Παρά τη μείωση του πληθωρισμού και την αύξηση των μισθών, το πορτοφόλι πολλών καταναλωτών συνεχίζει να είναι μισοάδειο. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές όχι μόνο στα νοικοκυριά των χαμηλών εισοδημάτων, όπως θα περίμενε κάποιος, αλλά και στην περίφημη «μεσαία τάξη», όπου περίπου τα μισά νοικοκυριά υπό το βάρος των λογαριασμών και των τραπεζικών οφειλών δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα σε προϊόντα εκτός τροφίμων.
Αντιμέτωποι λοιπόν με μια επίμονη ακρίβεια πολλοί καταναλωτές έχουν γίνει value hackers (κυνηγοί ευκαιριών), υιοθετώντας νέες μεθόδους για να αξιοποιήσουν στο έπακρο το εισόδημά τους.
Σούπερ μάρκετ: Οι τάσεις των καταναλωτών και η νέα απειλή για τα μεγάλα brands
Οι αγορές ρούχων και παπουτσιών χαμηλότερης τιμής, η αναζήτηση προσφορών και εκπτώσεων, τα μικρότερα μεγέθη συσκευασιών όταν πρόκειται για καλλυντικά και είδη περιποίησης, η στροφή στα μεταχειρισμένα είδη τεχνολογίας (και όχι μόνο), καθώς και η επιλογή φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων έναντι των premium ή πολυτελών brands, μια τάση που επιταχύνθηκε από το TikTok, είναι κάποια απ’ αυτά τα «κόλπα» εξοικονόμησης χρημάτων.
Η μεγέθυνση του value retailing στην εγχώρια αγορά αποτυπώνεται τόσο στις επιδόσεις επιχειρήσεων λιανικής που επενδύουν στις μόνιμα χαμηλές τιμές, σαν τα καταστήματα Jumbo και την εκπτωτική αλυσίδα Lidl, όσο και στην ταχεία ανάπτυξη των low cost ξένων αλυσίδων (βλέπε τις πολωνικές Pepco και Sinsay, την τουρκική LC Waikiki και την σερβική Lili Drogerie), καθώς και στην αθόρυβη επέλαση των κινεζικών πλατφορμών Temu και Shein.
Συγκατοίκηση
Η Pepco, που ξεκίνησε εμπορικά τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου του 2022, έχει φτάσει να μετράει 27 καταστήματα πανελλαδικά, ή πάνω από 13.500 τ.μ. χώρων πώλησης, με τη διοίκηση να εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις όσον αφορά τον τζίρο. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Βλάσση, Expansion Manager της αλυσίδας, η μητρική διαθέτει αυξημένο budget για περαιτέρω επέκταση των καταστημάτων Pepco στην εγχώρια αγορά. Για το 2024 σχεδιάζεται ο διπλασιασμός του αριθμού των καταστημάτων, ώστε να ενισχυθεί το brand awareness στην Ελλάδα.
Συνολικά, ο στόχος για την ελληνική αγορά είναι το δίκτυο των σημείων πώλησης της πολωνικής αλυσίδας να φθάσει τα 200 καταστήματα σε όλη την επικράτεια, όπως αναφέρει ο κ. Βλάσσης.
Εκπροσωπώντας απολύτως το value retailing, καθώς ο ακριβότερος κωδικός δεν ξεπερνά τα 30 ευρώ, η πολωνική αλυσίδα ρούχων και ειδών σπιτιού για να επεκταθεί γρηγορότερα στην επαρχία ακολουθεί και τη στρατηγική της συγκατοίκησης και ήδη προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη λειτουργία σημείων πώλησης εντός των καταστημάτων της αλυσίδας σουπερμάρκετ σε 5 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.
Ντεμπούτο
Πλάνο δυναμικής επέκτασης στην ελληνική αγορά έχει καταρτίσει και ο πολωνικός όμιλος LPP, με την αλυσίδα SiNSAY να φθάνει τα 6 καταστήματα στο τέλος Ιανουαρίου του 2024. Με τα δύο νέα καταστήματα, που θα εγκαινιαστούν τις επόμενες εβδομάδες, το πρώτο στην Πέτρου Ράλλη και το δεύτερο στο λιμάνι του Πειραιά, η πολωνική αλυσίδα κάνει ντεμπούτο στην αγορά της Αττικής.
Διαθέτοντας είδη ένδυσης και αξεσουάρ για γυναίκες, άνδρες και παιδιά, καθώς και συλλογή ειδών σπιτιού, προϊόντων μακιγιάζ και περιποίησης δέρματος, σε προσιτές τιμές, στόχος του ομίλου είναι η αλυσίδα SiNSAY να φτάσει τα 30 καταστήματα μέσα στην επόμενη διετία. Παράλληλα, σχεδιάζεται να εισέλθει στην ελληνική αγορά ένα ακόμα brand του ομίλου (διαχειρίζεται πέντε μάρκες μόδας: Reserved, House, Cropp, Mohito και Sinsay).
Από την Τουρκία
Με σταθερό ρυθμό, αλλά όχι ιδιαίτερα γρήγορο, αναπτύσσεται η τουρκική αλυσίδα LC Waikiki. Το 2023 η εταιρεία προσέθεσε δύο ακόμα σημεία στο δίκτυό της, και συγκεκριμένα στα Ιωάννινα και στο Ηράκλειο Κρήτης, στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza, φθάνοντας συνολικά τα 10 καταστήματα. Παράλληλα, προχώρησε σε μεταστέγαση του καταστήματος στην Κόρινθο εντός του Mare West, ενώ στο πλάνο της φαίνεται να βρίσκεται και η επέκταση στην Καβάλα.
Με έναρξη δραστηριοτήτων τον Απρίλιο του 2021 στη χώρα μας, η Lili Drogerie, αλυσίδα λιανικής πώλησης προϊόντων ομορφιάς, υγείας, καλλυντικών και φαρμακευτικών καταγόμενη από τη Σερβία, έχει φτάσει πλέον στα 19 καταστήματα, όλα στην Αττική.
Εκτός από τη διάθεση προϊόντων γνωστών εταιρειών του κλάδου καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής, η εταιρεία έχει αναπτύξει τις δικές της μάρκες με στόχο την παροχή λύσεων σε λογικές τιμές.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟ ΒΗΜΑ
Latest News
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Στην EBRD το 30% του Project Delta της Πειραιώς
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης («EBRD») απέκτησε το 30% της συμμετοχής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό πωλήθηκε στην APS funds και σε διαχειριζόμενους λογαριασμούς
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda