Τα έργα της βελτίωσης των συνθηκών για τους επιβάτες και τα πλοία στο επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά επανέρχονται στην επικαιρότητα, λίγο πριν την έναρξη της θερινής σεζόν και μετά την νέα χθεσινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που ανακάλεσε την από 17/05/2024 προσωρινή διαταγή αναστολής των εργασιών εκβάθυνσης στο λιμάνι του Πειραιά.
Από το 2016 που πέρασε ο ΟΛΠ στην Cosco δεν έχει γίνει σχεδόν απολύτως τίποτα για την βελτίωση της κατάστασης στο μεγαλύτερο επιβατηγό λιμάνι. Ειδικά το θέμα της εκβάθυνσης του λιμανιού δεν έχει προχωρήσει, με τα στελέχη της διοίκησης του Οργανσιμού να επικαλούνται την καθυστέρηση στην έκδοση των απαραίτητων περιβαλλοντικών αποφάσεων. Να σημειωθεί πάντως ότι από τα 8 εκατ. που έχει προϋπολογισθεί το έργο βυθοκόρησης του λιμανιού έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα εργασίες μόλις 175.000 ευρώ.
Η «αδιόρθωτη» Εθνική, το τείχος της Epsilon Net στην ΤeamSystem και τα «σωσίβια» του ΟΛΠ
Τα έργα που ζητά ο ΣΕΕΝ
Η αύξηση του βάθους του λιμανιού του Πειραιά είναι έργο επείγοντος χαρακτήρα καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις τα πλοία σέρνονται στον βυθό. Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει υπογραμμίσει με επιστολές του στον ΟΛΠ τα θέματα ασφαλείας που προκύπτουν από το γεγονός αυτό.
Παράλληλα ο ΣΕΕΝ ζητά και μία σειρά άλλων παρεμβάσεων στον επιβατηγό λιμένα με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό και τα πλοία της επιβατηγού Ειδικότερα για το επιβατικό κοινό ζητά: Σημάνσεις, κατεύθυνσης των οχημάτων εκτός και εντός του λιμένα, διαβάσεων των πεζών επιβατών, βελτίωσης του ηλεκτροφωτισμού, βελτίωσης των χώρων αναμονής επιβατών, εκδοτηρίων εισιτηρίων, των χώρων αναμονής οχημάτων για φόρτωση, τοποθετήσεις ενημερωτικών πινακίδων, μετακίνησης του επιβατικού κοινού με λεωφορεία από προς τα πλοία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τις δρομολογιακές Γραμμές Χίου-Μυτιλήνης), είναι αναγκαία η τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.
Στις πύλες Ε3-Ε4-Ε5 Ακτή Κονδύλη (Δρομολογιακές Γραμμές Κρήτης), ζητείται από τον ΣΕΕΝ η τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων, η τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών, η εκβάθυνση όλου του μετώπου κρηπιδώματος (θέσεις 126-143).
Στην Πύλη Ε6 Ακτή Καλλιμασιώτη (Δρομολογιακές Γραμμές Κυκλάδων/Σταθμός ΗΣΑΠ) απαιτείται η τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων, η τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών και ηλεκτρονικοί πινάκων πληροφοριών και κατεύθυνσης επιβατών που εξέρχονται από το μετρό (πεζογέφυρα)
– Για τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία: Aντικατάσταση ή η τοποθέτηση, προσκρουστήρων, πασσάλων (μπίντες) πρόσδεσης των πλοίων, επισκευής σημείων της ανωδομής, επισκευής ραμπών (κεκλιμένων) και σήμανσης αυτών και εκβάθυνση κρηπιδωμάτων ακτής Κονδύλη.
Για τα οχηματαγωγά πλοία: Διάθεση χώρων προσωρινής αναμονής των φορτηγών οχημάτων για φόρτωση. Προσωρινά μέτρα ρύθμισης των διακινούμενων φορτηγών οχημάτων για την αποσυμφόρηση των κρηπιδωμάτων.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα