Οι προσεκτικοί επενδυτές με καλό… αισθητήριο για τις επιχειρήσεις έχουν πάρει μυρωδιά μία τάση στην αγορά ομορφιάς. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι, φαίνεται, φορούν άρωμα, σύμφωνα με τους FT.
ΗΠΑ: Η Ulta βγαίνει εκτός συνόρων και πάει Μεξικό – Τα σχέδια ανάπτυξης
Το άρωμα, κάποτε είχε φτάσει σε αδιέξοδο στην αγορά ομορφιάς, ήταν η πρώτη κατηγορία που βγήκε από τις πύλες μετά τα lockdown της εποχής της πανδημίας. Έχει παρουσιάσει διψήφια ανάπτυξη από το 2021 και τώρα έχει λιανικές πωλήσεις 64,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, σύμφωνα με ανάλυση της Barclays. Αυτό δεν απέχει πολύ από το 40% πάνω από το επίπεδο του 2019.
Αυτό φαίνεται να είναι μια παγκόσμια τάση. Η αρωματισμένη Ευρώπη – η οποία αντιπροσώπευε το 28% της αγοράς αρωμάτων το 2023 σύμφωνα με το Euromonitor – κατάφερε διψήφια αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο από την πανδημία. Στις ΗΠΑ, όπου το άρωμα έχει λιγότερη καθημερινή παράδοση, η διείσδυση έχει διπλασιαστεί.
Πατάνε γκάζι τα αρώματα
Ακόμα καλύτερα, το πιο ακριβό προϊόν της αγοράς έχει ξεπεράσει τα φθηνότερα αρώματα. Στις ΗΠΑ, το άρωμα…. ποιότητας αυξήθηκε κατά 12% το 2023 σε σύγκριση με το 4% της μαζικής αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana. Τουλάχιστον προς το παρόν, η αγορά αρωμάτων επιτυγχάνει την αγία τριάδα της αυξανόμενης διείσδυσης, της συχνότητας χρήσης και υπάρχει σαφής τάση προς την πριμοδότηση.
Αλλά τα συστατικά αυτής της έκρηξης στην αγορά αρωμάτων είναι δύσκολο να αναλυθούν. Η βάση είναι η αυξανόμενη τάση προς την αυτο-φροντίδα, η οποία έχει ανυψώσει την αγορά ομορφιάς ευρύτερα. Οι νεότεροι καταναλωτές αποφεύγουν την έννοια του αρώματος «υπογραφής» υπέρ της κατοχής και της χρήσης αρωμάτων πολλαπλών διαφορών. Η διείσδυση μεταξύ των πολύ νεότερων καταναλωτών – με άλλα λόγια της γενιάς Z – έχει τετραπλασιαστεί στις ΗΠΑ, αν και από πολύ χαμηλή βάση, επισημαίνει ο Iain Simpson, αναλυτής καταναλωτών στην Barclays.
Για τις εταιρείες, αυτό έχει σημασία. Οι «χυμοί» και τα φανταχτερά γυάλινα μπουκάλια του αρώματος premium σημαίνουν ότι έχει χαμηλότερα μικτά περιθώρια κέρδους σε σύγκριση με, ας πούμε, την premium περιποίηση της επιδερμίδας. Για παράδειγμα, η ισπανική Puig – που επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στα ακριβά αρώματα – έχει περιθώριο κέρδους 75%, ενώ η premium μάρκα ομορφιάς Aesop της Αυστραλίας, η οποία αγοράστηκε από τη L’Oréal, κατάφερε ένα εντυπωσιακό 87,1% το 2022. Αλλά υπάρχουν πολλά περισσότερα από τα ακριβά πράγματα.
Περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεων αρωμάτων είναι ποιοτικά αρώματα , σύμφωνα με τη Molly Wylenzek από την Jefferies, σε σύγκριση με περίπου το ένα τρίτο για την ομορφιά συνολικά.
Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει κανένα σημάδι επιβράδυνσης. Ωστόσο, η τάση πριμοδότησης έχει όρια, όπως φαίνεται από τις πρόσφατες αναταράξεις στον τομέα της ομορφιάς. Πάντως τα ακριβά γυάλινα δοχεία και οι φιλόδοξες εκστρατείες μάρκετινγκ δεν συμβάλλουν, τελικά, στην ουσία.
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία