Την επένδυσή του στην Rivian κατά 16% αποφάσισε να αυξήσει ο όμιλος Volkswagen, φτάνοντας στα 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες την Τρίτη, ενώ ξεκινούν την προγραμματισμένη κοινή τους επιχείρηση για την ανάπτυξη αρχιτεκτονικής και λογισμικού για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι εταιρείες δήλωσαν τον Ιούνιο ότι η VW θα επενδύσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια στη Rivian – μια σανίδα σωτηρίας για τη ζημιογόνο νεοσύστατη επιχείρηση EV που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει ένα μικρότερο, φθηνότερο SUV με την ονομασία R2 εν μέσω υψηλού κόστους δανεισμού και επιβράδυνσης της ζήτησης EV.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς άφησαν οι Ευρωπαίοι να «πάρει κεφάλι» η Κίνα [γράφημα]
Volkswagen – Rivian: Η ισχύς εν τη ενώσει
«Αυτή η σχέση που διατηρούμε μεταξύ μας και η συμφωνία στην οποία προχωρήσαμε, μας εξασφαλίζει το κεφάλαιο όχι μόνο να πάρουμε την Rivian αλλά και να συμβάλλουμε στην έναρξη και την ανάπτυξη του R2 στις εγκαταστάσεις μας στη Γεωργία και μέχρι να έχουμε θετικές ταμειακές ροές ως επιχείρηση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe στο Reuters.
Το R2, το πρώτο όχημα που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο Νόρμαλ του Ιλινόις. Η εταιρεία καθυστέρησε την κατασκευή του εργοστασίου της στη Γεωργία, ζητώντας ομοσπονδιακό δάνειο τον περασμένο μήνα.
Τα νέα οχήματα της μονάδας Scout Motors της VW θα είναι επίσης μεταξύ των πρώτων που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα αρχιτεκτονική.
Στο άκουσμα της ανακοίνωησ της VW, οι μετοχές της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξήθηκαν σχεδόν 9% σε διευρυμένη διαπραγμάτευση την Τρίτη.
Τα μάτια όλων στην κοινοπραξία
Η κοινοπραξία – με την επωνυμία Rivian VW Group Technology LLC – στοχεύει στην ενσωμάτωση προηγμένων ηλεκτρικών υποδομών και της τεχνολογίας λογισμικού της Rivian για τα μελλοντικά EVs και των δύο εταιρειών, σε όλες τις σχετικές κατηγορίες οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, δήλωσαν οι εταιρείες.
Η Volkswagen σχεδιάζει να επενδύσει τα 5,8 δισ. δολάρια στη Rivian και την κοινοπραξία μέχρι το 2027, συμπεριλαμβανομένου ενός αρχικού μετατρέψιμου ομολόγου ύψους 1 δισ. δολαρίων.
Η μητρική εταιρεία Audi θα επενδύσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για άδειες πνευματικής ιδιοκτησίας και μετοχές και έως 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε μελλοντικές μετοχές, ομόλογα και χρέος, όλα συνδεδεμένα με συγκεκριμένα ορόσημα.
Το R2, το πρώτο όχημα που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο Νόρμαλ του Ιλινόις. Τα νέα οχήματα της μονάδας Scout Motors της VW θα είναι επίσης μεταξύ των πρώτων που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα αρχιτεκτονική.
Ο Chief Software Officer της Rivian Wassym Bensaid και ο Chief Technical Engineer του VW Group Carsten Helbing θα ηγηθούν της κοινοπραξίας.
Οι προγραμματιστές και οι μηχανικοί της κοινοπραξίας θα εδρεύουν αρχικά στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια ενώ υπάρχουν ακόμη τρεις τοποθεσίες υπό ανάπτυξη.
Η κοινοπραξία θα χρησιμοποιήσει την υπάρχουσα τεχνολογία της Rivian για να λανσάρει το Rivian R2 το πρώτο εξάμηνο του 2026 και ενδεχομένως να γίνει το ντεμπούτο των μοντέλων του Volkswagen Group ήδη από το 2027.
Ενώ θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανακούφιση των προβλημάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη δική της μονάδα λογισμικού, την Cariad, η οποία μαστίζεται από καθυστερήσεις και απώλειες από την ίδρυσή της, δήλωσαν αναλυτές.
Υπενθυμίζεται πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ζήτησε πρόσφατα από τους εργαζομένους της να υποστούν μείωση μισθών κατά 10%, λέγοντας ότι ήταν ο μόνος τρόπος για να μπορέσει η εταιρεία να σώσει θέσεις εργασίας και να παραμείνει ανταγωνιστική, αφού τα κέρδη της έπεσαν και τα αφεντικά των συνδικάτων απείλησαν με απεργίες.
Latest News
Μασκ: Επιτίθεται στη Βρετανία, ενώ πρώην πρωθυπουργοί χτίζουν γέφυρες
Ο Ίλον Μασκ έχει εντείνει τις επιθέσεις του στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά την εκλογή της Εργατικής κυβέρνησης χαρακτηρίζοντας τη χώρα «αστυνομικό κράτος».
Γιατί παραιτούνται οι CEO - Ρεκόρ αποχωρήσεων το 2024
Η «αυξανόμενη πολυπλοκότητα» στην αγορά οδηγεί τα στελέχη στην έξοδο
Η ιδιοκτήρια των πολυτελών ξενοδοχείων Claridge's επεκτείνεται με νέα ξενοδοχεία
Η Maybourne θέλει να εκμεταλλευτεί το κύμα ανόδου της ζήτησης για πολυτελή ταξίδια και επεκτείνεται σε Παρίσι, Νέα Υόρκη, Μαϊάμι και Ντουμπάι
Η Pizza Hut του μέλλοντος - Γιατί αποφάσισε να αλλάξει μορφή
Το πετυχημένο μοντέλο που ακολουθούσε η Pizza Hut για δεκαετίες, δεν είναι πια της μόδας - Τι έχει το νέο concept
Πώς η Gen Z συσσωρεύει ιστορικά επίπεδα χρέους από πιστωτικές κάρτες
Στοιχεία της Credit Karma δείχνουν ότι η Gen Z αποκτά χρέος με ταχύτερο ρυθμό από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα
Η ώρα του λογαριασμού για τις ρωσικές επιχειρήσεις - Αυξάνονται οι πτωχεύσεις
Σε ανάλυσή του ο Economist αναφέρεται στις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ρωσικές επιχειρήσεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία
Χαμένη στη μετάφραση - Γιατί η ιαπωνική Uniqlo περνάει κρίση στην Κίνα
Μια λάθος απόδοση της δήλωσης του CEO της Uniqlo στο BBC, έφερε τα πάνω κάτω για την εταιρεία fast fashion στην Κίνα
Πώς η γερμανική Aldi κατέκτησε την Αμερική
Η Aldi είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο σούπερ μάρκετ της χώρας - Το μυστικό της επιτυχίας ύστερα από 25 χρόνια
Προσγειώνει τον Νότο της Ευρώπης η Commerzbank...
Ερευνά το κατά πόσο μπορεί να συνεχιστεί η υπεραπόδοση αυτών των χωρών, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα
Για πόσο θα συνεχιστεί ο πληθωρισμός το 2025 - Τι βλέπει ο CEO των Walmart
Στο συνέδριο της Morgan Stanley ο CEO της Walmart αποκάλυψε τη στρατηγική της εταιρείας και τους φόβους για τον πληθωρισμό