Η βιομηχανία μπαταριών της Ευρώπης μένει πίσω εν μέσω μιας παγκόσμιας επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του κινεζικού ανταγωνισμού και αναγκάζεται να ακυρώσει ή να αναβάλει έργα που θα τροφοδοτούσαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ένα χρόνο, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.
Η αργή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές και ο ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές οδήγησαν σε απόσυρση των επενδυτικών σχεδίων για περίπου 158 γιγαβατώρες προβλεπόμενης παραγωγής στην περιοχή από τις αρχές του έτους, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία SC Insights.
Το τεράστιο ποσό επιχορηγήσεων του Πεκίνου για ηλεκτροκίνηση
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υπαναχωρήσει από τα σχέδια ηλεκτροκίνησης, αφού οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν μόνο κατά 2,4% στην περιοχή κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 σε περίπου 800.000 μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σε ένδειξη επιδείνωσης της ζήτησης, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση μόνο τον Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της CRU Group.
Οι startups κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη έχουν πληγεί από μια σειρά σημαντικών αποτυχιών τους τελευταίους μήνες. Η σουηδική Northvolt ξεκίνησε μια στρατηγική αναθεώρηση την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την οποία τα νέα εργοστάσια στη Γερμανία, τον Καναδά και τη Σουηδία θα μπορούσαν να καθυστερήσουν. Η απόφαση αυτή ήρθε μετά από την απώλεια ενός βασικού συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων με την BMW, αφού δεν κατάφερε να αυξήσει την παραγωγή αρκετά γρήγορα.
Ακόμη και ορισμένες κινεζικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί από την Ευρώπη. Η κινεζική Svolt εγκατέλειψε τον Μάιο τα σχέδιά της να κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στη Γερμανία, επικαλούμενη αβεβαιότητα σχετικά με τον σχεδιασμό, τους δασμούς και τις επιδοτήσεις, καθώς και την απώλεια ενός κορυφαίου πελάτη.
Ως αποτέλεσμα της μείωσης των σχεδίων των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ηλεκτροκίνηση των μοντέλων τους, η Rho Motion, μια συμβουλευτική εταιρεία για την εφοδιαστική αλυσίδα EV, μείωσε την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες στην Ευρώπη κατά 15% για το 2030, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψή της πέρυσι.
Τα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών είναι πολύπλοκες κατασκευές και δημιουργούν προκλήσεις για τις startups να παράγουν με συνέπεια κυψέλες μπαταριών προσαρμοσμένες στις προδιαγραφές των πελατών σε αρκετά μεγάλη κλίμακα ώστε να μειώσουν το κόστος στο ίδιο επίπεδο με τις καθιερωμένες ασιατικές επιχειρήσεις. «Μπορούμε να τους νικήσουμε στην απόδοση του προϊόντος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Northvolt, Πίτερ Κάρλσον.
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Ευρωπαίοι παραγωγοί κυψελών ήταν η εστίασή τους σε πιο ακριβές, μεγαλύτερης εμβέλειας χημικές μπαταρίες που χρησιμοποιούν νικέλιο και κοβάλτιο. Οι φθηνότερες, χαμηλότερης εμβέλειας μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), στις οποίες ειδικεύονται οι Κινέζοι παραγωγοί, βελτιώνονται συνεχώς και γίνονται φθηνότερες, ωθώντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν την καταλληλότητα αυτών των μπαταριών για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η ACC, μια κοινοπραξία μπαταριών μεταξύ της Mercedes-Benz, της Fiat και της ιδιοκτήτριας της μάρκας Jeep ,Stellantis, διέκοψε επίσης τις εργασίες στα γερμανικά και ιταλικά εργοστάσια gigafactories τον περασμένο μήνα, επικαλούμενη την ανάγκη έρευνας για τεχνολογία μπαταριών χαμηλότερου κόστους.
Latest News
«Αλλάζω Θέρμανση»: Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»
BP και JERA δημιουργούν κοινή εταιρεία στα αιολικά με δυναμικότητα 13 GW
Η παραγωγική ικανότητα της νέας εταιρείας, που δημιουργούν η βρετανική BP με την ιαπωνική JERA, θα φτάνει τα 13 GW
Επιδοτήσεις έως και 60% για ηλιακούς θερμοσίφωνες και αντλίες θερμότητας – Οι δικαιούχοι
Στο Ταμείο Ανάκαμψης τα συστήματα θέρμανσης νερού από ΑΠΕ, όπως οι ηλιακοί θερμοσίφωνες και οι αντλίες θερμότητας
Χωρίς... φρένο η BYD - Ξεπερνά Ford-Honda σε πωλήσεις, 200.000 νέες προσλήψεις
Η BYD βρίσκεται σε μια εκπληκτική επέκταση φέτος - Αυξημένη ικανότητα παραγωγής, πολλές χιλιάδες νέοι εργαζόμενοι στα εργοστάσια
Copernicus: Είναι «βέβαιο» πως το 2024 θα είναι το θερμότερο έτος στην ιστορία
Σύμφωνα με τον Κοπέρνικο (Copernicus), αναμένεται να είναι η πρώτη φορά που θα ξεπεραστεί ένα κρίσιμο όριο για την προστασία του πλανήτη από την υπερθέρμανση.
Μια «συννεφιασμένη» εξήγηση για τους καύσωνες
Τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών του 2023 αποτέλεσαν γρίφο για τους επιστήμονες, που τώρα φαίνεται να βρήκαν τη λύση του στην απουσία χαμηλών νεφώσεων στην ατμόσφαιρα
Η ηλεκτροκίνηση... μπήκε στο Βατικανό με υπογραφή Mercedes-Benz
Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέλαβε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Εντός Δεκεμβρίου η άδεια αποθήκευσης CO2 για τον Πρίνο – Οι ευκαιρίες για βιομηχανία και ναυτιλία
Επιδοτήσεις ύψους μισού δισ. ευρώ για δέσμευση 3,4 εκατ. τόνων CO2 έχει εξασφαλίσει η ελληνική βιομηχανία
Πότε θα δημοσιευθεί η προκήρυξη για το νέο «Εξοικονομώ» - Τα ποσά και οι δικαιούχοι
Μόλις δημοσιευθεί ο οδηγός για το Εξοικονομω 2025, θα ανοίξει το πρόγραμμα για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους
Πρόγραμμα Εξοικονομώ 2025: Επιδοτήσεις έως 100% - Προϋποθέσεις και δικαιούχοι
Οι αιτήσεις για το Εξοικονομώ 2025 θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος.