
«Μην πυροβολείτε τους πλοιάρχους» είναι το μήνυμα που στέλνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με αφορμή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ακτοπλοϊκά πλοία, κατά τη διαδικασία κατάπλου, πρόσδεσης και απόπλου από τα ελληνικά λιμάνια.
Άνδρος: Η ανακοίνωση της εταιρείας για αυτοκίνητο που παραλίγο να πέσει στη θάλασσα
Ο ΣΕΕΝ που εκπροσωπεί την ελληνική ακτοπλοΐα, στηρίζει τους πλοιάρχους στο έργο τους και ζητά αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, ενώ «δείχνει» ως «υπεύθυνους» των προβληματικών και επικίνδυνων για την ασφάλεια επιβατών και πλοίων καταστάσεων, τα λιμάνια και τις ελλιπείς οδηγίες προς τους αξιωματικούς του λιμενικού σώματος για την διαχείριση δύσκολων καταστάσεων.
Σε ανακοίνωση του ο ΣΕΕΝ τονίζει ότι «στηρίζει διαχρονικά τους Αξιωματικούς και τα Πληρώματα των ακτοπλοϊκών μας πλοίων για τις εξαιρετικές υπηρεσίες τους στο επιβατικό κοινό και την αξιόπιστη εκτέλεση των δρομολογίων».
ΣΕΕΝ: Προβλήματα με τις λιμενικές υποδομές
Υπογραμμίζει ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι κατά τις διαδικασίες κατάπλου, πρόσδεσης και απόπλου σχετίζονται με
– τις λιμενικές υποδομές.
-τη γεωμορφολογία της περιοχής του λιμένα και εξυπηρέτησης χρήσεων (όπως η αγκυροβολία σκαφών αναψυχής, λουόμενοι και άλλες δραστηριότητες).
-τα χαρακτηριστικά των πλοίων αλλά και του λιμένα καθώς και των λιμενικών εγκαταστάσεων υποδοχής.
-την εξυπηρέτηση ταυτόχρονων λειτουργιών και μεικτών λιμενικών χρήσεων (επιβατική, τουριστική και εμπορική).
Το νομικό πλαίσιο
Ο ΣΕΕΝ διαπιστώνει παράλληλα ότι εξακολουθεί να διατηρείται ένα νομικό πλαίσιο το οποίο έχει ως τελικό αποδέκτη απόδοσης ευθυνών, το πρόσωπο του Πλοιάρχου ακόμη και για παραλείψεις τρίτων.
Για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν, λόγω των προαναφερόμενων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και συνθηκών εκτέλεσης των ακτοπλοϊκών μεταφορών σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα του πλοιάρχου και τις ελλείψεις σε λιμενικά έργα υποδομής, ο ΣΕΕΝ επισημαίνει «την έλλειψη παροχής προς τις λιμενικές αρχές, κατάλληλων, αντικειμενικών και σαφέστατων οδηγιών και κατευθύνσεων ενιαίας εφαρμογής μέτρων στις σύγχρονες και ιδιόμορφες απαιτήσεις της ακτοπλοΐας», με σκοπό «τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των θαλασσίων επιβατηγών μεταφορών την αποτροπή αντίστοιχων του συμβάντος δυσχερειών ή δυσλειτουργιών, και κυρίως την ουσιαστική υποβοήθηση του έργου των Δικαστικών και Εισαγγελικών Αρχών».
Οι ακτοπλόοι μέσω του ΣΕΕΝ δηλώνουν ότι επιλέγουν «σταθερά τον δρόμο της συνεργασίας και την ακλόνητη βούληση να διαχειριστεί με υπευθυνότητα το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο για την ενίσχυση του αναπτυξιακού χαρακτήρα των γραμμών, της σταθερότητας και ασφάλειας του ακτοπλοϊκού δικτύου σε ένα δίκτυο λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων που χρήζουν εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση των νησιωτικών κυρίως».
Τέλος η ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι «ο ΣΕΕΝ στο πλαίσιο των σκοπών του, η Π.Ν.Ο., καθώς και η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (Π.Ε.Π.Ε.Ν.) έχουν εκφράσει επανειλημμένα τα ζητήματα που προκύπτουν στους λιμένες και την ανάγκη ανάληψης ενεργειών από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής άμεσης και ουσιαστικής διαβούλευσης για την οριστική και επικαιροποιημένη αντιμετώπιση των, με την ουσιαστική διάθεση απόλυτης συνεργασίας με τις Αρχές ώστε να διασφαλιστεί η ποιοτική θαλάσσια μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων».


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)