Το υπόλοιπο των υποχρεωτικών επενδύσεων για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένεται να «κλειδώσει» με την έγκριση του σχεδίου προεδρικού διατάγματος που αφορά το master plan του λιμένα από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το εν λόγω σχέδιο για το master plan του λιμανιού της συμπρωτεύουσας που περιλαμβάνει τη χωροταξική και περιβαλλοντική τακτοποίηση του, έχει ήδη υπογραφεί από την πλειονότητα των συναρμόδιων υπουργών και έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχει λάβει και την σχετική έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Ο ΟΛΘ
Ο προϋπολογισμός των υποχρεωτικών επενδύσεων προς εκτέλεση ανέρχεται στο ποσό των 160 εκατ. ευρώ.
Σε αυτές περιλαμβάνεται η επέκταση της λιμενικής υποδομής στον 6 προβλήτα ποσού 130 εκατ. ευρώ, ο μηχανικός εξοπλισμός του 6ου προβλήτα 7 εκατ. ευρώ και η αποκατάσταση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού 23 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση της 6ης προβλήτας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πολυαναμενόμενα έργα του λιμανιού, επιτρέποντας στο λιμάνι να υποδέχεται πλοία κύριων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων έως 24.000 TEU.
Ως προς το συγκεκριμένο έργο υπάρχει δέσμευση από το ελληνικό Δημόσιο, κατά την υπογραφή της σύμβασης, που προβλέπει τη διασύνδεση του λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ένα δύσκολο τεχνικά έργο, που έχει ολοκληρωθεί κατά 25%, αλλά μπλοκαριστεί, λόγω προβλημάτων απαλλοτρίωσης.
Σημειώνεται ότι προσωρινός ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» έχει αναδειχθεί, ύστερα από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε., στο σχήμα «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.»
Η χρηματοδότηση του έργου αναμένεται να γίνει από ιδία κεφάλαια της ΟΛΘ Α.Ε. αλλά και τραπεζικό δανεισμό.
Το προεδρικό διάταγμα του σχεδίου προβλέπει εξάλλου τα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης του λιμένα των χρήσεων γης, των όρων και περιορισμών δόμησης στη χερσαία ζώνη, των επιτρεπόμενων προσχώσεων και των προγραμματιζόμενων έργων που εξυπηρετούν την επιβατική εμπορική τουριστική και βιομηχανική κίνηση αλλά και κάθε αναγκαίο στοιχείο για τη λειτουργικότητα του λιμένα.
Σύμφωνα με το άρθρο 4 του σχεδίου του προεδρικού διατάγματος καθορίζεται επίσης η ζώνη πλάτους 8 μέτρων εντός των ορίων της χερσαίας ζώνης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, στα σημεία όπου αυτή εφάπτεται με το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου (bufferzone).
Στη ζώνη αυτή απαγορεύεται η δόμηση, ενώ επιτρέπεται η διατήρηση των υφιστάμενων κτισμάτων και εγκαταστάσεων, η κατασκευή φυλακίων και κτιρίων ελέγχου και επιτήρησης της ελεύθερης ζώνης και της λιμενικής εγκατάστασης ISPS.
Επίσης, με το άρθρο 5 τροποποιείται το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο Θεσσαλονίκης στο όριο με τη χερσαία ζώνη του λιμένα, ώστε να αρθεί η σχετική αλληλοεπικάλυψη ορίων και να τακτοποιηθεί μια εκκρεμότητα από το 1920.
Στο ίδιο άρθρο διευκρινίζεται, επίσης, ότι ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης Α.Ε. αναλαμβάνει, ως φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, τις οικονομικές υποχρεώσεις του δήμου που προκύπτουν ένεκα ρυμοτομίας από την πολεοδομική τακτοποίηση της περιοχής.
Να σημειωθεί ότι το Master plan του λιμένα έχει λάβει ήδη τη θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, την έγκριση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αλλά και τη θετική γνωμοδότηση του δήμου Θεσσαλονίκης.
Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ με την έγκριση του σχετικού προεδρικού διατάγματος που αφορά το master plan του λιμένα θα εξασφαλίσει νομολογιακά στο εγγύς μέλλον τον επενδυτή, έναντι οποιασδήποτε αίτησης ακύρωσης η δικαστικής προσφυγής.
Θα είναι το δεύτερο λιμάνι της χώρας μετά τον Πειραιά που θα έχει ένα οργανωμένο σχέδιο ανάπτυξης, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας αλλά και του επενδυτή.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα