
Στο Γουδί, σε στρατηγικό σημείο απέναντι από το Νοσοκομείο Παίδων έκανε ντεμπούτο το πρώτο κατάστημα efood local, με την εν Ελλάδι θυγατρική της Delivery Hero να στοχεύει σε μεγαλύτερα μερίδια στην αγορά της μικρής λιανικής, που μόνο μικρή δεν είναι αφού αθροίζει τζίρο άνω των 2 δισ. ευρώ.
Οι μεγάλοι μπαίνουν στη «μάχη» της μικρής λιανικής – Ποια είναι νέα τάση
Παράλληλα με την είσοδο στο φυσικό δίκτυο αγορών και καθώς έχει προ πολλού σπάσει τη «μονογαμική» σχέση με την Σκλαβενίτης, το efood διευρύνει τις συνεργασίες του με τα ελληνικά σούπερ μάρκετ σε επίπεδο παραγγελιοληψίας και διανομής προϊόντων, προσθέτοντας στο portfolio των συνεργασιών του, τρεις νέους «πελάτες», πέραν της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Η ανάπτυξη των καταστημάτων efood local
Όπως αναφέρει στον ΟΤ ο κος Χάρης Τάκας, General Manager του efood, πρόκειται για το πρώτο εταιρικό κατάστημα της αλυσίδας efood local, η οποία θα αναπτυχθεί και μέσω franchising, με το δεύτερο να ανοίγει το επόμενο διάστημα στα βόρεια προάστια της Αττικής.
«Μετά θα δώσουμε λίγο χρόνο προκειμένου να μάθουμε τι προβλήματα μπορεί να προκύψουν στο project, από κατασκευαστικά ζητήματα και θέματα κωδικολογίου, μέχρι λειτουργία συστημάτων», σημειώνει ο κος Τάκας, λέγοντας ότι η ουσιαστική ανάπτυξη θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2025.
Το πρώτο κατάστημα efood local εμβαδού 100 τ.μ. με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στο μοντέλο που λειτουργούν σήμερα τα καταστήματα ευκολίας, φιλοξενεί μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, όπως καφέ, φαγητό και snack, αλλά και αναψυκτικά, ποτά, καθώς και καπνικά και είδη mini market.
Στην εύλογη ερώτηση τι καινούργιο κομίζει η νέα αλυσίδα, ο κος Τάκας, αναφέρει πως ο συνδυασμός λύσεων snack – on the go, φρεσκοψημένου πρωινού, καφέ και μικρής λιανικής σε αυτή την ποιότητα δεν υπάρχει στην Ελληνική αγορά. «Προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις στα πρότυπα convenience store εξωτερικού», επισημαίνει.
Ας σημειωθεί ότι το food to go είναι μία από τις πέντε κορυφαίες τάσεις για το 2024 στο grocery σύμφωνα με τη McKinsey.
Η ανάπτυξη των καταστημάτων efood local δεν σημαίνει πως θα εγκαταλειφθούν τα δίκτυα των περιπτέρων (περισσότερα από 400 σημεία) και των convenience stores (+50 Kiosky’s) που έχει ήδη στο χαρτοφυλάκιό του το efood (σ.σ. πρόκειται για τις εταιρείες του ομίλου Μούχαλ που εξαγόρασε η εταιρεία το 2021).
Σύμφωνα με τον κο Τάκα το δίκτυο των convenience stores θα αναπτύσσεται παράλληλα με το efood local ωστόσο, έχοντας δει πως εξελίσσεται η αποδοχή για τη νέα αλυσίδα, η διοίκηση θα αποφασίσει το επόμενο διάστημα εάν θα υπάρξουν συνέργειες.
Το efood δεν είναι πλέον… μονογαμικό
Μετά την ΑΒ Βασιλόπουλος, που ήταν η πρώτη που παρείσφρησε στη… μονογαμική σχέση του efood με την Σκλαβενίτης, πλέον μέσω της γνωστής ηλεκτρονικής πλατφόρμας γίνεται παραγγελιοληψία και διανομή προϊόντων και για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Bazaar, Χαλκιαδάκης (κατά 60% ανήκει στην Σκλαβενίτης), Carrefour και Αγορά Ναταλί στη Θεσσαλονίκη.
Εκτός των προαναφερθέντων η διοίκηση του efood βρίσκεται σε συζητήσεις και με την αλυσίδα My Market του ομίλου Metro (οικογένεια Παντελιάδη).
Σε κάθε περίπτωση και παρά τη διεύρυνση των οριζόντων του efood, η συνεργασία με την Σκλαβενίτης συνεχίζεται, ωστόσο ενδεχομένως να επανεξεταστεί η πιλοτική υπηρεσία Sklavenitis Express, που λειτουργεί επίσης μέσω της γνωστής πλατφόρμας, δίνοντας τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ψώνια από 2.500 κωδικούς με παράδοση σε 40 – 45 λεπτά.
Όσον αφορά τη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος ο κος Τάκας δηλώνει εκ μέρους του efood «πολύ ευχαριστημένος».
Σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, το πρώτο μισό του έτους, οι πωλήσεις των Online Super Market αυξήθηκαν 7% στα 164 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Βέβαια ο τζίρος των Online Super Market υπολείπεται σημαντικά από τον τζίρο του φυσικού δικτύου, αφού αντιπροσωπεύει μόλις το 2-3% των συνολικών εσόδων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.


Latest News

Καφούνης: Σημαντική ευκαιρία το «Shopping in Greece» για Εμπόριο και Τουρισμό
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Σταύρος Καφούνης μίλησε στο συνέδριο που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος

Τα βραβεία 2025 για επιχειρήσεις προκήρυξε το ΕΒΕΑ - Οι 10 κατηγορίες
Το ΕΒΕΑ στοχεύει με τα ετήσια βραβεία που έχει καθιερώσει στην ανάδειξη της επιχειρηματικής αριστείας και των αξιών του επιχειρείν.

Resolute Cepal Capital: Ενισχύει την παρουσία του στον κλάδο του real estate
Η ίδρυση της νέας θυγατρικής, Resolute Cepal Capital, αποτελεί ένα στρατηγικό βήμα για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου παρεχόμενων υπηρεσιών και της θέσης του, ως σημείο αναφοράς στον κλάδο διαχείρισης ακίνητης περιουσίας

Tο «δασμολογικό χάος» στις ΗΠΑ φοβίζει τους εξαγωγείς τροφίμων
Προσδοκίες ότι το «αμερικανικό όνειρο» δεν θα εξελιχθεί σε «εφιάλτη» και τα αγροδιατροφικά ελληνικά προϊόντα θα εξαιρεθούν από τα μέτρα Τραμπ

Η Fairfax του Γουάτσα αύξησε στο 6,43% τη συμμετοχή της στη Metlen
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Metlen - Ενισχύει τη συμμετοχή του ο Ινδο-Καναδός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας

Αποχώρησε από τη Nexi Ελλάδος ο αναπληρωτής CEO Νίκος Παπαδόγλου
Στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Nexi Ελλάδος παραμένει ο κ. Eugenio Tornaghi

Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου: Ενισχύουμε τη βιομηχανία στην περιφέρεια
Η υφυπουργός Ανάπτυξης Άννα Μάνη - Παπαδημητρίου επισκέφτηκε το Επιχειρηματικό Πάρκο Κιλκίς

Πωλείται η Παλίρροια; Τι λέει ο Κ. Σουλιώτης – Γιατί ο ντολμάς δεν «φοβάται» τον Τραμπ
Πώς θα ξεπεράσουν τα 125 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της Παλίρροια Σουλιώτης το 2025 – Μετά την Tesco νέο deal με Waitrose και Auchan

Coca Coca 3E – PepsiCo: Μάχη των αιωνίων με έπαθλο τη HoReCa
Τι σχεδιάζουν Coca Coca 3E και PepsiCo για τη HoReCa και τι έχει αλλάξει στην αγορά εκτός σπιτιού - Ανατιμήσεις, και limited προϊόντα για τoυς Zalphas στη λιανική

Οι άμυνες Viohalco, Τιτάν και Metlen απέναντι στους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο - Ετοιμάζονται και σε ευρωπαϊκά προϊόντα – Τα σχέδια άμυνας από την ελληνική βαριά βιομηχανία