Οι νέοι δασμοί που επιβάλλουν δυτικές χώρες στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αρκούν για να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους να παραμείνουν ανταγωνιστικές, ειδικά στην κερδοφόρα αγορά της Κίνας, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Οι κινεζικές εταιρείες θα ελέγχουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς το 2030
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Έχει πάρει το παγκόσμιο προβάδισμα στην ανάπτυξη νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), τα οποία περιλαμβάνουν αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες και υβριδικά αυτοκίνητα.
Η κατηγορία NEV αντιπροσωπεύει πλέον περισσότερο από το 40% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα — και οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες κατέχουν ως επί το πλείστον κορυφαίες πωλήσεις, με τις ξένες εταιρείες να υστερούν.
Πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν ακόμη δώσει απάντηση στο ερώτημα πώς τα προϊόντα τους μπορούν να ξεχωρίσουν στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Stephen Dyer, εκ των ηγετών και επικεφαλής του τμήματος αυτοκινητοβιομηχανίας της AlixPartners στην Ασία, κατά τη διάρκεια ετήσιας εκδήλωσης για τις προοπτικές του κλάδου την Τετάρτη.
Αυτοκινητοβιομηχανίες και αλλαγή νοοτροπίας
«Εάν [οι ξένες μάρκες αυτοκινήτων] δεν αλλάξουν τη νοοτροπία τους για την ανάπτυξη και την κατασκευή αυτοκινήτων καθώς σήμερα δεν είναι πρόθυμες να πάρουν ρίσκα, και εάν δεν εξετάσουν πώς να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο με βάση τις λεγόμενες βασικές αρχές, η θέση τους θα γίνεται όλο και πιο επισφαλής», δήλωσε ο Dyer.
Η γερμανική μάρκα πολυτελείας Porsche ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ότι οι πωλήσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά ένα τρίτο το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η εταιρεία κατηγόρησε την «εστίαση των καταναλωτών στις πωλήσεις προσανατολισμένες στην τιμή».
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τη Nio έως την BYD έχουν ήδη αρχίσει να εξάγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές του εξωτερικού, ωθώντας τις ΗΠΑ να αυξήσουν τους δασμούς στα οχήματα από 25% έως και 100%.
Η ΕΕ ανακοίνωσε επίσης τον Ιούνιο ότι θα επιβάλει δασμούς έως και 38% στις κινεζικές εισαγωγές EV για να καταπολεμήσει την «απειλή οικονομικής ζημίας» για τους ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Σε απάντηση, η Κίνα είπε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες για να «φθάσει σε μια αμοιβαία αποδεκτή λύση» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πριν από την εφαρμογή των δασμών τον Νοέμβριο.
Ακόμη και οι δασμοί της ΕΕ να επιβληθούν, τα κινεζικά αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να έχουν κέρδη 20%, σύμφωνα με τον Dyer, ο οποίος σημείωσε ότι το περιθώριο κέρδους θα ήταν το ίδιο όπως αν πωλούνταν στην αγορά της Κίνας. Αυτό συμβαίνει επειδή το κύμα των δασμών πιθανότατα θα επιταχύνει την κίνηση των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων να εντοπίζουν στρατηγικές παραγωγής στην Ευρώπη που θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς, πρόσθεσε.
Για παράδειγμα, η BYD ανοίγει ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία, την περασμένη εβδομάδα, ανακοίνωσε συμφωνία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων με την Τουρκία και ήδη λειτουργεί εργοστάσιό της στην Ταϊλάνδη.
Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά κινεζικής κατασκευής κοστίζουν 35% λιγότερο στην παραγωγή από ό,τι συγκρίσιμα οχήματα από ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με την AlixPartners.
Τοπικές συνεργασίες
Η Κίνα υπήρξε μια σημαντική αγορά για πολλές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, οι οποίες δοκιμάζουν διαφορετικές στρατηγικές για να διατηρήσουν τις εγχώριες πωλήσεις τους.
Ορισμένες ξένες εταιρείες προσπαθούν να εισέλθουν στην αγορά της Κίνας συνεργαζόμενοι με τοπικές μάρκες. Ο Dyer επικαλέστηκε τη Volkswagen και την Xpeng που προχώρησαν σε συνεργασία νωρίτερα φέτος για την κυκλοφορία ενός SUV. Η συνεργασία ώθησε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αγοράζει σχεδόν το 5% της Xpeng για 700 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Άλλες μάρκες προσπαθούν να μειώσουν τις τιμές.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW παρουσίασε ένα νέο Mini-Cooper EV στην Κίνα μέσω της κοινοπραξίας της με την Great Wall Motor (GWM).
Με βάση τις τιμές στην Κίνα, η λιανική τιμή του οχήματος ξεκινά από το ισοδύναμο των 26.140 δολαρίων — σχεδόν 5% φθηνότερη από την τιμή του 3θυρου Mini Cooper με καύσιμο που είναι περίπου 27.520 δολάρια.
Συγκριτικά, η BYD πουλά το φθηνότερο ηλεκτρικό της όχημα, το Seagull, σε πολύ χαμηλότερη τιμή των 9.700 δολαρίων.
Η BMW ανακοίνωσε το πρώτο ηλεκτρικό Mini Cooper το 2019, το οποίο ξεκίνησε τις παραδόσεις στην Κίνα και την Ευρώπη το επόμενο έτος.
Ενώ οι συνεργασίες είναι «ορθολογικές» για την επίτευξη μεριδίου αγοράς, ο Dyer είπε ότι είναι δύσκολο να παραμείνουν οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες μακροπρόθεσμα στην αγορά της Κίνας εάν δεν αλλάξουν τα πράγματα.
Τον περασμένο μήνα, ένας αναλυτής από την Bank of America είπε ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εδρεύουν στο Ντιτρόιτ θα πρέπει να εγκαταλείψουν την Κίνα «το συντομότερο δυνατό», επειδή έχουν ηττηθεί από τους γίγαντες των EV της Κίνας.
Οι κατασκευαστές NEV της Κίνας μείωσαν επίσης τον χρόνο ανάπτυξης για νέα μοντέλα σε 20 μήνες – δηλαδή τους μισούς από τους 40 μήνες που χρειάζονται οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων παλαιού τύπου, σύμφωνα με έρευνα της AlixPartners.
Οι κινεζικές μάρκες που είναι δραστηριοποιούνται στον κλάδο των NEV παρουσιάζουν επίσης νέα μοντέλα πολύ πιο γρήγορα από τις μη κινεζικές μάρκες, ενώ τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν προδιαγραφές τεχνολογίας και μπαταρίας που είναι περίπου δύο έως τρία χρόνια μπροστά σε σχέση με ό,τι έχουν προγραμματίσει οι ξένες εταιρείες.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο περίπλοκα από τα οχήματα που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μια σημαντική πρόκληση του κλάδου ήταν να πειστούν οι καταναλωτές να αγοράσουν οχήματα με μπαταρία, κυρίως μειώνοντας το άγχος για την αυτονομία οδήγησης.
Η κινεζική κυβέρνηση έχει αναθέσει την κατασκευή σταθμών φόρτισης μπαταριών σε όλη τη χώρα, ενώ η startup Nio έχει αναπτύξει σταθμούς φόρτισης μπαταριών που ισχυρίζονται ότι προσφέρουν στους οδηγούς πλήρη φόρτιση σε λίγα μόνο λεπτά.
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα