Η βιομηχανία μπαταριών της Ευρώπης μένει πίσω εν μέσω μιας παγκόσμιας επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του κινεζικού ανταγωνισμού και αναγκάζεται να ακυρώσει ή να αναβάλει έργα που θα τροφοδοτούσαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ένα χρόνο, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.
Η αργή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές και ο ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές οδήγησαν σε απόσυρση των επενδυτικών σχεδίων για περίπου 158 γιγαβατώρες προβλεπόμενης παραγωγής στην περιοχή από τις αρχές του έτους, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία SC Insights.
Το τεράστιο ποσό επιχορηγήσεων του Πεκίνου για ηλεκτροκίνηση
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υπαναχωρήσει από τα σχέδια ηλεκτροκίνησης, αφού οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν μόνο κατά 2,4% στην περιοχή κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 σε περίπου 800.000 μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σε ένδειξη επιδείνωσης της ζήτησης, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση μόνο τον Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της CRU Group.
Οι startups κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη έχουν πληγεί από μια σειρά σημαντικών αποτυχιών τους τελευταίους μήνες. Η σουηδική Northvolt ξεκίνησε μια στρατηγική αναθεώρηση την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την οποία τα νέα εργοστάσια στη Γερμανία, τον Καναδά και τη Σουηδία θα μπορούσαν να καθυστερήσουν. Η απόφαση αυτή ήρθε μετά από την απώλεια ενός βασικού συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων με την BMW, αφού δεν κατάφερε να αυξήσει την παραγωγή αρκετά γρήγορα.
Ακόμη και ορισμένες κινεζικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί από την Ευρώπη. Η κινεζική Svolt εγκατέλειψε τον Μάιο τα σχέδιά της να κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στη Γερμανία, επικαλούμενη αβεβαιότητα σχετικά με τον σχεδιασμό, τους δασμούς και τις επιδοτήσεις, καθώς και την απώλεια ενός κορυφαίου πελάτη.
Ως αποτέλεσμα της μείωσης των σχεδίων των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ηλεκτροκίνηση των μοντέλων τους, η Rho Motion, μια συμβουλευτική εταιρεία για την εφοδιαστική αλυσίδα EV, μείωσε την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες στην Ευρώπη κατά 15% για το 2030, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψή της πέρυσι.
Τα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών είναι πολύπλοκες κατασκευές και δημιουργούν προκλήσεις για τις startups να παράγουν με συνέπεια κυψέλες μπαταριών προσαρμοσμένες στις προδιαγραφές των πελατών σε αρκετά μεγάλη κλίμακα ώστε να μειώσουν το κόστος στο ίδιο επίπεδο με τις καθιερωμένες ασιατικές επιχειρήσεις. «Μπορούμε να τους νικήσουμε στην απόδοση του προϊόντος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Northvolt, Πίτερ Κάρλσον.
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Ευρωπαίοι παραγωγοί κυψελών ήταν η εστίασή τους σε πιο ακριβές, μεγαλύτερης εμβέλειας χημικές μπαταρίες που χρησιμοποιούν νικέλιο και κοβάλτιο. Οι φθηνότερες, χαμηλότερης εμβέλειας μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), στις οποίες ειδικεύονται οι Κινέζοι παραγωγοί, βελτιώνονται συνεχώς και γίνονται φθηνότερες, ωθώντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν την καταλληλότητα αυτών των μπαταριών για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η ACC, μια κοινοπραξία μπαταριών μεταξύ της Mercedes-Benz, της Fiat και της ιδιοκτήτριας της μάρκας Jeep ,Stellantis, διέκοψε επίσης τις εργασίες στα γερμανικά και ιταλικά εργοστάσια gigafactories τον περασμένο μήνα, επικαλούμενη την ανάγκη έρευνας για τεχνολογία μπαταριών χαμηλότερου κόστους.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»