Οι εταιρείες αυτοκινήτων στην Κίνα πούλησαν περισσότερα αυτοκίνητα από τις αντίστοιχες των ΗΠΑ για πρώτη φορά πέρυσι, με καθοριστικό τον ρόλο της BYD και την ανάπτυξή τους στις αναδυόμενες αγορές, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ερευνών Jato Dynamics, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.
Toyota: Συγκλονίζεται από σκάνδαλα, αλλά οι αναλυτές δεν ανησυχούν
Οι κινεζικές μάρκες, με επικεφαλής την BYD που εδρεύει στο Shenzhen, πούλησαν 13,4 εκατομμύρια νέα οχήματα πέρυσι, ενώ οι αμερικανικές μάρκες πούλησαν περίπου 11,9 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία, δηλαδή 1,5 εκατ. λιγότερα. Οι ιαπωνικές μάρκες προηγήθηκαν με 23,59 εκατομμύρια πωλήσεις.
Η αύξηση των πωλήσεων της Κίνας ξεπέρασε επίσης την αντίστοιχη αύξηση των εταιρειών από τις ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα οι κινεζικές εταιρείες πραγματοποίησαν 23% περισσότερες πωλήσεις σε ετήσια βάση, έναντι μόλις 9% περισσότερων πωλήσεων των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Η αμέλεια των παλαιών αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα σταθερά υψηλές τιμές στα αυτοκίνητά τους, ώθησε τους καταναλωτές σε πιο προσιτές εναλλακτικές λύσεις προερχόμενες από την Κίνα», σχολιάζει στην έκθεση ο ανώτερος αναλυτής της Jato, Felipe Munoz.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως και η κορυφαία μάρκα αυτοκινήτων της, BYD, έχουν επεκταθεί παγκοσμίως καθώς ένας πόλεμος τιμών ηλεκτρικών οχημάτων στο εσωτερικό έχει ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές και επιβάρυνε τα περιθώρια κέρδους.
Δυναμική παρουσία στις αναδυόμενες αγορές
Οι μάρκες από την Κίνα έχουν διεισδύσει και στις αναδυόμενες οικονομίες, όπου σύμφωνα με την Jato, μία στις πέντε πωλήσεις νέων αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε πέρυσι εν μέσω αυξημένης παγκόσμιας ζήτησης.
«Περισσότερα από 17,5 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στις αναδυόμενες οικονομίες το 2023. Πρόκειται για μια επίδοση μεγαλύτερη από τις συνολικές πωλήσεις στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του έτους», όπως δήλωσε ο Munoz.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέκτησαν σημαντικό μερίδιο αγοράς στη Μέση Ανατολή, την Ευρασία και την Αφρική, ενώ σημείωσαν επίσης ανάπτυξη στη Λατινική Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία, αναφέρει η έκθεση.
Εν τω μεταξύ, ορισμένες κινεζικές μάρκες κατέκτησαν επίσης μερίδιο σε ανεπτυγμένες οικονομίες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και του Ισραήλ.
Η ανάπτυξη ήρθε παρά την αυξημένη εμπορική εχθρότητα μεταξύ Κίνας και Δύσης και άλλους παράγοντες όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, τα υψηλά επιτόκια και οι υψηλές τιμές των οχημάτων, όπως εκτιμά ο Munoz.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε κάθε περιοχή, εκτός από την Αφρική, με την Ευρώπη να αναπτύσσεται ταχύτερα λόγω της αυξανόμενης ζήτησης στην Τουρκία.
Ωστόσο, ο κλάδος αντιμετωπίζει αυξημένα εμπορικά προβλήματα το 2024, με περισσότερες χώρες να θεσπίζουν μέτρα για την προστασία της τοπικής βιομηχανίας σε μια προσπάθειά τους να προστατευτούν από τις φθηνές κινεζικές εξαγωγές.
Αυτή την εβδομάδα, η ΕΕ ανακοίνωσε αύξηση των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έως και 38%. Είχαν βέβαια προηγηθεί οι ΗΠΑ που προέβησαν σε τετραπλασιασμό των δασμούς στα κινεζικά EV, στο 100%.
Η Τουρκία φέρεται επίσης να ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς 40% σε οχήματα από την Κίνα το Σάββατο, σηματοδοτώντας ότι ορισμένες αναδυόμενες αγορές ενδέχεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.
Latest News
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία