Ο προϋπολογισμός των έργων που ωριμάζουν ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην περιοχή της Κρήτης ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ και ένα πολύ μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αυτού καταλαμβάνει ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, τόνισε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψής του στην Περιφέρεια Κρήτης.
ΒΟΑΚ: Και επίσημα προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Η απόφαση του υπουργείου Υποδομών
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του επίβλεψε την εξέλιξη των έργων στον νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου και τον ΒΟΑΚ.
Χθες, ο Υφυπουργός και η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία μετέβη για τον ίδιο λόγο στην Κρήτη, με τη συμμετοχή του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γιώργου Σαουνάτσου, πραγματοποίησαν αυτοψία στα αρχαιολογικά ευρήματα των ανασκαφών, που διεξάγονται στο έργο κατασκευής του νέου Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελίου, Δήμου Μίνωα.
Για την κατασκευή του αεροδρομίου και των συνοδών έργων, οι εργασίες πραγματοποιούνται με τη συνεργασία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Πολιτισμού, καθώς αυτές αφορούν σε περιοχές ιδιαίτερου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός μετέσχε σε συσκέψεις με τα στελέχη της εταιρίας του νέου αεροδρομίου και της κατασκευάστριας εταιρίας. Αυτή τη στιγμή, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η εξέλιξη των έργων έχει ξεπεράσει το 35%, ενώ το αεροδρόμιο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 6 Φεβρουαρίου 2027, οπότε και θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».
Επίσκεψη στα εργοτάξια ΒΟΑΚ
Σήμερα, ο κ. Ταχιάος επισκέφθηκε τα εργοτάξια του ΒΟΑΚ που έχουν ήδη εγκατασταθεί σε τρία σημεία, δηλαδή στο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» που κατασκευάζεται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και στο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», που εκτελείται ως δημόσιο έργο και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπου ενημερώθηκε αναλυτικά από τους μηχανικούς για την εξέλιξη των εργασιών στα δύο τμήματα αυτά και πραγματοποίησε αυτοψίες.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο νησί, ο Υφυπουργός Υποδομών συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη και τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, με τους οποίους συζήτησε τις αιτιάσεις που έχουν εγείρει στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με τη διέλευση του ΒΟΑΚ από τον ευρύτερο πολεοδομικό ιστό του Ηρακλείου.
Σε όλες τις συναντήσεις, τον Υφυπουργό συνόδευαν ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος και κλιμάκιο μηχανικών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων.
Δηλώσεις για ΒΟΑΚ -Καστέλι
Μετά το τέλος των της επίσκεψης στην Κρήτη, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος δήλωσε:
«Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οφείλουμε να συντελέσουμε όσο μπορούμε στην περαιτέρω ανάπτυξή της Κρήτης με γνώμονα την βελτίωση της καθημερινότητας των τοπικών κοινωνιών. Είναι ο στόχος για τον οποίο δουλεύουμε τόσο με τον Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, όσο και με την συνάδελφο Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Αυτή τη στιγμή, ο προϋπολογισμός των έργων που ωριμάζουν ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ.
Ένα πολύ μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αυτού καταλαμβάνει κατ’ αρχάς ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης που θα ενισχύσει την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων. Η Κρήτη περιμένει τον ΒΟΑΚ πάρα πολλά χρόνια. Γίνεται πλέον πραγματικότητα! Ήδη έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Χερσόνησο. Ταυτόχρονα, τρέχουμε και το ζήτημα της συμβασιοποίησης της παραχώρησης για το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο», για το οποίο ακολουθούμε με θρησκευτική ευλάβεια έναν αναλυτικό οδικό χάρτη που θα επιτρέψει να δούμε πολύ σύντομα και εκεί, τα πρώτα εργοτάξια.
Στις συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη, αλλά και με τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, είχα την εμπειρία μιας πραγματικά πολύ παραγωγικής συζήτησης σχετικά με τα προβλήματα που θέτουν, αναφορικά με την διέλευση του ΒΟΑΚ μέσω του Ηρακλείου. Όπως έχω ήδη σχολιάσει, στις απόψεις που εξετέθησαν βρίσκω μία λογική βάση. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε πολύ στενή επικοινωνία για να βρούμε λύσεις και να επιτύχουμε συμφωνία. Ξεκινάμε από κοινού μία προσέγγιση των ενστάσεων σε τεχνική βάση. Είμαι πολύ αισιόδοξος πως θα καταλήξουμε σύντομα σε αποτέλεσμα. Όπως ξεκαθάρισα, όμως, φαραωνικές προσεγγίσεις οδηγούν μετά βεβαιότητας σε αποτυχία.
Σχημάτισα την εντύπωση, όμως, ότι με τους συνομιλητές μου μοιραζόμαστε όχι μόνο την αφοσίωση στην ανάγκη να προχωρήσουν αμέσως τα μεγάλα έργα της Κρήτης, αλλά και τον ρεαλισμό που απαιτείται. Βρήκα ανθρώπους διεκδικητικούς, πλην όμως καλοπροαίρετους, χωρίς παρωπίδες.
Σε ό,τι αφορά στο νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, τα πράγματα βαδίζουν πολύ γρήγορα. Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με την Υπουργό Λίνα Μενδώνη σχετικά με τα ευρήματα που βρέθηκαν στο πεδίο και γι’ αυτό επισκεφθήκαμε από κοινού την ανασκαφή. Την ευχαριστώ για την ταχύτητα με την οποία κινητοποιήθηκε, τόσο ή ίδια, όσο και οι συνεργάτες της. Μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα, συμφωνήσαμε πως θα υποβάλουμε στο Υπουργείο Πολιτισμού την αναθεωρημένη μελέτη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας – της οποίας τον Διοικητή, Γιώργο Σαουνάτσο ευχαριστώ για την εποικοδομητική συνδρομή του – σχετικά με την οριστικοποίηση της θέσης του ραντάρ. Τα αρχαία ευρήματα θα μείνουν ακέραια στην θέση τους, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα ανακοινώσουμε και τις αποφάσεις για τον Πετριανό Λάκκο, σε σχέση με την πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Και τα δύο έργα θα έχουν καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της Κρήτης. Το αμέσως επόμενο έργο το οποίο θα δούμε να ξεκινά, είναι το αρδευτικό έργο των Μπραμιανών, το οποίο θα ποτίσει την περιοχή της Ιεράπετρας, που όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι για την αγροτική παραγωγή της χώρας. Σύντομα, μετά τις εκλογές, μόλις ανοίξει η Βουλή και πάντως εντός του θέρους, θα καταθέσουμε στη Βουλή την Σύμβαση για την έναρξη του έργου».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο