Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών.
Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις και στον τομέα της πολυτέλειας, αρχίζουν να προκαλούν έντονη ανησυχία καθώς είναι μεγάλος ο αντίκτυπος στη ζήτηση και τις πωλήσεις, ενώ οι μεγάλοι οίκοι βλέπουν την ελκυστικότητά τους να βαίνει μειούμενη.
Πολυτέλεια: Γιατί Louis Vuitton, Kering και Zegna ποντάρουν στο άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων
Πολυτέλεια: Οι αυξήσεις ξετυλίγουν το κουβάρι
Οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν ότι, μεταξύ του 2020 και του 2023, οι παγκόσμιες ομοειδείς τιμές σε μια επιλογή «αειθαλών» προϊόντων αυξήθηκαν κατά 66% στον Dior που ανήκει στην LVMH, με την Chanel να ακολουθεί. Στο άλλο άκρο του φάσματος, ο ηγέτης του κλάδου Hermès περιορίστηκε σε αύξηση 20%.
Η τάση αυτή ευθύνεται για μεγάλο μέρος της διεύρυνσης των περιθωρίων κέρδους του τομέα τα τελευταία χρόνια. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από το 21% των εσόδων το 2019 στο 26% το 2022 σύμφωνα με τους αριθμούς της HSBC.
Το πρόβλημα είναι ότι τώρα αρχίζει να ξετυλίγεται. Με τους καταναλωτές να γίνονται όλο και πιο φειδωλοί, η τιμολόγηση έχει μετατραπεί από ούριο άνεμο σε εντελώς σε αντίθετο.
Ήδη, πολλές μάρκες έχουν σταματήσει να ανεβάζουν τις τιμές τους. Κάποιες μάλιστα έχουν βάλει την όπισθεν. Και οι μάρκες δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνουν εκπτώσεις για να δουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Πρέπει απλώς να εισάγουν περισσότερα από τα φθηνότερα προϊόντα που μπορούν.
Συνολικά, το δεύτερο τρίμηνο σημειώθηκε μείωση 3% στη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων πολυτελείας και μείωση 6% στην τιμή των τσαντών, σύμφωνα με την ανάλυση της Bernstein για τα στοιχεία της Lyst.
Διαφορές στις μάρκες
Δεν θα επηρεαστούν εξίσου όλα τα εμπορικά σήματα. Η Hermès, η οποία συνδύασε τη συγκράτηση με την επιθυμητότητα, κατάφερε να περάσει μια αύξηση της τάξης του 8-9% τους δύο πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την HSBC. Η Moncler και η Prada – μεταξύ εκείνων που αύξησαν τις τιμές τους πιο έντονα μετά την πανδημία – το έκαναν από χαμηλότερη βάση.
Οι πρόσφατες επιδόσεις υποδηλώνουν ότι δεν έχουν – ακόμη – καταφέρει να τιμολογήσουν τους πελάτες τους έξω από την πόρτα. Αντίθετα, η Burberry ήταν σχετικά συντηρητική στην παραδοσιακή της σειρά προϊόντων. Αλλά οι νέες συλλογές ήταν κατά πολύ πιο ακριβές, οδηγώντας σε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Συνολικά, η μειωμένη τιμολογιακή δύναμη υποδηλώνει ότι η πολυαναμενόμενη αναγέννηση της πολυτέλειας θα αργήσει να έρθει. Οι επενδυτές έχουν ανεβάσει τις τιμές του κλάδου πάνω από 10 τοις εκατό με την ελπίδα ότι το πακέτο μέτρων τόνωσης της Κίνας θα αναζωογονήσει την τύχη του. Δεν θα είναι τόσο απλό.
Latest News
Οι τρεις μεγάλες αλλαγές πολιτικής που φέρνει ο Τραμπ - Ανάλυση της Commerzbank
Το πρόβλημα με την εκτίμηση του οικονομικού αντίκτυπου μιας προεδρίας Τραμπ είναι ότι παρουσίασε πολλές και μερικές φορές αντιφατικές ιδέες
Σχεδόν σταθερή η επιχειρηματική δραστηριότητα τον Σεπτέμβριο
Ο σύνθετος δείκτης διευθυντών προμηθειών της S&P Global αυξήθηκε στο 50 από 49,6 τον Σεπτέμβριο
Η «μεγάλη ζαριά» του Ορσέλ με την Commerzbank - Το Plan B
Ο CEO της UniCredit πρόσθεσε ότι έχει ήδη προετοιμάσει το έδαφος για να μπορέσει επίσης να πουλήσει το μερίδιο της Commerzbank με κέρδος
Η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά - Πώς οι δασμοί Τράμπ θα πλήξουν την Ευρώπη
Τι θα σημαίνει για την πολιτική, την οικονομία και τη γεωπολιτική - Ανάλυση της UBS
Αντιπολίτευση της... σοκολάτας - Γιατί Nestlé, Ferrero και 50 εταιρείες στράφηκαν κατά της Κομισιόν
Ο νόμος για τη σοκολάτα, το καουτσούκ και το ξύλο έχει αμφισβητηθεί από χώρες παραγωγής - Οι αντιδράσεις και η Κομισιόν
Unicredit: Πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών τα κέρδη - Στα 2,51 δισ. το τρίτο τρίμηνο
Η Unicredit ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να καταβάλλει το ήμισυ των καθαρών κερδών της στους επενδυτές σε μετρητά από το 2025
Πακέτο 10 δισ. ευρώ για τη στήριξη των πλημμυροπαθών στην Ισπανία
Ο αριθμός των νεκρών από τις φονικές πλημμύρες στην Ισπανία έχει φτάσει τους 217 - Άγνωστο παραμένει ο αριθμός των αγνοουμένων
Συνεχίζεται ο παγκόσμιος κύκλος μείωσης των επιτοκίων - Ο ρόλος των εκλογών στις ΗΠΑ
Τρεις από τις τέσσερις κεντρικές τράπεζες που εποπτεύουν τα 10 νομίσματα με τη μεγαλύτερη εμπορική δραστηριότητα, οι οποίες συνεδρίασαν τον Οκτώβριο, μείωσαν τα επιτόκια αναφοράς
Πώς θα επηρεάσουν οι αμερικανικές εκλογές τις αποφάσεις της Fed
Τα πρώτα αποτελέσματα από τις αμερικανικές εκλογές αλλάζουν τις εκτιμήσεις της αγορά για τη νομισματική πολιτική
Λιγότερα στολίδια φέτος στις ΗΠΑ - Βουτιά στις εισαγωγές χριστουγεννιάτικων προϊόντων
Οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ αναμένεται επίσης να προσλάβουν λιγότερους εποχικούς εργαζομένους κατά τους μήνες των διακοπών από πέρυσι.