Το τελευταίο του απόκτημα του στόλου της με δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου παρουσίασε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, αυξάνοντας ταχύτητα στη στροφή προς την απαλλαγή άνθρακα.
Το A.P. Møller είναι ένα πλοίο μήκους 350 μέτρων που προστίθεται σε έναν αυξανόμενο στόλο πλοίων της Maersk που μπορούν να κινούνται με μεθανόλη καθώς και με παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα.
Maersk: Οι επιπτώσεις των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα
Μιλώντας στο CNBC, ο πρόεδρος Ασίας-Ειρηνικού της Maersk, Ditlev Blicher, δήλωσε ότι τα πλοία αντιπροσωπεύουν την πιο πρόσφατη τεχνολογία που είναι έτοιμη να απελευθερώσει τη ναυτιλία από άνθρακα.
Οπως είπε χαραλτηριστικά, «[Αυτή η τεχνολογία] επιτρέπει στη βιομηχανία να μετατοπιστεί από τα μαύρα καύσιμα ή τα ορυκτά καύσιμα σε αυτό που ονομάζουμε E-μεθανόλη ή πράσινη μεθανόλη, μειώνοντας σημαντικά τις εξόδους άνθρακα της κανονικής ναυτιλίας».
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές
Η Maersk ορίζει γενικά τα πράσινα καύσιμα ως καύσιμα με κατ΄ελάχιστο μείωση 65% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε βάση κύκλου ζωής σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα αναφοράς.
H εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 280 τόνους CO2 την ημέρα, καθιστώντας το σημαντικό βήμα στον στόχο της εταιρείας να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2040.
Ο Blicher ανέφερε, ακόμη, ότι το A.P. Møller είναι το 9ο πλοίο διπλού καυσίμου της Maersk, από μια συνολική παραγγελία 25 πλοίων που αναμένεται με βάση τον προγραμματισμό της να ολοκληρωθεί έως το 2027.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αντικατάσταση μόλις 12 από τα «κανονικά» πλοία της με αυτά που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη θα μπορούσε να εξοικονομήσει 1,5 εκατομμύριο μετρικούς τόνους CO2 — σχεδόν διπλάσιο από τις εκπομπές CO2 που παρήγαγε ο Δήμος της Κοπεγχάγης το 2022.
Το μέλλον της ναυτιλίας
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές.
Η πράσινη μεθανόλη έχει επίσης χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του θείου, τα οποία συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση και την όξινη βροχή, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Σύμφωνα με τον Blicher, περίπου 170 πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου έχουν παραγγελθεί από ολόκληρο τον κλάδο.
«Η Maersk, η βιομηχανία και η πελατειακή μας βάση προωθούν και επενδύουν σε αυτήν την τεχνολογία», είπε ο Blicher, σημειώνοντας ότι οι πελάτες προσπαθούν όλο και περισσότερο να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ωστόσο, ενώ η οικοδόμηση οικονομιών κλίμακας είναι ζωτικής σημασίας, πιστεύει ότι θα χρειαστούν περισσότερα προκειμένου να απομακρυνθεί η βιομηχανία από τα «μαύρα» καύσιμα, με τη μεθανόλη να παρουσιάζει υψηλότερο κόστος παραγωγής.
Ο Blicher αναμένει ότι αυτή η ανατροπή της ζυγαριάς θα προέλθει από κανονισμούς που αποθαρρύνουν τα «μαύρα» καύσιμα.
Latest News
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια
«Κινητήρια δύναμη της ναυτιλίας των Ελλήνων» οι ναυτικοί
Το μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας, Χρήστου Στυλιανίδη, με αφορμή την γιορτή του Αγίου Νικολάου
HEMEXPO: Στα 2 δισ. ευρώ η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία
Οι εταιρείες-μέλη της HEMEXPO παράγουν σήμερα προηγμένα τεχνολογικά, ποιοτικά και διεθνώς ανταγωνιστικά προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, και εξάγονται σε ολόκληρο τον κόσμο
Maritime Cluster: Δημιουργείται συνεργατικός σχηματισμός προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ
Το Maritime Cluster δημιουργείται για την ενίσχυση των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Ακτοπλοΐα και λιμάνια αλλάζουν με έργα 3 δισ. ευρώ - Ο Στυλιανίδης για τις χρηματοδοτήσεις
Aναβάθμιση λιμένων και ανανέωση στόλου είναι οι στόχοι στην ακτοπλοϊα όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδης στο 4ο ΟΤ FORUM
Εγκαινιάζει την πρώτη της σεζόν στον Αραβικό Κόλπο από το Κατάρ η Celestyal
Η έναρξη σηματοδοτήθηκε με μία ημερήσια εκδήλωση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Visit Qatar, Qatar Tourism, Qatar Airways και Mwani Port Authority
Καλογηράτος: Η Capital Clean Energy Carriers πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση - Κλειδί το LNG
Ο CEO της Capital Clean Energy Carriers, κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος Χρηματιστήριο Αθηνών.
Στυλιανίδης: Απλοποιούμε το νηολόγιο για να έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μίλησε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Νέα παραγγελία 20 πλοίων με καύσιμο LNG από την Maersk
Τα 20 πλοία διπλού καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 300.000 teu έχουν παραγγελθεί από την Μaersk σε τρία ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα