Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά στην Ευρώπη παρά τους πρόσθετους δασμούς της ΕΕ, πολύ περισσότερο μετά την πρόσφατη αναθεώρηση. Μάλιστα, για να γίνει αποτρεπτική η ευρωπαϊκή αγορά για την κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας EV θα πρέπει δασνοί να είναι πολύ πιο υψηλοί, στο 50%.
Αυτό εκτιμούν ειδικοί του κλάδου που μίλησαν στο CNBC, οι οποίοι επεσήμαναν τη σημαντική διαφορά μεταξύ των δασμών στην ΕΕ και στις ΗΠΑ και Καναδά.
Ηλεκτροκίνηση: Μειώνεται η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στην τελευταία αναθεώρηση που έκανε η ΕΕ τον προηγούμενο μήνα, για την BYD, τη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ο φόρος μειώθηκε στο 17% από 17,4%, για την Geely στο 19,3% από 19,9% και για τη SAIC στο 36,3% από 37,6%.
Ακόμα και πάνω από 50%
Όπως σημειώνει η ερευνητική ομάδα Rhodium, τα παραπάνω ποσοστά όχι μόνο δεν είναι αποτρεπτικά, αλλά για ορισμένες εταιρείες με κάθετη παραγωγή, όπως η BYD, θα πρέπει να είναι ακόμα και υψηλότερα από 50% για να το σκεφτεί σοβαρά μήπως δεν τη συμφέρει η δραστηριοποίηση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι ισχύοντες δασμοί δεν θα είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Joseph McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας έρευνας στον κλάδο αυτοκινήτου, AutoForecast Solutions. «Οι δασμοί στα κινεζικής κατασκευής EV θα δημιουργήσουν δυσκολίες, αλλά όχι εμπόδιο στην είσοδό τους στην αγορά».
Επεσήμανε ότι οι δασμοί της ΕΕ δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο αυτοί που ανακοινώθηκαν από τη Βόρεια Αμερική, δεδομένου ότι οι ευρωπαίοι και οι κινέζοι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού έχουν μεγάλο βαθμό αλληλεξάρτησης. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα τον προηγούμενο Μάιο, ενώ το παράδειγμά τους ακολούθησε τον Αύγουστο ο Καναδάς.
Λεπτή ισορροπία
«Είναι μια λεπτή ισορροπία το να προωθηθεί η ευρωπαϊκή παραγωγή χωρίς να επηρεάζονται σοβαρά οι δραστηριότητές τους στην Κίνα», εξήγησε ο McCabe, εννοώντας τους προμηθευτές της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με εξοπλισμό. Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται με νεότερες, φθηνότερες προσφορές, παρόλο που η ΕΕ προσπαθεί να περιορίσει τις εισαγωγές μέσω δασμών.
Εάν επηρεαστεί ο κινεζικός τομέας κατασκευής πρωτότυπου εξοπλισμού, ο κίνδυνος αντιποίνων δασμολογικών μέτρων από την Κίνα κατά της Ευρώπης είναι υψηλός, προειδοποίησε ο McCabe.
Πιο φθηνά τα κινεζικά
Σε συνέδριο τον προηγούμενο Μάιο, ο κινεζικός γίγαντας BYD ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει το μοντέλο Dolphin στην ευρωπαϊκή αγορά σε λιγότερο από 21.550 δολάρια.
Την ίδια στιγμή, το Model 3 της Tesla, το φθηνότερο της μάρκας, πωλείται για 44.480 δολάρια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ακόμη και με την εισφορά 17%, το μοντέλο Dolphin της BYD θα εξακολουθεί να είναι περίπου 23.270 δολάρια φθηνότερο από το εισαγόμενο από την Κίνα Tesla Model 3.
Για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους σκληρούς κινέζους αντιπάλους, η Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος χαμηλού κόστους για την ευρωπαϊκή αγορά σε ανταγωνιστική τιμή περίπου 21.476 δολ. έως το 2027.
«Εάν πρέπει πραγματικά να σκοτώσουν τη βιομηχανία EV στην Κίνα, πρέπει να επιβάλουν δασμούς 300%», δήλωσε στο CNBC ο William Ma, CIO της GROW Investment Group.
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα