Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης έχει αναφερθεί στην εισαγωγή του μοντέλου των slots (χρονοθυρίδων) στη λειτουργία των λιμένων, σχέδιο για το οποίο πάντως εκφράζουν τον σκεπτικισμό τους κύκλοι της ακτοπλοίας καθώς θεωρούν αδύνατο να λειτουργήσει το σύστημα αυτό σε όλα τα λιμάνια. Ιδιαίτερα όταν προκειται για δρομολόγια που περιλαμβάνουν πολλά λιμάνια, κατάσταση που δεν υφίσταται στις αεροπορικές συγκοινωνίες, όπου ταξίδι γίνεται μεταξύ δυο αεροδρομίων.
Σε κάθε περίπτωση όμως όλοι σχεδόν συμφωνούν ότι κάτι πρέπει να αλλάξει στο προβλεπόμενο χρόνο αφιξαναχωρήσεων κυρίως των ταχυπλόων στα ενδιάμεσα λιμάνια ενός δρομολογίου, όπου προβλέπεται μόλις δεκάλεπτο διάστημα παραμονής του πλοίου στο λιμάνι. Χρόνος που δεν επαρκεί βέβαια σε καμία περίπτωση για την αποβίβαση και επιβίβαση ταξιδιωτών και οχημάτων.
Στη συνάντηση της ΠΝΟ με τον κ. Στυλιανίδη οι ναυτεργάτες κατήγγειλαν ότι με την πρόβλεψη του δεκαλέπτου παραβιάζεται η νομοθεσία σε ό,τι αφορά τον κανονισμό λειτουργίας κυρίως των επιβατηγών οχηματαγωγών ταχυπλόων σκαφών. Στην παραπάνω μεθόδευση γινόταν προσπάθεια να παρουσιάζεται πλασματικά το 10ωρο λειτουργίας, με αποτέλεσμα πολλές φορές να αναχωρούν από κάθε λιμάνι και 5 λεπτά νωρίτερα, όπου με αυτό τον τρόπο παρέκαμπταν την υποχρέωση για διπλά πληρώματα και αυτό ήταν ακριβώς το οποίο έφερε ουκ ολίγες συλλήψεις Πλοιάρχων στα ταχύπλοα, τόνισε η ΠΝΟ.
Το θέμα των slots το έχει προχωρήσει πάντως ο κ. Στυλιανίδης καθώς κατακύρωσε σε ιδιωτική εταιρεία, το έργο «Εξειδίκευση αντικειμένου για την δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων σε Θαλάσσιους Λιμένες (Sea Port Time Slots System)» στο πλαίσιο της Πράξης «ΜΕΛΕΤΕΣ, ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΣΥΝΕΣ, ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ 2021-2027 ΤΗΣ ΕΠΙΤΕΛΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΕΣΠΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ» του Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων 2021-2027».
Το φυσικό αντικείμενο του έργου ολοκληρώνεται σύμφωνα με τα αναλυτικώς προβλεπόμενα στην πρόσκλησης, και συνίσταται στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβούλου για τον προσδιορισμό του αντικειμένου και των επιμέρους ζητημάτων, που αφορούν στην δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων για την κίνηση της ακτοπλοΐας στους θαλάσσιους λιμένες της χώρας (SPSS).
Η ποινικοποίηση
Στη συνάντηση Στυλιανίδη-ΠΝΟ τέθηκαν επίσης υπόψη του Υπουργού και «η τραγική κατάσταση των λιμενικών υποδομών στα νησιά». Η ΠΝΟ ζήτησε να ληφθούν υπόψη οι θέσεις της ΠΝΟ, της ΠΕΠΕΝ καθώς επίσης και «πολλών συναδέλφων Πλοιάρχων, όπως άλλωστε έχουν διατυπωθεί και στο παρελθόν, για την αντιμετώπιση των κακώς κειμένων και επιτέλους οι θαλάσσιες ενδομεταφορές να αποτελέσουν ένα ασφαλές πεδίο για τους επιβάτες και τα πληρώματα».
Μετά την αναλυτική παρουσίαση των προβλημάτων ο κ. Υπουργός σύμφωνα με την ΠΝΟ δεσμεύτηκε για τα παρακάτω:
– Σύσταση ομάδας εργασίας, στην οποία θα συμμετέχει και εκπρόσωπος της Ένωσης Πλοιάρχων, που θα προτείνει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης την τροποποίηση του 291 του Ποινικού Κώδικα, σε ό,τι αφορά τους Πλοιάρχους των δρομολογημένων πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές.
– Οριστική λύση στο ζήτημα των εγκρίσεων των δρομολογίων μέσω θέσπισης συστήματος χρονοθυρίδων (slots), στο πρότυπο των αερομεταφορών, ζήτημα το οποίο αναμένεται να κατατεθεί προς συζήτηση το αμέσως επόμενο διάστημα, στο Σ.Α.Σ..
– Εντατικοποίηση των ελέγχων και παρουσία λιμενικών οργάνων κατά τις αφιξοαναχωρήσεις τον πλοίων.
Η Π.Ν.Ο. δηλώνει ότι θα είναι αρωγός και θα συμβάλει θετικά, σε όποια πρωτοβουλία του Υπουργείου και των Υπηρεσιών του, που θα προάγει την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες