Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν «επείγουσα δράση» πριν από τους στόχους εκπομπών του 2025 που θα μπορούσαν ενδεχομένως να κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για ορισμένες από αυτές, σε μια εποχή που η βιομηχανία αγωνίζεται με μια απότομη επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων, σημειώνει το Bloomberg.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: «Καμπανάκι» για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ – Νέα βουτιά στις πωλήσεις ΙΧ
Αναθεώρηση κανονισμών
Η βιομηχανία προτρέπει επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επισπεύσει τις προγραμματισμένες αναθεωρήσεις των κανονισμών C02 για το επόμενο έτος από το 2026 και το 2027, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με έδρα τις Βρυξέλλες.
Η ομάδα δεν ζήτησε τη χρήση κανονισμού έκτακτης ανάγκης για να καθυστερήσει τους κανόνες της ΕΕ που στοχεύουν σε εκπομπές στόλου περίπου 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο ανά όχημα κατά δύο χρόνια, μια επιλογή που εξετάζεται σύμφωνα με σχέδιο πρότασης που έλαβε το Bloomberg News την περασμένη εβδομάδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault SA και πρόεδρος της ACEA, Luca de Meo, μίλησε για την ανάγκη ευελιξίας στην εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων που θα μπορούσαν να αναγκάσουν τη βιομηχανία είτε να σταματήσει την παραγωγή περίπου 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων είτε να εκτεθεί σε πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν περίπου τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ (16,7 δισεκατομμύρια δολάρια).
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, «ενωμένες στην ACEA», παίζουν το ρόλο τους στη μετάβαση «αλλά δυστυχώς, τα άλλα απαραίτητα στοιχεία για αυτή τη συστημική αλλαγή δεν είναι στη θέση τους», ανέφεραν στη δήλωση.
Πιέσεις
Οι κατασκευαστές της Ευρώπης αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν μια απότομη κάμψη της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων, αφού οι κυβερνήσεις μείωσαν τα κίνητρα, ενώ την ίδια στιγμή οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται όλο και περισσότερο στην περιοχή.
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 12,5% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, πολύ κάτω από το επίπεδο που απαιτείται για τη συμμόρφωση με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών.
Οι εξελίξεις ασκούν πίεση στην προθεσμία της ΕΕ να απαγορεύσει αποτελεσματικά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, με τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι διχασμένες σχετικά με την πορεία προς τα εμπρός ενόψει των επικείμενων νέων κανόνων.
«Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε ένα πακέτο βραχυπρόθεσμης ανακούφισης για τους στόχους CO2 του 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά», ανέφερε η ACEA στην ανακοίνωση.
Latest News
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist