
Στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου καταγράφηκε το 2024 η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των νέων παραγγελιών, σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ήταν φέτος λιγότερες από ό,τι το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal διέθεσε στα «ΝΕΑ».
Ειδικότερα στις τέσσερις μεγαλύτερες κατηγορίες πλοίων (bulk carriers, δεξαμενόπλοια, containerships και LNG carriers) το 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 1.471 πλοία έναντι 1.416 πλοίων το 2023. Εξ αυτών σύμφωνα με την Intermodal, 239 παραγγελίες (16,24% του συνόλου) τοποθετήθηκαν από τους έλληνες εφοπλιστές πλοίων. Μεταξύ αυτών των παραγγελιών 38 αφορούν bulk carriers, 111 tankers, 21 containerships και 8 LNG carriers.
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Bulk carriers
Στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers), το 2024 πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως, συνολικά 474 παραγγελίες πλοίων, αριθμός χαμηλότερος κατά 219 πλοία συγκριτικά με τα 693 του προηγούμενου έτους. Πιο συγκεκριμένα, παραγγέλθηκαν 51 πλοία Capesize, τα μεγαλύτερα του τομέα (πάνω από 150.000 dwt) , μόλις ένα λιγότερο συγκριτικά με το 2023. Επίσης τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 149 Kamsarmax, με εμφανή μείωση συγκριτικά με τα 252 του 2023, για 194 Ultramax, μειωμένα σε σχέση με τα 233 του 2023, και για 80 Handysize σε σύγκριση με τα 156 του 2023. Το βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε σε 10,26%, με τα Kamsarmax να προηγούνται με 13,77%, ακολουθούμενα από τα Ultramax και τα Handysize με ποσοστά 12,02% και 8,89% αντίστοιχα, και τέλος στα Capesize το βιβλίο παραγγελιών ισοδυναμεί με μόλις το 7,31%, του υφιστάμενου στόλου.
Δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 565 παραγγελίες, περισσότερες κατά 117 (26,11%) συγκριτικά με τις 448 του προηγούμενου έτους. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 59 VLCC (μεταφορική ικανότητα πάνω από 300.000 dwt το ένα), ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2008 και πολύ υψηλότερος συγκριτικά με τις 18 παραγγελίες του 2023. Επίσης τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 45 Suezmax, με μείωση σε σύγκριση με τα 58 του 2023, για 88 Aframax, μειωμένα σε σχέση με τα 101 του 2023. Επιπλέον παραγγέλθηκαν 36 Panamax, αυξημένα κατά τέσσερα συγκριτικά με το 2023, και 148 MR2, ο υψηλότερος αριθμός από το 2013 και αυξημένα κατά 18 σε σύγκριση με τις 130 παραγγελίες MR2 του 2023, και τέλος 337 Handysize, ο υψηλότερος αριθμός από το 2007, σημειώνοντας μεγάλη αύξηση σε σύγκριση με τις 239 παραγγελίες του 2023. Το βιβλίο παραγγελιών (orderbook) στα δεξαμενόπλοια ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε σε 13,72%, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 7,0% του Δεκεμβρίου του 2023.
Containerships
Το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 343 παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνοντας αύξηση κατά 132 (62,5%) σε σύγκριση με τις 211 του προηγούμενου έτους, με την πλειοψηφία να αφορά Neo Panamax, 8.000-17.000 teu, συνολικά 199 παραγγελίες.
Όσον αφορά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου, αυτό διαμορφώθηκε στο 26,28%, αυξημένο σε σύγκριση με το 25,77% του Δεκεμβρίου του 2023. Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι τα πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 12.000 και 17.000 teu, παρουσιάζουν ένα orderbook σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο της τάξεως του 55,47%, σε αντίθεση με μόλις 3,71% για τα feeder containerships (μικρότερα των 3.000 teu).
LNG carriers
Όσον αφορά τα LNG carriers, το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 89 παραγγελίες, σημειώνοντας αύξηση κατά 21 (30,88%) σε σύγκριση με τις 68 του προηγούμενου έτους. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε στο 51,41%, σημειώνοντας ελαφρά μείωση σε σχέση με το 52,26% του προηγούμενου έτους.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών