Οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν γίνει πιο φειδωλοί σε όλα, από τα παντοπωλεία μέχρι τα ταξίδια, καθώς η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου αντιμετωπίζει μια παρατεταμένη κρίση ιδιοκτησίας και υψηλή ανεργία.

Για αυτόν τον λόγο οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποιούν περισσότερα ταξίδια της τελευταίας στιγμής, καθώς γίνονται πιο προσεκτικοί με τις δαπάνες εν μέσω μιας ασθενούς οικονομικής ανάκαμψης.

Κίνα: το παράδοξο της παγκοσμιοποίησης

Υπάρχει μια «πραγματική κρίση καταναλωτικής εμπιστοσύνης» στην Κίνα, δήλωσε στο CNBC ο Άντονι Καπουτάνο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Marriott International.

Περισσότεροι Κινέζοι καταναλωτές κάνουν κράτηση για ξενοδοχεία μόλις τρεις ημέρες νωρίτερα, το μικρότερο διάστημα που έχει δει ποτέ και πολύ μικρότερο από το παράθυρο κράτησης σχεδόν 20 ημερών για τους καταναλωτές στον υπόλοιπο κόσμο.

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή

Οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν ταξίδια πιο κοντά στην αναχώρηση καθώς προσπαθούν να «εκμεταλλευτούν τις προσφορές της τελευταίας στιγμής», είπαν στο CNBC οικονομολόγοι της Oxford Economics, σημειώνοντας μια αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών όπου «οι σύγχρονοι ταξιδιώτες προτιμούν τον αυθορμητισμό στα ταξιδιωτικά τους σχέδια».

Το μέτρο της πλησιέστερης στη διαμονή κράτησης, που συνήθως δείχνει την αυξημένη αβεβαιότητα και την προσοχή των καταναλωτών με τις δαπάνες, καθιστά δύσκολο για τις επιχειρήσεις να προβλέψουν και να προετοιμαστούν για τη ζήτηση, ειδικά δεδομένης της αργής ανάκαμψης της Κίνας, σύμφωνα με τον Πάτρικ Μπόντι στο Cheung Kong Graduate School of Business.

«Ενώ οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να πάνε διακοπές, το συναίσθημα σχετικά με τα εισοδήματα και την κατανάλωση παραμένει χαμηλό», σύμφωνα με οικονομολόγους της Oxford Economics.

Πράγματι, η Κίνα είναι γνωστή ως αγορά με σταθερές περιόδους κρατήσεων πλησίον της ημερομηνίας διαμονής, σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών & Τουρισμού το 2021.

Το 2019, το 70% των κρατήσεων ξενοδοχείων στο ταξιδιωτικό γραφείο Trip.com έγιναν τρεις μέρες πριν από την άφιξη. Το ποσοστό αυτό ανέβηκε πάνω από 80% τα δύο πρώτα χρόνια της πανδημίας, λόγω της υψηλής αβεβαιότητας των ταξιδιωτικών περιορισμών.

Πέφτουν έξω οι προβλέψεις του κλάδου

Τον Ιούλιο, η Marriott International μείωσε την πρόβλεψή της για την ανάπτυξη εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο για το τρέχον έτος, επικαλούμενη «την τρέχουσα ασθενή ζήτηση και τάσεις τιμών» στην Κίνα.

Αυτή η πίεση στις τιμές αντικατοπτρίζεται σε ολόκληρο τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένου του ταξιδιωτικού γραφείου εγχώριων κρατήσεων Trip.com, το οποίο ανέφερε ότι οι μέσες τιμές για ξενοδοχεία και πτήσεις εσωτερικού συνέχισαν να μειώνονται φέτος.

Κατά τη διάρκεια της γιορτής της Εργατικής Πρωτομαγιάς τον Μάιο – από τις μεγαλύτερες ετήσιες γιορτές της χώρας,- η Κίνα σημείωσε περισσότερα εγχώρια ταξίδια και τουριστικές δαπάνες σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού. Ωστόσο, η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη εξακολουθεί να είναι κάτω από τα επίπεδα του 2019.

Η τάση των ανθρώπων που επιλέγουν ταξίδια μικρών αποστάσεων σε μικρότερες πόλεις ή επαρχίες θα συνεχιστεί, ανέφερε η Oxford Economics, κάτι που θα μπορούσε να τονώσει αυτές τις τοπικές οικονομίες.

Η ταξιδιωτική ζήτηση κατά την επερχόμενη Χρυσή Εβδομάδα στις αρχές Οκτωβρίου αναμένεται να ξεπεράσει το επίπεδο του 2019, ανέφεραν οι οικονομολόγοι.

Όταν ρωτήθηκε από το CNBC για τις προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ο CFO της Trip.com, Ζιαοφάν Γουάνγκ, είπε ότι η εταιρεία έχει «πολύ περιορισμένη ορατότητα λόγω των κοντινών στην άφιξη κρατήσεων».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Πολυτέλεια: Αυξήσεις εκτός τόπου και χρόνου – Ποιοι παίκτες επηρεάζονται
Διεθνή |

Αυξήσεις στην πολυτέλεια εκτός τόπου και χρόνου - Ποιοι παίκτες επηρεάζονται

Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών. Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις […]