Στα έργα αποκατάστασης των καταστροφών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias», σε Σιδηροδρομικές, Οδικές και Σχολικές Υποδομές, αλλά και στις προοπτικές ανάπτυξης της Λάρισας και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε ομιλία του στην ημερίδα «Λάρισα, πόλη στο μέλλον».
Όπως επεσήμανε, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Για να γίνουν σωστά τα βήματα προς το μέλλον, οφείλουμε, όλοι μας, να κοιτάξουμε στο παρελθόν και να διδαχθούμε από όσα έχουν συμβεί. Να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας που έχασαν περιουσίες. Να στηρίξουμε γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, αλιείς. Να ξαναχτίσουμε τις υποδομές με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμες και ανθεκτικές σε ακραία φαινόμενα της κλιματικής κρίσης».
Σχετικά με το κόστος των έργων, που δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι: «προσεγγίζει τα 1,4 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και από άλλους ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι: 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα, 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα, 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:
Θέλω να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση στη σημερινή ημερίδα, που έχει ως θέμα το μέλλον της πόλης της Λάρισας, αλλά και το μέλλον ολόκληρης της περιφέρειας Θεσσαλίας.
Η Λάρισα είναι η πόλη που αποτελεί το κέντρο της οικονομίας της Κεντρικής Ελλάδας. Η Θεσσαλία είναι η Περιφέρεια που χτυπά η «καρδιά» της πρωτογενούς παραγωγής όλης της χώρας.
Μια Περιφέρεια, όμως, που επλήγη απανωτά από τα ακραία καιρικά φαινόμενα του «Daniel» και του «Elias», ενώ είχε προηγηθεί και το καταστροφικό πέρασμα του «Ιανού».
Για να γίνουν σωστά τα βήματα προς το μέλλον, οφείλουμε, όλοι μας, να κοιτάξουμε στο παρελθόν και να διδαχθούμε από όσα έχουν συμβεί.
Να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας που έχασαν περιουσίες.
Να στηρίξουμε γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, αλιείς.
Να ξαναχτίσουμε τις υποδομές με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμες και ανθεκτικές σε ακραία φαινόμενα της κλιματικής κρίσης.
Η Κυβέρνηση του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη βρέθηκε δίπλα στους πολίτες της Θεσσαλίας, από την πρώτη στιγμή της μεγάλης θεομηνίας που έπληξε τον τόπο σας.
Έως σήμερα έχουν εκταμιευθεί σημαντικά ποσά σε δικαιούχους που είδαν τις περιουσίες τους, τα σπίτια τους, την παραγωγή τους, τις επιχειρήσεις τους, να καταστρέφονται από τις πλημμύρες.
Έχουμε κινηθεί με ρυθμούς πολύ πιο γρήγορους και από αυτούς του «Ιανού», επιταχύναμε τη διαδικασία της κρατικής αρωγής και ο κάθε πολίτης, ο οποίος δικαιούται στήριξη, θα την έχει από την ελληνική πολιτεία.
Σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα έργα που θα υλοποιήσουμε, κατόπιν συντονισμού με τα συναρμόδια Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχουν τη δημιουργία σχολικών, σιδηροδρομικών και οδικών υποδομών με υψηλότερη ανθεκτικότητα.
Το κόστος αυτών των έργων προσεγγίζει τα 1,4 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και από άλλους Ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.
Η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι:
· 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα.
· 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα.
· 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ας δούμε, πιο αναλυτικά, τα έργα:
1ον. Η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, και συγκεκριμένα:
· 173,6 εκατ. ευρώ για τον κύριο άξονα,
· 192,2 εκατ. ευρώ για τη γραμμή Λάρισα – Βόλος,
· 57 εκατ. ευρώ για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και
· 2,5 εκατ. ευρώ για το τρενάκι του Πηλίου.
2ον. Η ανάταξη του οδικού δικτύου περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε περίπου 1.000 θέσεις επέμβασης. Συγκεκριμένα:
· στη Μαγνησία, 309 θέσεις, ύψους παρεμβάσεων 289 εκατ. ευρώ.
· στη Λάρισα, 120 θέσεις, 85 εκατ. ευρώ.
· στην Καρδίτσα, 257 θέσεις, 187 εκατ. ευρώ.
· στα Τρίκαλα, 241 θέσεις, 226 εκατ. ευρώ.
· στη Φθιώτιδα, 17 θέσεις, 18 εκατ. ευρώ, και
· στην Εύβοια, 57 θέσεις, 86 εκατ. ευρώ.
Η κατανομή των ποσών είναι 27,2 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Κιλελέρ, 29,8 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Φαρσάλων, 16,4 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Αγιάς, 6,1 εκατ. ευρώ στο Δήμο Τεμπών, 3,6 εκατ. ευρώ στο Δήμο Λάρισας, 1,2 εκατ. ευρώ στον Δήμο Ελασσόνας και 0,5 εκατ. ευρώ στο Δήμο Τυρνάβου.
Ενδεικτικά, σας αναφέρω κάποια από τα πιο σημαντικά οδικά έργα στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, όπως είναι η ανακατασκευή των γεφυρών της Σκοπιάς και της Αμπελειάς στον Δήμο Φαρσάλων, της Αγίας Παρασκευής στον Δήμο Τεμπών, του Παλαιόπυργου στον Δήμο Αγιάς, καθώς και του οδικού τμήματος Μύρα – Ν. Περιβόλι στον Δήμο Κιλελέρ.
Παράλληλα, πρόκειται να παρουσιαστεί το ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διαχείριση των υδάτων στον θεσσαλικό κάμπο.
Γι’ αυτό και έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα τα υδραυλικά και αντιπλημμυρικά έργα, που υλοποιούνται και δρομολογούνται στην περιοχή.
Πριν από λίγη ώρα πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή φράγματος στο ρέμα Πουρί, στην περιοχή του Αγιόκαμπου.
Το έργο αποσκοπεί τόσο στην κάλυψη των αναγκών άρδευσης της πεδιάδας Αγιάς – Ανάβρας, έκτασης 13.650 στρεμμάτων, των παρόχθιων περιοχών του ρέματος και των παραλιακών περιοχών Αγιόκαμπου, όσο και στη συνεισφορά νερού για υδρευτικές και περιβαλλοντικές ανάγκες.
Δεν μένουμε, όμως, μόνο στα παραπάνω.
Πριν από λίγες εβδομάδες παραδώσαμε, μαζί με τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ενοποιημένο, το μεγαλύτερο τμήμα, του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, του Ε65.
Οδικός άξονας εξ’ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, που κάνει ακόμη ταχύτερη και ασφαλέστερη την πρόσβαση στην περιοχή της Λάρισας.
Οδικός άξονας που όταν ολοκληρωθεί, με την παράδοση και των τελευταίων 46 χλμ. στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – το 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη περατωθεί – θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.
Τέλος, δρομολογούνται και άλλες μικρές, αλλά σημαντικές, παρεμβάσεις για την περιοχή, όπως η ενεργειακή αναβάθμιση και η εγκατάσταση σύγχρονων ανελκυστήρων στο «Κουτλιμπάνειο και Τριανταφύλλειο» Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, από τις Κτιριακές Υποδομές, φορέα που εποπτεύει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στόχος μας είναι:
· να αναβαθμίσουμε την ανθεκτικότητα των υποδομών,
· να ενισχύσουμε την ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών,
· να προωθήσουμε την περιφερειακή ανάπτυξη, τον τουρισμό και την εμπορευματική διακίνηση,
· να συμβάλλουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην αύξηση του εισοδήματος των πολιτών,
· να τονώσουμε την κοινωνική συνοχή.
Να είστε βέβαιοι, ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο