
Μετά από χρόνια κερδών και αδυσώπητης λιτότητας, η Stellantis, εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων με μάρκες όπως η Chrysler και η Jeep στο ενεργητικό της έχει παρουσιάσει ένα πολύ απογοητευτικό εξάμηνο όσον αφορά τα αποτελέσματά της. Η εταιρεία αντιμετωπίζει μάλιστα προβλήματα με την πώληση των αυτοκινήτων Jeep σε μια εποχή που η ζήτηση για SUV δεν ήταν ποτέ υψηλότερη, σημειώνει το Bloomberg.
Το τμήμα Ram pickup οχημάτων χάνει συνεχώς πωλήσεις από εκεί που ανταγωνιζόταν τη Chevrolet της General Motors Co. και το μόνο μοντέλο που εξακολουθεί να παράγει η Chrysler είναι ένα μίνι βαν. Τουλάχιστον επτά ανώτερα στελέχη έχουν αποχωρήσει από την εταιρεία από τον Ιανουάριο και η μετοχή της έχει πέσει κατά 40% από το υψηλό ρεκόρ που είχε επιτευχθεί τον Μάρτιο.
Τσουχτερός ο αμερικανικός περιβαλλοντικός λογαριασμός για την Stellantis
Οι αποτυχίες ήρθαν σωρηδόν για τον 65χρονο CEO Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος μόλις πριν από τρεις μήνες κέρδισε την «ευλογία» των μετόχων για ένα πακέτο αμοιβών ύψους 36,5 εκατ. ευρώ, που τον κατέστησε τον πιο ακριβοπληρωμένο διευθύνοντα σύμβουλο παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η έμφαση που έδωσε στην προσπάθειά του να προστατεύσει το περιθώριο κέρδους οδήγησε τη Stellantis να χρεώνει υψηλότερες τιμές για παλαιότερα προϊόντα από αυτά που είχαν οι ανταγωνιστές στην αγορά, οδηγώντας σε απώλεια μεριδίων και αυξημένα αποθέματα. Η Stellantis μείωσε τις τιμές στα SUV Jeep Compass και Grand Cherokee νωρίτερα φέτος.
Ενώ οι πωλήσεις της Jeep στις ΗΠΑ έπεσαν κατά 19% το δεύτερο τρίμηνο, η μάρκα θα έχει σύντομα δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα προς πώληση: ένα μοντέλο που ονομάζεται Recon και η εμφάνισή του μοιάζει με το Jeep Wrangler και το Wagoneer S με 600 ίππους, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Bloomberg.
Η Jeep θα επαναφέρει την παραγωγή του Cherokee, το οποίο έπαψε να παράγεται πέρυσι και άφησε τη μάρκα λιγότερο ανταγωνιστική στο μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς SUV. Οι απώλειες της Stellantis αποτέλεσαν κέρδος για την Ford, η φέρνει στην κατηγορία τα Explorer, Escape και Bronco. Η Ford πούλησε περισσότερα από 400.000 SUV το πρώτο εξάμηνο, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ.
Από το 2019 έως την άνοιξη του 2024, η Stellantis αύξησε τις τιμές για τις δύο κορυφαίες μάρκες της – Jeep και Ram – κατά περίπου 50% και 40% αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox. O μέσος όρος της βιομηχανίας ήταν περίπου 25% κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου.
Εκτός από την επαναφορά του Jeep Cherokee, η Stellantis θα αναβιώσει δύο muscle cars της Dodge, το Charger και το Challenger, που η εταιρεία σταμάτησε να παράγει πέρυσι. Συμπληρωματικά, θα μειώσει την παραγωγή στις ΗΠΑ και θα εξετάσει πιο δραστικές αλλαγές.


Latest News

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου