Συνεχίζεται η διαμάχη που έχει ξεσπάσει γύρω από τη διασύνδεση των POS των επιχειρήσεων μετά τις αρχικές καταγγελίες της Viva περί αθέμιτου ανταγωνισμού εκ μέρους των Entersoft και SoftOne.

Τελευταίο επεισόδιο στον… «πόλεμο των POS» ήταν η εξώδικη καταγγελία της Viva, συμφερόντων Χάρη Καρώνη, με την οποία ζητούσε μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, 7/10/2024 να ενημερώσουν οι Entersoft και SoftOne εγγράφως όλο το δίκτυο των συνεργατών τους, όπως και το πελατολόγιό τους, ότι τα συστήματα τιμολόγησης και ERP που χρησιμοποιούνται συνδέονται απρόσκοπτα με όλα τα τερματικά της Viva.

Φουντώνει ο πόλεμος για τα POS – Αντεπίθεση Καρώνη σε Entersoft και SoftOne

Αφορμή για αυτό το τελευταίο εξώδικο ήταν όπως φαίνεται η τοποθέτηση του Μanaging Director της Wordline, κ. Ιωάννη Κιτιξή, ότι από την πλευρά τους δεν έχουν μετακυλίσει ούτε απορροφήσει οποιοδήποτε κόστος και ότι απλά η εταιρεία ετοιμάζει το POS για να μπορέσει να δεχθεί το λογισμικό που έχει επιλέξει ο πελάτης, καταλήγοντας ότι η διασύνδεση γίνεται από τον τεχνικό της εκάστοτε εταιρείας.

Μάλιστα, ο επικεφαλής της Viva, Χάρης Καρώνης, με χθεσινή του ανάρτηση στο LinkedIn, χωρίς να τις κατονομάζει, κατηγόρησε τις Entersoft και SoftOne ότι «κερδοσκοπούν απομυζώντας τους εμπόρους και κατασκευάζουν πλασματικές χρεώσεις για την εκάστοτε επιδότηση».

«Πλέον έφτασαν να απαιτούν μέχρι και λύτρα από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών, εκμεταλλευόμενα μία Εθνικής σημασίας δράση κατά της φοροδιαφυγής!», καταλήγει στην ανάρτησή του ο κ. Καρώνης.

Πάντως, η κατάσταση δεν αναμένεται να ξεθυμάνει καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ θα ακολουθήσουν και άλλες εξώδικες καταγγελίες από τους παρόχους πληρωμών Nexi και NBG Pay, οι οποίοι επίσης έχουν συγκεντρώσει και αυτοί επιπλέον καταγγελίες από τους δικούς τους πελάτες.

Η αρχή του πολέμου των POS

Η υπόθεση ξεκίνησε την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου όταν η Viva απέστειλε εξώδικα στις Entersoft και SoftOne καταγγέλοντας «αθέμιτο ανταγωνισμό και εναρμονισμένες πρακτικές», ενώ τα συγκεκριμένα εξώδικα κοινοποιήθηκαν και στις αρμόδιες Αρχές (ΑΑΔΕ, υπουργείο Οικονομικών, Επιτροπή Ανταγωνισμού κλπ).

Σύμφωνα με τη Viva, πελάτες της καταγγέλουν ότι οι δύο εταιρείες λογισμικού, που πλέον ανήκουν στην Olympia Group, μαζί με τους συνεργάτες τους «εκβιάζουν με υπέρογκες χρεώσεις προκειμένου να διασυνδέσουν τερματικά πληρωμών στα συστήματά τους, και πως επιπλέον τους εξωθούν στην απόκτηση τερματικών και υπηρεσιών των εταιρειών Worldline και ePay».

Μάλιστα, η Viva ζητά από τους συνεργάτες να της γνωστοποιήσουν τέτοια περιστατικά ώστε να κλιμακωθούν οι νομικές ενέργειες.

Η αρχική απάντηση για τα POS των Entersoft και SoftOne

Στην πρώτη τους αντίδραση οι δύο εταιρείες πληροφορικής ανέφεραν ότι έχουν αναπτύξει επιχειρηματικό λογισμικό το οποίο συνδέεται με όλους, χωρίς αποκλεισμούς. Μάλιστα, τόνιζαν ότι δεν υπάρχει κάτι μεμπτό στη συνεργασία των ePay και Worldline με τις Entersoft και SoftOne, καθώς τα πάντα έχουν τιμολογηθεί κανονικά, με όλα τα νόμιμα τιμολόγια και παραστατικά.

Επιπλέον, τόνιζαν ότι οι ePay και Worldline (με τις οποίες υπάρχουν οι επίμαχες συμφωνίες συνεργασίας για τις οποίες διαμαρτύρεται η Viva) έχουν επιλέξει, ακολουθώντας τη δική τους επιχειρηματική στρατηγική, να απορροφήσουν το κόστος διασύνδεσης των ERP με τα δικά τους τερματικά και να μην το μετακυλίσουν στους πελάτες τους. Μάλιστα, προσθέτουν ότι το κόστος διασύνδεσης κάθε τερματικού (άδεια χρήσης ουσιαστικά) είναι της τάξης των 25 έως 50 ευρώ, δηλαδή μικρό συγκριτικά με τα έσοδα από τις συναλλαγές μέσω των POS.

Η τοποθέτηση της Worldline στη μάχη των POS

Τη θέση της Worldline, που έχει εμπλακεί εμμέσως στη διαμάχη, διατύπωσε ο ίδιος ο Μanaging Director της εταιρείας, Ιωάννης Κιτιξής, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης.

«Δεν υπάρχει τίποτα παράτυπο από την πλευρά μας» είπε ο κ. Κιτιξής της Worldline τονίζοντας ότι «εμείς δεν βλέπουμε τον πελάτη, προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους παίκτες της αγοράς». «Εμείς “τρέχουμε” να προλάβουμε τη διασύνδεση των πελατών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Worldline στην Ελλάδα σημειώνοντας ότι «εμείς όπως συνεργαζόμαστε με τη SoftOne συνεργαζόμαστε και με όλους τους παίκτες της αγοράς, γιατί έτσι πρέπει να γίνει».

Μάλιστα, επειδή αναφέρθηκε ότι οι ePay και Worldline έχουν επιλέξει, ακολουθώντας τη δική τους επιχειρηματική στρατηγική, να απορροφήσουν το κόστος διασύνδεσης των ERP με τα δικά τους τερματικά και να μην το μετακυλίσουν στους πελάτες τους, ο κ. Κιτιξής διευκρίνισε ότι «εμείς έχουμε απορροφήσει μόνο το κόστος των επενδύσεων που έχουμε κάνει, κανένα άλλο κόστος δεν έχουμε απορροφήσει».

Πάντως, όταν ρωτήθηκε για το αν θα ακολουθήσει και η δική τους πλευρά τη νομική οδό, επιφυλάχθηκε να απαντήσει.

Το εξώδικο της Entersoft

Απαντώντας στο αρχικό εξώδικο της Viva, η Entersoft αναφέρει στο δικό της εξώδικο ότι: «Αρνούμαστε συνολικά ως προδήλως αόριστο, αναληθές, ανακριβές, ουσία και νόμω αβάσιμο και παραπλανητικό, για τους λόγους που εκθέτουμε αμέσως παρακάτω. Εκ προοιμίου μάλιστα, και πέραν του γεγονότος ότι δεν διατηρούμε καμία συνεργασία ή σχέση με τη Worldline παρά μόνον με τη Euronet/Epay, επιθυμούμε να σημειώσουμε την έκδηλη απορία μας, με ποια σκοπιμότητα η εν λόγω εξώδικη δήλωσή σας απευθύνεται στην Εταιρεία μας, η οποία δεν ασκεί ανταγωνιστική προς εσάς δραστηριότητα».

Στη συνέχεια αναφέρεται στη δημιουργία του λογισμικού «ES POS CONNECTOR» που υποστηρίζει τη διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων ERP των επαγγελματιών με τα τερματικά POS, που απαιτείται από την υφιστάμενη νομοθεσία. «Με το εν λόγω προϊόν, σε αντίθεση με όσα αναληθή και παραπλανητικά αναφέρετε, η Εταιρεία μας προάγει και συνδράμει ουσιωδώς στη φορολογική συμμόρφωση των επαγγελματιών με το νέο νομοθετικό πλαίσιο», αναφέρει η Entersoft. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι μέσω του προϊόντος μας “ES POS CONNECTOR” έχουν ήδη λάβει χώρα περίπου 1.000 διασυνδέσεις, με ρυθμό που πλέον ξεπερνά τις 60 διασυνδέσεις ανά ημέρα, κατανεμημένο στους έξι σημαντικότερους παρόχους μέσων πληρωμών (συμπεριλαμβανομένης και της εταιρείας σας), καλύπτοντας πάνω από 90 συνδυασμούς διασύνδεσης τερματικών, με την προοπτική να καλυφθούν όλοι οι πάροχοι και όλοι οι συνδυασμοί στην αγορά», σημειώνει η Entersoft.

Παράλληλα, η Entersoft τονίζει ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι απόλυτα συμβατό και ανοικτό προς τουλάχιστον το 95% των υφιστάμενων παρόχων πληρωμών στην αγορά, συμπεριλαμβανομένης και της Viva, «η οποία μάλιστα ήταν από τους πρώτους παρόχους που διασυνδέθηκε εγκαίρως, όπως ευχερώς προκύπτει και από τον επίσημο ιστότοπο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».

Στη συνέχεια σημειώνεται ότι το ετήσιο κόστος των 50 ευρώ ανά POS που χρεώνει η εταιρεία για το «ES POS CONNECTOR» δεν αποτελεί καθοριστικό (και δη “εκβιαστικό”!) παράγοντα στην απόφαση μίας επιχείρησης για την επιλογή παρόχου πληρωμών. «Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, ο κρισιμότερος, αν όχι ο μοναδικός, παράγοντας για την αλλαγή παρόχου πληρωμών από έναν επαγγελματία είναι η εμπορική πολιτική χρεώσεων των συναλλαγών κάθε παρόχου (η οποία είναι πάντοτε ποσοστό επί της αξίας των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω του POS και δύναται να ξεπεράσει τα 1.000 Ευρώ ανά 100.000 Ευρώ αξίας συναλλαγών) και όχι φυσικά ένα ετήσιο σταθερό κόστος της τάξεως των 50 Ευρώ ανά POS!», καταλήγει.

«Επειδή όσα εξόχως συκοφαντικά και δυσφημιστικά ισχυρίζεστε στην εξώδικη δήλωση – διαμαρτυρία σας, την οποία μάλιστα σκοπίμως κοινοποιήσατε σε πλήθος προσώπων, δημοσίων οργανισμών και αξιωματούχων αλλά και τρίτων εταιρειών, φθάνοντας μάλιστα μέχρι το σημείο να αποστείλετε και έτερη εξώδικη δήλωση όμοιου περιεχομένου και σε ολόκληρο το δίκτυο συνεργατών μας (!), βλάπτουν σοβαρά την εμπορική φήμη μας και μας ζημιώνουν ανεπανόρθωτα», καταλήγει το εξώδικο της Entersoft.

Το εξώδικο της SoftOne

Αντίστοιχου ύφους είναι και η εξώδικη απάντηση της SoftOne, που με τη σειρά της έχει αναπτύξει το λογισμικό διασύνδεσης «SOFTONE Device Connector», μέσω του οποίου έχουν ήδη λάβει χώρα περίπου 5.500 διασυνδέσεις, με ρυθμό που πλέον ξεπερνά τις 800 διασυνδέσεις ανά ημέρα, κατανεμημένο στους εννιά σημαντικότερους παρόχους μέσων πληρωμών (συμπεριλαμβανομένης και της εταιρείας σας), σημειώνει η εταιρεία.

Αναφερόμενη στα κόστη η SoftOne τονίζει ότι το λογισμικό της διατίθεται στην αγορά έναντι μιας χαμηλής χρέωσης, ενώ αντίστοιχα λογισμικά διασύνδεσης προσφέρει και ο ανταγωνισμός κάποιες φορές με υψηλότερες χρεώσεις «ενώ και η εταιρεία σας, η οποία επίσης παρέχει στους εμπόρους υπηρεσίες που επιβάλλονται από τη νομοθεσία (αποδοχή καρτών, διάθεση τερματικών pos) εξ όσων γνωρίζουμε χρεώνει για τις υπηρεσίες αυτές το τίμημα που η ίδια κρίνει εύλογο. Συνεπώς οι ισχυρισμοί σας περί δήθεν «μεγάλων χρεώσεων» είναι απολύτως ανακριβείς», σημειώνεται στο εξώδικο.

Η SoftOne υπενθυμίζει ότι οι Worldline και Euronet/Epay «απορρόφησαν το σχετικό κόστος του λογισμικού διασύνδεσης υπέρ των εμπόρων προκειμένου να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους στην αγορά αποδοχής μέσων πληρωμής». Σχετικά με τις κατηγορίες περί αθέμιτου ανταγωνισμού η SoftOne κάνει λόγο για δυσφήμιση της εταιρείας. «Επειδή όσα εξόχως συκοφαντικά και δυσφημιστικά ισχυρίζεστε στην εξώδικη δήλωση – διαμαρτυρία σας, την οποία μάλιστα σκοπίμως κοινοποιήσατε σε πλήθος προσώπων, δημοσίων οργανισμών και αξιωματούχων αλλά και τρίτων εταιρειών, φθάνοντας μάλιστα μέχρι το σημείο να αποστείλετε και έτερη εξώδικη δήλωση όμοιου περιεχομένου και σε ολόκληρο το δίκτυο συνεργατών μας (!), βλάπτουν σοβαρά την εμπορική φήμη μας και μας ζημιώνουν ανεπανόρθωτα», καταλήγει το εξώδικο της SoftOne.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ελληνικά Γαλακτοκομεία: «Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την οικογένεια Σαράντη
Επιχειρήσεις |

«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία