Την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες τα συνδικάτα βρέθηκαν στο πλευρό των εργαζομένων του εργοστασίου της Audi στο Βέλγιο, διαμαρτυρόμενοι για το σχέδιο της εταιρείας να κλείσει την μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, που ξεκίνησε κάποτε εκεί, ως πρότυπο τεχνολογίας και νεωτερικότητας.
Η εταιρεία, θυγατρική της Volkswagen, αντιμετωπίζει προβλήματα που για τους αναλυτές είναι ενδεικτικά της κακοδαιμονίας του κλάδου. Η μητρική εταιρεία διαρρέει εδώ και κάποιο διάστημα την πρόθεσή της να κλείσει μονάδες και στην ίδια τη Γερμανία, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απολύσεις μέχρι και 30.000 εργαζόμενων.
Γιατί οι δασμοί της ΕΕ δεν θα επηρεάσουν την επέλαση των κινεζικών EV
Ένας κλάδος σε νευρική κρίση
Στο Βέλγιο οι θέσεις που απειλούνται είναι περίπου 3.000 και οι συνδικαλιστές είναι εξοργισμένοι. Η οργή τους πάντως σε μεγάλο βαθμό κατευθύνεται ενάντια στους πολιτικούς, όπως μαρτυρούν και οι δηλώσεις του συνδικαλιστή Ντομινίκ Μπράι: «Οι πραγματικοί ένοχοι είναι οι πολιτικοί, αυτό είναι ξεκάθαρο. Μπορούμε να δούμε ότι έχουμε αφήσει να μας καταπιεί η ασιατική αγορά, η κινεζική αγορά. Είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να είχαμε αφήσει να συμβεί. Όλοι αυτοί οι κανόνες για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μας έχουν προκαλέσει μεγάλες δυσκολίες στην κατασκευή οχημάτων. Θέλησαν να προχωρήσουν πάρα πολύ γρήγορα με αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Έκκληση για βοήθεια
Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη συγκεκριμένη εταιρεία ή μόνο τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Την περασμένη εβδομάδα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων σε επιστολή της προς την Κομισιόν ζητούσε χαλάρωση των αυστηρών προδιαγραφών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και επεσήμαινε την σημαντική πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τον τελευταίο χρόνο.
Βιάστηκαν οι Ευρωπαίοι να υιοθετήσουν τόσο αυστηρές προδιαγραφές; Πυροβόλησαν τα γόνατά τους; Αυτό μοιάζει να πιστεύει ο Καρμέλο Λιμπέρτο, ένας άλλος εκπρόσωπος των συνδικάτων: «Εξαιτίας των πολιτικών αποφάσεων, ο κλάδος έχει εγκαταλειφθεί στην Ευρώπη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο διαδηλώνουμε σήμερα.»
Ανάλογη αντίληψη έχει ένας συνάδελφός του, συνδικαλιστής από τον χώρο της ενέργειας, ο Φιλίπ Λεκόκ: «Τα ευρωπαϊκά πρότυπα για το περιβάλλον είναι πολύ καλά, αλλά βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση, επειδή εμείς στην Ευρώπη είμαστε οι μόνοι στον κόσμο που το κάνουμε αυτό. Έτσι, θυσιάζουμε τους εαυτούς μας στον βωμό της παγκοσμιοποίησης».
Η πληροφορία για ενδεχόμενη μεταφορά του εργοστασίου εκτός Ευρώπης εξοργίζει ακόμα περισσότερο τους εργάτες. «Με την Audi, το τρέχον μοντέλο μας, πηγαίνει στο Μεξικό. Υπάρχουν λοιπόν πολιτικές που στην πραγματικότητα ευνοούν την άφιξη εταιρειών εις βάρος της Ευρώπης».
Είναι λύση οι δασμοί;
Η επιλογή της Κομισιόν να απαντήσει με δασμούς στον ανταγωνισμό από την Κίνα αμφισβητείται τόσο από τους ειδικούς όσο και από κυβερνήσεις, όπως η γερμανική ή η ισπανική, που φοβούνται τις συνέπειες ενός εμπορικού πολέμου με το Πεκίνο. Η εξίσωση είναι δύσκολη. Η βιομηχανία ασθμαίνει, οι εργαζόμενοι φοβούνται, οι καταναλωτές διστάζουν και οι πολιτικοί συνεχίζουν να κάνουν σχέδια επί χάρτου, τα οποία συχνά αποδεικνύεται δύσκολο να λειτουργήσουν στην πραγματική ζωή. Οι προκλήσεις για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κάποιες στιγμές μοιάζουν αξεπέραστες.
Πηγή: DW/ Κώστας Αργυρός
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα