
Προτεραιότητα αποτελεί η επίλυση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής, όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, αρμόδιος για τις υποδομές, κατά την παρουσίαση του ετήσιου απολογισμού του έργου στους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε νομοθετική παρέμβαση για τις πρότυπες προτάσεις προκειμένου να προχωρήσουν, με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τόσο προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όσο και στο τμήμα Ελευσίνα – Οινόη.
Κυκλοφοριακό: Το παγκόσμιο μαρτύριο της κίνησης και η Αθήνα
Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα έργα υποδομών τα οποία εκτελούνται εντός χρονοδιαγράμματος και ειδικότερα σε αυτά που παραδίδονται και έχουν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Ο Νίκος Ταχιάος χαρακτήρισε ως μεγάλη πρόκληση την παράδοση της Αττικής Οδού εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, στο νέο παραχωρησιούχο, διευκρινίζοντας ότι στο μεσοδιάστημα θα διασφαλιστεί η λειτουργία υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
Όπως είπε, «αποτελεί κοινό τόπο ότι η Αττική κυκλοφοριακά έχει φτάσει στα όριά της και ότι απαιτούνται νέες υποδομές» και πρόσθεσε ότι «με νομοθετική παρέμβαση που θα προωθήσουμε άμεσα, τροποποιούμε το πλαίσιο των προτύπων προτάσεων».
Ο υπουργός είπε αναφορικά με προτάσεις για το κυκλοφοριακό που έχουν υποβληθεί σχετικά με το έργο της επέκτασης της περιφερειακής του Υμηττού προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και το οδικό τμήμα Ελευσίνα – Οινόη που αφορά στην αποσυμφόρηση του Κηφισού, ότι «είναι έργα που μας ενδιαφέρουν και ο στόχος μας είναι να εξετάσουμε τις πρότυπες προτάσεις, με παράλληλο κριτήριο την ελαχιστοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου».

Η παράδοση Αττικής και Εγνατίας Οδού
Η παράδοση της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού αποτελούν επίσης σημαντικές προκλήσεις. Το Ελληνικό Δημόσιο θα αναλάβει την λειτουργία της Αττικής Οδού στο διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρι να παραδοθεί στον νέο παραχωρησιούχο, κάτι που υπολογίζεται ότι είναι εφικτό το πρώτο τρίμηνο του 2025. Περίπτωση παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης δεν υφίσταται. Ομοίως και για την Εγνατία Οδό, γίνεται προσπάθεια επίλυσης ζητημάτων που συνδέονται με την παράδοση του έργου.
Σε κάθε περίπτωση, μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ψηφιστεί ο κυρωτικός Νόμος για την σύμβαση της Εγνατίας Οδού. Με αυτόν θα αντιμετωπιστούν εκτός των άλλων όλες οι εκκρεμότητες που αφορούν στην παράδοση του έργου, ώστε στις αρχές του επόμενου έτους αυτό να περάσει στον παραχωρησιούχο, ο οποίος και θα αναλάβει όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την σύμβαση. Παράλληλα, οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να ενεργοποιήσουν και άλλα έργα όπως ο οδικός άξονας Χαλάστρα – Εύζωνοι.
Σχετικά με τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, ανέφερε ότι μέχρι τις αρχές Φθινοπώρου θα έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ. Στους διαγωνισμούς θα συμμετάσχουν εταιρείες που έχουν την αντίστοιχη ικανότητα.
Για την γραμμή 4 του Μετρό υποστήριξε ότι το μοντέλο των πρόδρομων εργασιών και του κυρίως έργου που ακολουθήθηκε ήταν λανθασμένο, γεγονός που μεταξύ άλλων ευθύνεται για τις παρατηρούμενες καθυστερήσεις. Χαρακτήρισε δε ως «εξωπραγματικό» το χρονοδιάγραμμα των οκτώ χρόνων που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση του έργου.
Αναφορικά με το μετρό Θεσσαλονίκης διαβεβαίωσε ότι θα παραδοθεί στο τέλος Νοεμβρίου.


Latest News

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ

Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το Σαρακήνικο - Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Διευκρινίσεις για το Σαρακήνικο και όσα ερωτήματα έχουν προκύψει με τις άδειες και τις κατασκευές, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας