Το υπόλοιπο των υποχρεωτικών επενδύσεων για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένεται να «κλειδώσει» με την έγκριση του σχεδίου προεδρικού διατάγματος που αφορά το master plan του λιμένα από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το εν λόγω σχέδιο για το master plan του λιμανιού της συμπρωτεύουσας που περιλαμβάνει τη χωροταξική και περιβαλλοντική τακτοποίηση του, έχει ήδη υπογραφεί από την πλειονότητα των συναρμόδιων υπουργών και έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχει λάβει και την σχετική έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Ο ΟΛΘ
Ο προϋπολογισμός των υποχρεωτικών επενδύσεων προς εκτέλεση ανέρχεται στο ποσό των 160 εκατ. ευρώ.
Σε αυτές περιλαμβάνεται η επέκταση της λιμενικής υποδομής στον 6 προβλήτα ποσού 130 εκατ. ευρώ, ο μηχανικός εξοπλισμός του 6ου προβλήτα 7 εκατ. ευρώ και η αποκατάσταση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού 23 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση της 6ης προβλήτας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πολυαναμενόμενα έργα του λιμανιού, επιτρέποντας στο λιμάνι να υποδέχεται πλοία κύριων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων έως 24.000 TEU.
Ως προς το συγκεκριμένο έργο υπάρχει δέσμευση από το ελληνικό Δημόσιο, κατά την υπογραφή της σύμβασης, που προβλέπει τη διασύνδεση του λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ένα δύσκολο τεχνικά έργο, που έχει ολοκληρωθεί κατά 25%, αλλά μπλοκαριστεί, λόγω προβλημάτων απαλλοτρίωσης.
Σημειώνεται ότι προσωρινός ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» έχει αναδειχθεί, ύστερα από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε., στο σχήμα «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.»
Η χρηματοδότηση του έργου αναμένεται να γίνει από ιδία κεφάλαια της ΟΛΘ Α.Ε. αλλά και τραπεζικό δανεισμό.
Το προεδρικό διάταγμα του σχεδίου προβλέπει εξάλλου τα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης του λιμένα των χρήσεων γης, των όρων και περιορισμών δόμησης στη χερσαία ζώνη, των επιτρεπόμενων προσχώσεων και των προγραμματιζόμενων έργων που εξυπηρετούν την επιβατική εμπορική τουριστική και βιομηχανική κίνηση αλλά και κάθε αναγκαίο στοιχείο για τη λειτουργικότητα του λιμένα.
Σύμφωνα με το άρθρο 4 του σχεδίου του προεδρικού διατάγματος καθορίζεται επίσης η ζώνη πλάτους 8 μέτρων εντός των ορίων της χερσαίας ζώνης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, στα σημεία όπου αυτή εφάπτεται με το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου (bufferzone).
Στη ζώνη αυτή απαγορεύεται η δόμηση, ενώ επιτρέπεται η διατήρηση των υφιστάμενων κτισμάτων και εγκαταστάσεων, η κατασκευή φυλακίων και κτιρίων ελέγχου και επιτήρησης της ελεύθερης ζώνης και της λιμενικής εγκατάστασης ISPS.
Επίσης, με το άρθρο 5 τροποποιείται το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο Θεσσαλονίκης στο όριο με τη χερσαία ζώνη του λιμένα, ώστε να αρθεί η σχετική αλληλοεπικάλυψη ορίων και να τακτοποιηθεί μια εκκρεμότητα από το 1920.
Στο ίδιο άρθρο διευκρινίζεται, επίσης, ότι ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης Α.Ε. αναλαμβάνει, ως φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, τις οικονομικές υποχρεώσεις του δήμου που προκύπτουν ένεκα ρυμοτομίας από την πολεοδομική τακτοποίηση της περιοχής.
Να σημειωθεί ότι το Master plan του λιμένα έχει λάβει ήδη τη θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, την έγκριση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αλλά και τη θετική γνωμοδότηση του δήμου Θεσσαλονίκης.
Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ με την έγκριση του σχετικού προεδρικού διατάγματος που αφορά το master plan του λιμένα θα εξασφαλίσει νομολογιακά στο εγγύς μέλλον τον επενδυτή, έναντι οποιασδήποτε αίτησης ακύρωσης η δικαστικής προσφυγής.
Θα είναι το δεύτερο λιμάνι της χώρας μετά τον Πειραιά που θα έχει ένα οργανωμένο σχέδιο ανάπτυξης, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας αλλά και του επενδυτή.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Σταματάει η απεργία των λιμενεργατών στις ΗΠΑ - Κατ΄ αρχήν συμφωνία με την εργοδοσία
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εδώ και σχεδόν μισό αιώνα απεργία λιμενεργατών στις ΗΠΑ
Η ουρά πλοίων μεγαλώνει στις ακτές των ΗΠΑ - Οι λιμενεργάτες απεργούν για τρίτη μέρα
Το συνδικάτο ILA ξεκίνησε την Τρίτη απεργία στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου αντιπροσωπεύοντας 45.000 λιμενεργάτες
Μώραλης: «Τουριστικός προορισμός ο Πειραιάς» - Τα projects Dimand και Μήτση
Σε εκδήλωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης αναφέρθηκε στις προοπτικές του Πειραιά ως σύγχρονου τουριστικού προορισμού
Πώς η απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ πλήττει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Γιατί μια μεγαλύτερης διάρκειας απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ μπορεί α αποδειχθεί «εξουθενωτική» για ολόκληρο τον κλάδο
Ιστορική απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ - Παγκόσμια ανησυχία για τις αλυσίδες εφοδιασμού
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια που εκτείνονται από το Μέιν στο Τέξας προχώρησαν σε απεργία νωρίς την Τρίτη απαιτώντας καλύτερους μισθούς και αυτοματοποίηση
Νέα σύννεφα στο παγκόσμιο εμπόριο – Αρχίζουν απεργία οι λιμενεργάτες στις ΗΠΑ
Έρχονται καθυστερήσεις στις εισαγωγές και τις εξαγωγές σε όλες τις βιομηχανίες των ΗΠΑ
Απεργιακή... φουρτούνα σε 14 μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ - Ποιες εταιρείες θα πληγούν
Μια απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ ακόμη και μιας εβδομάδας θα μπλοκάρει τη ροή εκατοντάδων χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων
Τα «ψιλά γράμματα» της κερδοφορίας σε ΟΛΠ και ΟΛΘ [πίνακες]
Οι παράγοντες που «έσπρωξαν» προς τα πάνω τα κέρδη των δυο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας το πρώτο εξάμηνο του 2024
Σημαντική αύξηση στους ναύλους εν αναμονή της απεργίας στις ΗΠΑ
Η απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ απειλεί την εφοδιαστική αλυσίδα ενόψει εορτών, προκαλεί καθυστερήσεις και εκτινάσσει τις τιμές
ΟΛΠ: Αντέχει το λιμάνι του Πειραιά – Νέα αύξηση κερδών στο α’ εξάμηνο
Νέα αύξηση εσόδων και κερδών για τον ΟΛΠ και το α’ εξάμηνο του 2024 - Ισχυρή ανθεκτικότητα παρά το ασταθές περιβάλλον