Μπροστά σε πλήθος φημών για έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον για το brand Marc Jacobs βρίσκεται ο όμιλος Louis Vuitton. Από το 1997 όταν ο κολοσσός της πολυτέλειας επέλεξε τον σχεδιαστή για να ηγηθεί της ναυαρχίδας του, απέκτησε επίσης την ομώνυμη εταιρεία του σχεδιαστή.
Η διπλή αυτή συμφωνία δημιούργησε τότε ένα νέο προηγούμενο στον κλάδο και βοήθησε να ξεκινήσει η εποχή της διασημότητας και της ποπ κουλτούρας στον κόσμο της υψηλής μόδας. Γιατί να θέλει επομένως σήμερα ο όμιλος του Μπερνάρ Αρνό να πουλήσει αυτό το πολύτιμο χαρτί;
Louis Vuitton: Μπροστά σε κινεζικά «χτυπήματα» – Πού ελπίζει σε αναχώματα μετά το α’ τρίμηνο
Εκπρόσωπος της LVMH δήλωσε στο Reuters ότι ο όμιλος αρνείται κατηγορηματικά ότι εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης της Marc Jacobs.
Εξάλλου είναι σχετικά σπάνιο για την LVMH να εκποιεί οποιαδήποτε από τις μάρκες του χαρτοφυλακίου της. Μία από τις τελευταίες μεγάλες εκποιήσεις ήταν το 2016, όταν συμφώνησε να πουλήσει τα brands Donna Karan και DKNY προς 650 εκατομμύρια δολάρια.
Οποιαδήποτε ανάλογη συμφωνία θα βοηθούσε τον όμιλο της Louis Vuitton να επωφεληθεί από την πολυετή ανάκαμψη της Marc Jacobs και θα της επέτρεπε να ξεφορτωθεί ένα εμπορικό σήμα στην κατηγορία της προσιτής πολυτέλειας, προκειμένου να επικεντρωθεί σε προϊόντα υψηλότερου επιπέδου.
Η συμφωνία
Ο 61χρονος σήμερα σχεδιαστής μόδας Μαρκ Τζέικομπς δεν είναι μια απλκή περίπτωση. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής για περισσότερο από μια δεκαετία στο εμπορικό σήμα Louis Vuitton, το οποίο είναι ο μεγαλύτερος συντελεστής κερδών της LVMH. Η ομώνυμη μάρκα του Νεοϋορκέζου ιδρύθηκε το 1984 μαζί με τον συνέταιρό του Ρόμπερτ Ντάφι. Η LVMH κατέχει περίπου το 80% της μάρκας, ενώ ο Τζέικομπς και ο Ντάφι κατέχουν το υπόλοιπο.
Ως αποτέλεσμα της συμφωνίας του 1997, ο Τζέικομπς μεταμόρφωσε τη μάρκα Louis Vuitton από μια εταιρεία αποσκευών και δερμάτινων ειδών σε ένα σύμβολο της ποπ κουλτούρας και την πολυτιμότερη εταιρεία ειδών πολυτελείας στον κόσμο. Αλλάζοντας την ίδια στιγμή την πορεία της μόδας και την αντίληψή μας για την πολυτέλεια για πάντα
Τα είδη πολυτελείας – και συγκεκριμένα η Louis Vuitton – αποτελούν πλέον μέρος της μαζικής κουλτούρας, της κουλτούρας των διασημοτήτων, της διαδικτυακής κουλτούρας και της κουλτούρας των εφήβων, σε μεγάλο βαθμό χάρη στον Μαρκ Τζέικομπς.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 2013, ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από τον όμιλο πολυτελείας προκειμένου να εστιάσει το ενδιαφέρον του στη δική του εταιρεία – ήταν η εποχή που πολλά αντίστοιχα brands, όπως η Michael Kors, έκαναν το βήμα προς την ανεξαρτησία για να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και σε άλλες δυναμικές αγορές της Ευρώπης και της Ασίας.
«Η αποχώρηση του Marc Jacobs δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη», δήλωσε τότε στο Reuters ο αναλυτής Αντουάν Μπελζ της HSBC. «Αλλά αν επιβεβαιωθεί η IPO, ο όμιλος LVMH θα έχει χάσει μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες της».
Η αξία της Marc Jacobs
Τίποτα από αυτά δεν συνέβη τελικά και ο σχεδιαστής με τον πολυτελή όμιλο ακολούθησαν παράλληλες πορείες συνεργασίας και αλληλεγγύης.
Η Marc Jacobs παρέμεινε γνωστή για προϊόντα, όπως η The Tote Bag που πωλείται στη Γαλλία προς 550 ευρώ, πολύ χαμηλότερα από την τιμή των 1.500 ευρώ για μια τσάντα Louis Vuitton Neverfull.
Το 2007 επιχείρησε να ασχοληθεί με την προσωπική περιποίηση, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά το άρωμα Marc Jacobs Daisy με το περίφημο λουλουδάτο καπάκι και στη συνέχεια λάνσαρε μια συλλογή ομορφιάς το 2014.
Το καλοκαίρι του 2013 υπήρχαν 285 σημεία λιανικής πώλησης Marc by Marc Jacobs και Marc Jacobs Collection σε όλο τον κόσμο, με το flagship κατάστημά του να ανοίγει στη Σαγκάη τον Δεκέμβριο του 2013.
Προκειμένου να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της κύριας μάρκας του και να απευθυνθεί σε μια πιο στοχευμένη πελατεία, ο Jacobs ανακοίνωσε το κλείσιμο της θυγατρικής του μάρκας Marc by Marc Jacobs τον Μάρτιο του 2015.
Ο όμιλος της Louis Vuitton έχει αναδιαρθρώσει την Marc Jacobs τα τελευταία χρόνια, γεγονός που οδήγησε σε απλοποίηση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου. Η μάρκα κατέγραψε πωλήσεις ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ (642 εκατ. δολάρια) το 2023.
Latest News
Οι θέσεις του «μπλέ κολάρου» κερδίζουν έδαφος στην αγορά εργασίας των ΗΠΑ
'Ανθηση των θέσεων εργασίας που δεν απαιτούν θέση μπροστά σε υπολογιστή
Τι έμαθα δουλεύοντας δίπλα στον Στιβ Τζομπς - Ο CEO της DataStax αποκαλύπτει
Ο Τσετ Καπούρ, CEO της DataStax που «παράγει» τεχνητή νοημοσύνη, αφηγείται όλα όσα έμαθε κάνοντας τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα δίπλα στον συνιδρυτή της Apple
UBS: «Ξεφουσκώνουν» οι τιμές ακινήτων στην Ελβετία – Οι κίνδυνοι [γράφημα]
Ο κίνδυνος φούσκας ακινήτων από διαφορετικές οπτικές
Σε προπολεμικά επίπεδα παρά τις κυρώσεις η ανάπτυξη στη Ρωσία - Τι βλέπει η EBRD
Πλήγμα για τις οικονομίες και δη για τον τουρισμό Ιορδανίας και Αιγύπτου ο πόλεμος στη Γάζα
Γιατί το...ρίχνει στις ιδιωτικοποιήσεις η Κωνσταντινούπολη
H πόλη σχεδιάζει να συγκεντρώσει φέτος κεφάλαια 1,1 δισ. δολ από τις χρηματαγορές
«Η νίκη είναι το παν» για τη Nike - Τι περιμένει από την επιστροφή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες
Λάθη, παραλείψεις, αλλαγή προτεραιοτήτων και επανεστίαση στρατηγικής, απομάκρυναν τη Nike από τους τελικούς καταναλωτές και τα αθλήματα
Πιέσεις προς τις τράπεζες να φύγουν από τη Ρωσία: Η επιστολή - τελεσίγραφο της ΕΚΤ
Η ρυθμιστική αρχή ζήτησε λεπτομερή σχέδια από τους δανειστές
Μέσα σε 9 χρόνια «εξαφανίστηκαν» 6.000 τραπεζικά καταστήματα στη Βρετανία
Μέχρι το τέλος του 2024 έχουν προγραμματιστεί άλλα 200 κλεισίματα
Εκτίναξη για το Reddit μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας με την OpenAI
Η συμφωνία προβλέπει τη χρήση δεδομένων που θα παρέχει το Reddit για την εκπαιδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης
Volkswagen και Renault βάζουν τέλος στη συνεργασία για ηλεκτρικά αυτοκινητα
Οι συνομιλίες των δύο εταιριεών είχαν ως στόχο την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής ηλεκτρικής έκδοσης του αυτοκινήτου Twingo