Την αναπτυξιακή δυναμική των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης με στόχο να καταστούν αναπόσπαστα μέλη δύο νέων επιπλέον ευρωπαϊκών διαδρόμων, ανέδειξε μιλώντας το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.
Στην ομιλία του κατά την ημερίδα της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος με θέμα «Η εξέλιξη του ελληνικού λιμενικού συστήματος την τελευταία δεκαετία. Ευκαιρίες και προκλήσεις για το μέλλον», τόνισε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια φορτία, οχήματα και επιβάτες πολλαπλασιάζουν κάθε χρόνο την παρουσία τους στα λιμάνια της βόρειας Ελλάδος.
Ακτοπλοΐα: Επιμένει ο Στυλιανίδης για σύστημα slots
«Λιμένες που παλαιότερα είχαν σχεδόν μηδενική δραστηριότητα», είπε ο Υπουργός, «σήμερα σφύζουν από εμπορική και μεταφορική δραστηριότητα. Τους τελευταίους 8 μήνες διακινήθηκαν ακτοπλοϊκώς στον άξονα της Εγνατίας 300.000 περισσότεροι επιβάτες και 200.000 οχήματα, από ό,τι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019. Η σημαντικότητα του λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι ανάλογος και αυτού του λιμένα Πειραιά. Έχει γίνει και μπορεί ακόμα να αναβαθμιστεί, σε κύριο λιμένα των Βαλκανίων».
Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε επίσης στη σημασία και του λιμένα Αλεξανδρούπολης ο οποίος έχει αναπτύξει σήμερα έναν καθημερινό κύκλο εργασιών σε αντίθεση με τον έρημο λιμένα των προηγούμενων δεκαετιών.
Τόνισε δε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξασφάλισε την χρηματοδότηση έργων, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, προϋπολογισμού 24.000.000 ευρώ για την αναβάθμισή του.
«Οι επενδύσεις που αναμένονται για τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε ο Υπουργός, «θα δημιουργήσουν αναμφισβήτητα θετικό πρόσημο στην τοπική και εθνική οικονομία και απασχόληση».
«Θαλάσσια Εγνατία»
Αναφέρθηκε επίσης σε περίπου άλλες 30 λιμενικές υποδομές που υπάρχουν στον άξονα της Εγνατίας και έκανε λόγο για λιμενική βιομηχανία ενώ στο παρελθόν, όπως είπε χαρακτηριστικά, «ήταν λιμενική βιοτεχνία».
Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι δημιουργείται πλέον μια νέα Εγνατία, η «Θαλάσσια Εγνατία». Παράλληλα έδωσε έμφαση στην δημιουργία δύο νέων λιμενικών υποδομών στο Άγιο Όρος, σε συνεργασία με την Αθωνική Αδελφότητα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κάλεσε τους συμμετέχοντες να ξεκινήσουν όλοι μαζί, τον διάλογο για την νέα Εθνική Λιμενική Πολιτική και αναφέρθηκε διεξοδικά στα μέτρα του υπουργείου για την νέα μορφή των λιμένων του μέλλοντος, δηλαδή των πράσινων λιμένων, των ψηφιακά αυτοματοποιημένων λιμένων που προτάσσουν την ασφάλεια, σέβονται τον πολίτη και κυρίως εκείνων που έχουν κινητικά προβλήματα.
«Το 50% των διαπραγματεύσεων βασίζεται στην αξιοπιστία της χώρας», κατέληξε ο κ. Στυλιανίδης. «Και αυτό οφείλεται στον Πρωθυπουργό μας Κυριάκο Μητσοτάκη και στην Κυβέρνησή μας. Ο Πρωθυπουργός με το όραμα και την μεθοδικότητά του έχει αναδείξει την χώρα μας σε χώρα σταθερότητας, προόδου και επιτυχημένων διεθνών πρωτοβουλιών».
Παρόντες στην ημερίδα ήταν ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων κ.Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και ο Υποναύαρχος Λ.Σ. Ζαφείριος Ροκίδης ως εκπρόσωπος του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Latest News
Ακτοπλόοι: Ζητούν από την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία
Με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ Μανώλη Τσικαλάκη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) καλεί σε ανάκληση της απόφασης για απεργία
Υπό παραγγελία 431 πλοία από τις 10 μεγαλύτερες εταιρείες
Ο στόχος είναι να εστιάσουν σε πλοία που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα όπως είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και η μεθανόλη
Γρίφος η ρότα των ναυλαγορών
Οι αβεβαιότητες είναι πολλές ενώ οι σταθερές λιγότερες - Οι γεωπολιτικές εντάσεις δημιουργούν κινδύνους αλλά και ευκαιρίες
Αθηνά Μαρτίνου: Η κεφαλονίτικη καταγωγή και το όνειρο που έκανε πραγματικότητα
Ποια ήταν η πρωτοπόρος στην παγκόσμια ναυτιλία Αθηνά Μαρτίνου, που έφυγε από τη ζωή την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024
Πέθανε σε ηλικία 97 ετών η εφοπλίστρια Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου
Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου μπήκε στη ναυτιλία το 1964 και το 1971 ίδρυσε τoν ναυτιλιακό κολοσσό Thenamaris
Στα 155 δισ. δολάρια οι παγκόσμιες παραγγελίες για νέα πλοία - Γιατί ανεβαίνει το τίμημα
Το 44% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί έχουν τη δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, γεγονός που έχει αυξήσει σημαντικά το κόστος
Σε άνοδο η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα - Η δυναμική του homeporting
Ενίσχυση του ρόλου της Κέρκυρας ως πύλη για την Αδριατική - Περί τους 650.695 επιβάτες και 345 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων σε επικοινωνία που είχε με την πολιτική ηγεσία, έθεσε σε συζήτηση θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα
Έτοιμα τα πρώτα σχολεία στη Θεσσαλία από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών - Συνολικά θα φτάσουν τα 33
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει αναλάβει την αποκατάσταση 33 σχολείων στην περιοχή
Ελληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων - Τι είδε ο Xclusiv
Γιατί ο οίκος Xclusiv είδε αυξομειώσεις στις αγοραπωλησίες πλοίων - Στο εννεάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων