ρόμπερτ Ντάφι. Η LVMH κατέχει περίπου το 80% της μάρκας, ενώ ο Τζέικομπς και ο Ντάφι κατέχουν το υπόλοιπο.
Ως αποτέλεσμα της συμφωνίας του 1997, ο Τζέικομπς μεταμόρφωσε τη μάρκα Louis Vuitton από μια εταιρεία αποσκευών και δερμάτινων ειδών σε ένα σύμβολο της ποπ κουλτούρας και την πολυτιμότερη εταιρεία ειδών πολυτελείας στον κόσμο. Αλλάζοντας την ίδια στιγμή την πορεία της μόδας και την αντίληψή μας για την πολυτέλεια για πάντα
Τα είδη πολυτελείας – και συγκεκριμένα η Louis Vuitton – αποτελούν πλέον μέρος της μαζικής κουλτούρας, της κουλτούρας των διασημοτήτων, της διαδικτυακής κουλτούρας και της κουλτούρας των εφήβων, σε μεγάλο βαθμό χάρη στον Μαρκ Τζέικομπς.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 2013, ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από τον όμιλο πολυτελείας προκειμένου να εστιάσει το ενδιαφέρον του στη δική του εταιρεία – ήταν η εποχή που πολλά αντίστοιχα brands, όπως η Michael Kors, έκαναν το βήμα προς την ανεξαρτησία για να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και σε άλλες δυναμικές αγορές της Ευρώπης και της Ασίας.
«Η αποχώρηση του Marc Jacobs δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη», δήλωσε τότε στο Reuters ο αναλυτής Αντουάν Μπελζ της HSBC. «Αλλά αν επιβεβαιωθεί η IPO, ο όμιλος LVMH θα έχει χάσει μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες της».
Η αξία της Marc Jacobs
Τίποτα από αυτά δεν συνέβη τελικά και ο σχεδιαστής με τον πολυτελή όμιλο ακολούθησαν παράλληλες πορείες συνεργασίας και αλληλεγγύης.
Η Marc Jacobs παρέμεινε γνωστή για προϊόντα, όπως η The Tote Bag που πωλείται στη Γαλλία προς 550 ευρώ, πολύ χαμηλότερα από την τιμή των 1.500 ευρώ για μια τσάντα Louis Vuitton Neverfull.
Το 2007 επιχείρησε να ασχοληθεί με την προσωπική περιποίηση, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά το άρωμα Marc Jacobs Daisy με το περίφημο λουλουδάτο καπάκι και στη συνέχεια λάνσαρε μια συλλογή ομορφιάς το 2014.
Το καλοκαίρι του 2013 υπήρχαν 285 σημεία λιανικής πώλησης Marc by Marc Jacobs και Marc Jacobs Collection σε όλο τον κόσμο, με το flagship κατάστημά του να ανοίγει στη Σαγκάη τον Δεκέμβριο του 2013.
Προκειμένου να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της κύριας μάρκας του και να απευθυνθεί σε μια πιο στοχευμένη πελατεία, ο Jacobs ανακοίνωσε το κλείσιμο της θυγατρικής του μάρκας Marc by Marc Jacobs τον Μάρτιο του 2015.
Ο όμιλος της Louis Vuitton έχει αναδιαρθρώσει την Marc Jacobs τα τελευταία χρόνια, γεγονός που οδήγησε σε απλοποίηση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου. Η μάρκα κατέγραψε πωλήσεις ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ (642 εκατ. δολάρια) το 2023.
Latest News
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist