Κάθε λιμάνι και… κίνδυνος για τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα σχεδόν σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση για την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών και προτείνει μέτρα και παρεμβάσεις σε καθένα εξ αυτών προκειμένου να γίνουν πιο ασφαλή για επιβάτες, πληρώματα και πλοία.
Ορισμένες από τις επισημάνσεις τους σε ελληνικά λιμάνια είναι ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί.
Ειδικότερα:
Βόλος
Κατασκευή σιδερένιας μεταλλικής προβλήτας μήκους 100 μέτρων, ώστε δύο πλοία να πρυμνοδετούν με ασφάλεια με όλους τους καιρούς.
ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις
Ζάκυνθος
Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.
Ηγουμενίτσα
Εκβάθυνση του διαύλου ειδικά μετά το δεύτερο ζευγάρι φωτοσημαντήρων. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ηράκλειο
Η ράμπα φόρτωσης Νο. 2Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση.
Κάρπαθος
Διαπλάτυνση προβλήτας στα Πηγάδια προς βόρεια για ασφαλή πρόσδεση του πλοίου, όπως και στο Διαφάνι.
Κέρκυρα
Χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μία υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δύο πλοία.
Κυλλήνη
Ανακατασκευή της ράμπας Νο. 4 γιατί έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα να μη «στρώνουν» οι καταπέλτες των πλοίων.
Μήλος
Επέκταση προβλήτας για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον τριών πλοίων.
Μύκονος (νέο λιμάνι)
Συντήρηση όλων των προβλήτων καθώς έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο.
Μυτιλήνη
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, δεν υπάρχει χαρτογράφηση από την υδρογραφική υπηρεσία στο σημείο όπου έγινε το νέο λιμάνι.
Νάξος
Η προβλήτα της Νάξου έχει υποστεί ζημιά στο κρηπίδωμα (μπλόκι) όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα όπου μπορεί να δεθεί ο κάβος.
Πάρος
Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς κάθε χρόνο επιβάλλει την επέκταση νέων θέσεων προς ΒΔ.
Πειραιάς
Απαιτούνται πολλές παρεμβάσεις σε όλες τις πύλες, όπως τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο, ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος), αποκατάσταση φθορών, συντηρήσεις έδρασης μπιντών, τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών, άμεση αποκατάσταση ανωδομής (καθίζηση τμήματος κρηπιδώματος) κ.λπ.
Ραφήνα
Εκβάθυνση όλου του λιμένα και ιδιαίτερα στις προβλήτες Νο. 3, 4, 8, 9. Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία της προβλήτας Νο. 13.
Σαντορίνη
Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία.
Σούδα
Η προβλήτα όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα, ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Σχοινούσα
Ακρως επικίνδυνο λιμάνι, ειδικά με τους νότιους καιρούς.
Τήνος
Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια. Κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα