Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να συνεχίσει να επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς εκτός της πατρίδας της για να επιτύχει το 33% του παγκόσμιου μεριδίου της αγοράς αυτοκινήτου έως το 2030, σύμφωνα με μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης, από το προβλεπόμενο μερίδιο αγοράς 21% φέτος, αναμένεται να προέλθει εκτός Κίνας. Οι πωλήσεις εκτός Κίνας αναμένεται να αυξηθούν από 3 εκατομμύρια φέτος σε 9 εκατομμύρια έως το 2030, αύξηση από 3% σε 13% μερίδιο αγοράς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι κινεζικές εταιρείες ξεπερνούν σε πωλήσεις αυτές των ΗΠΑ για πρώτη φορά
Η ταχεία επέκταση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκαλεί πονοκέφαλο και αυξανόμενη ανησυχία για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους πολιτικούς παγκοσμίως. Πολλοί φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα μοντέλα εγχώριας παραγωγής, ειδικά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η AlixPartners αναμένει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και οι μάρκες της θα αναπτυχθούν σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει πολύ μικρότερη επέκταση στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, όπου τα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων είναι πιο αυστηρά και έχει ανακοινωθεί δασμός 100% στα εισαγόμενα κινεζικά EV.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει φέρει τα πάνω – κάτω στην αγορά
«Η Κίνα και η αυτοκινητοβιομηχανία της έχει αναστατώσει τοπν κλάδο – είναι ικανή να δημιουργήσει απαραίτητα οχήματα που είναι πιο γρήγορα στην αγορά, φθηνότερα στην αγορά, προηγμένα στην τεχνολογία και το σχεδιασμό και πιο αποτελεσματικά στην κατασκευή», δήλωσε ο Mark Wakefield, ειδικός αναλυτής στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας και βιομηχανικής πρακτική στην AlixPartners.
Στη Βόρεια Αμερική, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπεται να επιτύχουν μερίδιο αγοράς μόλις 3%, κυρίως στο Μεξικό, όπου ένα στα πέντε οχήματα αναμένεται να είναι κινεζικής μάρκας έως το 2030. Στις περισσότερες άλλες μεγάλες περιοχές του κόσμου, η AlixPartners αναφέρει ότι το μερίδιο των κινεζικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αναπτυχθούν εκθετικά. Αυτές οι περιοχές περιλαμβάνουν την Κεντρική και Νότια Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Οι κινεζικές μάρκες οχημάτων που κυκλοφορούν στην Κίνα αναμένεται επίσης να αυξηθούν από το 59% στο 72% όσον φορά στο μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με την AlixPartners. Παλιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors έχουν χάσει σημαντικό έδαφος στην Κίνα τα τελευταία χρόνια εν μέσω της ταχείας ανόδου της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας και εταιρειών όπως η BYD, η Geely και η Nio.
Στην Ευρώπη, όπου οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων αναμένεται να διπλασιαστεί από 6% σε 12% έως το 2030, σύμφωνα με την AlixPartners.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και οι μάρκες της επεκτείνονται επειδή έχουν πλεονεκτήματα κόστους: Τοπικές στρατηγικές παραγωγής που θα ενεργοποιήσουν μια στρατηγική “κατασκευής εκεί όπου πουλάς” σε αγορές εκτός Κίνας· και οχήματα υψηλής τεχνολογίας που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για σχεδιασμό και φρεσκάδα, σύμφωνα με την έκθεση.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αναμένουν να συνεχίσουν να λειτουργούν σύμφωνα με τις αρχές «business-as-usual» αντιμετωπίζουν κάτι περισσότερο από ένα άσχημο ξύπνημα – οδεύουν προς την απαξίωση», δήλωσε ο Andrew Bergbaum, κορυφαίο στέλεχος στην AlixPartners.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες EV δημιουργούν νέα προϊόντα στο μισό χρόνο από τις παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες (40 μήνες έναντι 20 μηνών), κυρίως σχεδιάζοντας και τεστάροντας ώστε να πληρούν επαρκώς τα πρότυπα. Έχουν επίσης πλεονέκτημα κόστους 35% “Made-in-China”.
Ο Wakefield επισήμανε ότι προκειμένου οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, πρέπει να επανεξετάσουν τις διαδικασίες επιχειρηματικής ανάπτυξης και τον ρυθμό ανάπτυξης των οχημάτων τους.
Latest News
Μισθολογικό χάσμα: Η χώρα στην Ευρώπη όπου οι γυναίκες πληρώνονται καλύτερα
Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων αποτελεί μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης εικόνας ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας.
«Οταν βρέχει, βρέχονται όλοι» - Η προειδοποίηση του CFO της Costco για τους δασμούς Τραμπ
Η CFO της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ προειδοποιεί ότι οι δασμοί του Τραμπ μπορεί να σημαίνουν εκτεταμένες αυξήσεις τιμών
Κίνα: Θα μειώσει επιτόκια και τα υποχρεωτικά αποθεματικά
Η κεντρική τράπεζα θα αυξήσει την ένταση της νομισματικής και πιστωτικής προσφοράς
Η Ινδία πρωτοπορεί στον χώρο των ψηφιακών νομισμάτων κεντρικής τράπεζας
H Ινδία διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό χρηστών κρυπτογράφησης παγκοσμίως
Τέλος εποχής για τη «βασίλισσα» των draft Bud Light - Από ποια μπίρα έχασε τα σκήπτρα
H Nο1 βαρελίσια μπίρα στις ΗΠΑ είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν στην τρίτη θέση και στα καταστήματα τροφίμων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
Τι αναμένουν οι επενδυτές την εβδομάδα που έρχεται
Οι συνεδριάσει των κεντρικών τραπεζών και ο δρόμος προς την κάλπη στη Γερμανία
Η Porsche holding προειδοποιεί για μείωση της συμμετοχής της VW έως και 20 δισ. ευρώ
Η VW ετοιμάζεται να εισέλθει στον πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων με το συνδικάτο IG Metall τη Δευτέρα
Ζάκερμπεργκ: Πούλησε μετοχές αξία 2,2 δισ. δολαρίων
Ο Ζάκερμπεργκ πούλησε περίπου 4,6 εκατ. μετοχών
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
H Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο της Γαλλίας
Οι εξελίξεις στη Γαλλία επηρέασαν την αξιολόγηση της Moody's για το αξιόχρεο της χώρας