Η Γερμανία επιδιώκει να καθυστερήσει τη ΕΕ σε ορισμένους από τους κανόνες που επιχειρεί να επιβάλει στο πράσινο υδρογόνο και τον τρόπο παραγωγής του, με στόχο να επιτρέψει στη βιομηχανία της να αναπτυχθεί και να παράγει καθαρό υδρογόνο με χαμηλότερο κόστος.

Υδρογόνο: Πώς μπορεί να αλλάξει το μέλλον της διαστημικές εξερεύνησης

Για τον σκοπό αυτό, πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ρόμπερτ Χάμπεκ απέστειλε επιστολή του προς την Επίτροπο Ενέργειας της ΕΕ, Κάντρι Σίμσον, και έφερε στη δημοσιότητα το Bloomberg.

Η ΕΕ και η Γερμανία θέλουν να επενδύσουν σημαντικά στο πράσινο υδρογόνο ως καύσιμο για τη βιομηχανία.

Η ΕΕ έχει θέσει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη πράσινου υδρογόνου και τη βοήθεια της απορρόφησης του, καθώς και άλλων παραγώγων όπως η αμμωνία, σε ενεργοβόρες βιομηχανικές διεργασίες και σε κλάδους που είναι δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα, όπως οι μεταφορές.

Το μπλοκ στοχεύει να παράγει 10 εκατομμύρια τόνους και να εισάγει άλλα 10 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, το 2028 «εκτός εάν το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας έχει ήδη απελευθερωθεί σε μεγάλο βαθμό, είναι σημαντικό να αντιστοιχιστεί η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή υδρογόνου με πρόσθετη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές».

Η αποκαλούμενη ιδέα της «προσθετικότητας» είναι να διασφαλιστεί ότι η αυξημένη παραγωγή υδρογόνου συμβαδίζει με νέες δυναμικότητες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, σύμφωνα με την ΕΕ.

Πράσινο υδρογόνο: Τι προτείνει ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας

Αυτός ο κανόνας «προσθετικότητας» θα πρέπει να καθυστερήσει μέχρι το 2035, υποστηρίζει ο Γερμανός υπουργός στην επιστολή του προς την ΕΕ, λέγοντας ότι «η πραγματικότητα έχει δείξει ότι αυτές οι απαιτήσεις ήταν ακόμη πολύ υψηλές και επιβραδύνουν την άνοδο των έργων για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου στη Γερμανία και πολλά άλλα κράτη μέλη».

Επιπλέον, ο υπουργός έγραψε: «Πολλές εταιρείες μου είπαν ότι οι προϋποθέσεις συχνά δεν επιτρέπουν την οικονομική υλοποίηση έργων ηλεκτρόλυσης στη Γερμανία».

Ενώ η Γερμανία υποστηρίζει και δεσμεύεται στους κανονισμούς της ΕΕ, η καθυστέρηση της σταδιακής εισαγωγής των κριτηρίων προσθετικότητας θα βοηθούσε τη βιομηχανία να επιταχύνει την ανάπτυξή της, δήλωσε στο Bloomberg εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας.

Τον Ιούνιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέτρεψε στη Γερμανία να χορηγήσει κρατική βοήθεια 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την υποστήριξη της κατασκευής ενός συστήματος αγωγών για τη μεταφορά υδρογόνου.

Η Επιτροπή ενέκρινε, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, το γερμανικό καθεστώς για τη στήριξη της κατασκευής του Δικτύου Πυρήνα Υδρογόνου (HCN). Το δίκτυο αναμένεται να είναι η ραχοκοκαλιά των αγωγών μεταφοράς υδρογόνου σε μεγάλες αποστάσεις στη Γερμανία και μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφοράς υδρογόνου που θα συνδέει πολλά κράτη μέλη της ΕΕ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη