Ανεβαίνουν στα ύψη τα στοιχήματα στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης (EV) μετά το ντιλ των 5 δισ. δολαρίων του ομίλου Volkswagen με την αμερικανική Rivian η οποία δημιουργήθηκε με τη φιλοδοξία να ανταγωνιστεί την Tesla.

Το πόκερ είναι σκληρό με το μεγάλο αφεντικό του ομίλου VW, Oliver Blume, να δίνει τα χέρια με τον πολύ φιλόδοξο ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Rivian, Robert “RJ” Scaringe, με στόχο να κλέψουν περισσότερη από τη λάμψη του ηγέτη της Tesla, Ilon Mask. O Oliver Blume είναι το μεγάλο αφεντικό και της Porsche, που ανήκει στον όμιλο της VW.

Εμπορικός πόλεμος: Πώς η Κίνα έφτασε να έχει την ισχυρότερη βιομηχανία EV παγκοσμίως

Η κορυφαία σε πωλήσεις ανά τον κόσμο γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen επενδύει το ποσό αυτό σε κοινή εταιρεία που συστήνει με τη Rivian, ποντάροντας σε αύξηση πωλήσεων με οικονομίες κόστους και στις πωλήσεις των EV, εκεί που σήμερα κυριαρχεί η Tesla.

Η κοινή εταιρεία joint venture

Η επένδυση αφορά τη δημιουργία κοινής επενδυτικής εταιρείας joint venture την οποία θα ελέγχουν από κοινού και με ίσα μερίδια οι δύο πλευρές, η οποία θα έχει σαν στόχο την ανάπτυξη και αξιοποίηση αρχιτεκτονικών για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικού λογισμικού για αυτά. Με τον τρόπο αυτό η Rivian αποκτά ζεστό ρευστό και πρόσβαση σε νέες αγορές της Ευρώπης και της Ασίας όπου δραστηριοποιείται η VW.

Μεγάλες φιλοδοξίες

Με το ντιλ ουσιαστικά η Rivian κερδίζει ρευστό και πρόσβαση σε μεγαλύτερες αγορές, ενώ η καταξιωμένη ανά τον κόσμο VW ενισχύεται κι άλλο στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικά στα ειδικά λογισμικά που είναι απαραίτητα για τη διαχείρισή τους.

Η επένδυση του ομίλου VW θα παράσχει στη Rivian την απαραίτητη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη λιγότερο ακριβών και μικρότερων μοντέλων (τύπου SUV) με την ονομασία R2, τα οποία πρόκειται να κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2026. Επίσης θα συμβάλλει στην εξέλιξη των νέων μοντέλων crossover R3, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe. Επιπλέον, η συνεργασία θα επιτρέψει στη Rivian να μειώσει το λειτουργικό της κόστος αξιοποιώντας μεγάλους όγκους προμηθειών, συμπεριλαμβανομένων τσιπ και εξαρτημάτων, προσέθεσε. Η Rivian έχει ρίξει από το 2021 στην αγορά τα μοντέλα R1, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού, της χαμηλότερης από το αναμενόμενο διείσδυσης στο κοινό μοντέλων EV παγκοσμίως και των αυξημένων επιτοκίων που κάνει πιο δύσκολες τις χρηματοδοτήσεις.

Χοντρό πόκερ για μοντέλα και λογισμικό

Την ώρα που εταιρείες όπως η Rivian και η Tesla έχουν ξεκινήσει από λευκό χαρτί για την ανάπτυξη των δικών τους μοντέλων, οι παραδοσιακές εταιρείες τώρα κάνουν προσπάθειες να αναπτύξουν νέα εξειδικευμένα τμήματα που αφορούν κρίσιμα στάδια της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως είναι το ειδικό λογισμικό που απαιτείται για τη διαχείριση μπαταριών και άλλων λειτουργιών.

Με βάση της συμφωνία η Rivian θα δώσει άδεια στην κοινή εταιρεία joint venture (JV) για να χρησιμοποιεί όλα τα πνευματικά της δικαιώματα. Το νέο μοντέλο R2 θα είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιεί λογισμικό από την κοινή εταιρεία JV. Τη συνέχεια θα ακολουθήσουν στη χρήση τέτοιων τεχνολογιών και οχήματα του ομίλου Volkswagen, περιλαμβανομένων και των Audi, Porsche, Lamborghini και Bentley.

Οι προκλήσεις του κλάδου

Νεοσύστατες εταιρείες όπως η Rivian αλλά και ηγέτες της αγοράς όπως η VW βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης στα ηλεκτρικά μοντέλα και περιβάλλοντος υψηλών επιτοκίων που κάνουν πιο δύσκολες τις μεγάλες επενδύσεις που απαιτεί η αναδιάρθρωση του κλάδου και η στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα. Για το λόγο αυτό πολλές παραδοσιακές εταιρείες έχουν τραφεί το τελευταίο διάστημα περισσότερο προς τα υβριδικά μοντέλα, προσπαθώντας να εκτιμήσουν πως θα εξελιχθεί η τεχνολογία και η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green