Σε ανοιχτή γραμμή με την κοινωνία και ιδιαίτερα με τους νέους με στόχο να καταστήσει ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα είναι η ελληνική ναυτιλία, με την πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Μελίνα Τραυλού να δηλώνει ότι «στόχος μας είναι να κάνουμε τη ναυτιλία πιο ελκυστική στην κοινωνία γενικά, έτσι ώστε το ναυτικό επάγγελμα να γίνει επιλογή περισσότερων ανθρώπων».
Ποσειδώνια 2024: «Μην πυροβολείτε τη ναυτιλία» – Το μήνυμα Τραυλού
Μιλώντας στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ την τελευταία ημέρα της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια» η κα. Τραυλού αναφερόμενη στις προοπτικές του ναυτικού επαγγέλματος για τους νέους, τόνισε ότι είναι δύσκολο το ναυτικό επάγγελμα αλλά «το γεγονός ότι ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ σε μηνιαία βάση πρέπει να επικοινωνηθεί καλύτερα. Αυτό πρέπει να το περάσουμε με έναν καλύτερο τρόπο για να καταλάβουν και οι νέοι ότι το επάγγελμα έχει δυνατότητες εξέλιξης».
Μάλιστα η ΕΕΕ επιδιώκει να «μπει η ναυτιλία στα σχολεία», ένα στόχο που υπηρετεί μαζί με πολλούς άλλους οργανισμούς που απευθύνονται στη νέα γενιά.
Για την ναυτική εκπαίδευση υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ επιζητεί το εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης καθώς «είμαστε ανθρωποκεντρικός κλάδος και η επιτυχία μας οφείλεται στους ανθρώπους που έχουμε στα καράβια μας, ανθρώπους σωστά εκπαιδευμένους. Χαίρομαι συμπλήρωσε για την πρωτοβουλία του Υπουργείου να ανακηρύξει το 2024 και 2025 έτη ναυτικής εκπαίδευσης γιατί έτσι υπάρχει και μια δέσμευση από πλευράς του.
Η ΕΕΕ πιστεύει και στηρίζει τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση τόνισε η Μελίνα Τραυλού γιατί όπως εξήγησε «βγαίνουν αξιωματικοί από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και σκοτωνόμαστε μεταξύ μας οι ναυτιλιακές εταιρείες ποια θα καταφέρει να προσελκύσει τους περισσότερους ώστε να ναυτολογηθούν στα πλοία τους».
Εκτίμησε επίσης ότι ο δρόμος για την ίδρυση ιδιωτικών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού είναι ανοικτός και δεν υπάρχουν κάποια θεσμικά εμπόδια.
Ελληνικό νηολόγιο
Διάλογος με τους νέους: Λίγο μετά την συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ, στη διεθνή έκθεση Ποσειδώνια 2024 πραγματοποιήθηκαν δυο παράλληλες εκδηλώσεις με την συμμετοχή εκατοντάδων νέων. Σε μία από τις εκδηλώσεις, σε αυτή που διοργάνωσε η isalos.net. συμμετείχε και η κα. Τραυλού και τις δόθηκε η ευκαιρία να απαντήσει σε πολλές από τις ερωτήσεις και ανησυχίες των νέων.
Η κα. Τραυλού ξεκαθάρισε ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών εκπροσωπεί τα συλλογικά συμφέροντα της ελληνικής πλοιοκτησίας και είναι ουδέτερη στην επιμέρους επιχειρηματική πολιτική που ακολουθεί κάθε εταιρεία . Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους νέους των ΑΕΝ να λύσουν πολλές απορίες όπως π.χ. γιατί μια ναυτιλιακή δεν προσλαμβάνει Έλληνες ως κατώτατο πλήρωμα ή κάποια άλλη το κάνει.
Μία από τις ερωτήσεις που ετέθησαν στην κα Τραυλού είναι πολύ επίκαιρη καθώς ακουμπά στη δημόσια διαβούλευση που γίνεται για την ναυτική εκπαίδευση. Ερωτήθηκε η πρόεδρος της ΕΕΕ γιατί ο απόφοιτος της ΑΕΝ να μην έχει το δικαίωμα να κάνει αμέσως μεταπτυχιακά. Η κα. Τραυλού απάντησε ότι το ζητούμενο από την ναυτική εκπαίδευση είναι να βγάζει καλούς καπετάνιους και μηχανικούς. Εφόσον ο απόφοιτος διανύσει μια επαγγελματική πορεία στη θάλασσα και φτάσει να γίνει πλοίαρχος Α ή Μηχανικός τότε μπορεί να επιλέξει και τις μεταπτυχιακές σπουδές.
Αν όμως θέλει να γίνει κάτι άλλο από πλοίαρχος ή μηχανικός τότε θα ήταν καλυτερα από την αρχή να επέλεγε μια άλλη σχολή, σύμφωνα με την κα. Τραυλού.
Την ίδια στιγμή σε άλλη αίθουσα των Ποσειδωνίων εκατοντάδες νέοι έρχονταν σε επαφή με τους ανθρώπους της ναυτιλίας μέσα από εκδήλωση του YES FORUM μια πλατφόρμα ανοιχτού διαλόγου μεταξύ μαθητών, φοιτητών, πρόσφατα αποφοιτήσαντων, στελεχών και ακαδημαϊκών στις Βιομηχανίες της Ναυτιλίας.
Ψηφιακό Νηολόγιο: Τέλος απαντώντας σε ερώτηση των ΝΕΩΝ για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου η κα. Τραυλού, σημείωσε ότι η ψηφιακή εγγραφή των πλοίων είναι το πρώτο βήμα αλλά πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα όπως η ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, η προσέλκυση νέων στα ναυτικά επαγγέλματα προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το νηολόγιο.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη και Τετάρτη
Βασικό αίτημα των απεργών η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για αυξήσεις μισθών
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas
ΑΕΝ Ύδρας: Εργο ανακαίνισης από το Ίδρυμα «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης»
Υπογραφή πρωτοκόλλου παράδοσης–παραλαβής του έργου ανακαίνισης των χώρων υγιεινής των κοιτώνων των σπουδαστών στην ΑΕΝ Ύδρας
ΒΑΒΕΛ – Θ. Καπράλος (Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά): Το επενδυτικό κρεσέντο αλλάζει τον Πειραιά
Δεκάδες αναπλάσεις, νέα ξενοδοχεία πολυτελείας και η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλάζουν την οικονομία της πόλης
Οι δυτικές κυρώσεις δεν σταματούν τον σκιώδη στόλο της Ρωσίας
Η Μόσχα μετέφερε 4,1 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Ιούνιο του 2024 έναντι 2,4 εκατ. βαρέλια έναν χρόνο νωρίτερα
Ποια πλοία φέρνουν τα περισσότερα κέρδη – Η ανάλυση του οίκου Clarksons
Πώς εξελίσσονται τα έσοδα των εταιρειών στη ναυτιλία στη σκιά των γεωπολιτικών εξελίξεων – Ο ρόλος των Χούθι
Ακτοπλόοι: Ζητούν από την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία
Με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ Μανώλη Τσικαλάκη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) καλεί σε ανάκληση της απόφασης για απεργία