
Οι κρουαζιέρες σε Καραϊβική ή Μεσόγειο είναι πασέ, ή έτσι θέλει να πιστεύετε η θυγατρική της Royal Caribbean, Celebrity Cruises, που ελπίζει ότι θα εξετάσετε το ενδεχόμενο να κάνετε κρουαζιέρες σε ευρωπαϊκά ποτάμια, βοηθώντας το μεγάλο της στοίχημα σε ένα αναπτυσσόμενο και κερδοφόρο τμήμα της αγοράς.
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027, προσθέτοντας σημαντική ακίνητη περιουσία και περαιτέρω ποικιλομορφία στο χαρτοφυλάκιο διακοπών της.
Η κίνηση δεν είναι μόνο να αξιοποιήσει την αυξανόμενη τάση της κρουαζιέρας σε ποτάμια ή να κατακτήσει περισσότερο την ευρωπαϊκή αγορά, αν και αυτό σίγουρα δεν θα βλάψει. Τα μικρότερα πλοία, με τους ταχύτερους, φθηνότερους χρόνους κατασκευής και τις ταχύτερες αναπτύξεις τους, μπορούν να βοηθήσουν τον γίγαντα της κρουαζιέρας να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για όλους τους τύπους κρουαζιέρων, από προσιτές έως πολυτελείς και από τον ωκεανό μέχρι το ποτάμι.
Royal Caribbean: Προσλαμβάνει χιλιάδες άτομα για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση
«Θα μπορούσαμε πιθανώς να είμαστε ο δεύτερος μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης και θα ήταν σημαντικά λιγότερα χρήματα από το πλοίο Xcel 2 που μόλις αγοράσαμε», είπε ο Τζέισον Λίμπερτι, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Royal Caribbean Group, σε αναλυτές την Τρίτη. (Το πρώτο πλοίο Celebrity Xcel, που δρομολογήθηκε τον Νοέμβριο, κόστισε 1 δισεκατομμύριο δολάρια.)

«Δεν είναι κάτι που έχει υψηλά εμπόδια εισόδου σε κόστος, αλλά υπάρχει υψηλότερο εμπόδιο όσον αφορά την εκτέλεση».
Οι κρουαζιέρες στο ποτάμι έχουν κερδίσει δημοτικότητα καθώς οι ταξιδιώτες λαχταρούν όλο και περισσότερο τα πιο οικεία και πολυτελή πλωτά θέρετρα. Η ζήτηση ήταν τόσο υψηλή που η Viking – η οποία εκμεταλλεύεται περισσότερα από 90 πλοία, κυρίως σε ποτάμια, άρχισε να βλέπει περιορισμένες ελεύθερες θέσεις για το 2025 πριν από την αλλαγή του έτους.
Η Royal Caribbean δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τον ερχόμενο στόλο των 10 πλοίων, αν και σημείωσε ότι θα είναιν παρόμοια με τα σύγχρονα θαλασσοπόρα Edge Class της Celebrity.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του γίγαντα της κρουαζιέρας χαρακτήρισε την κρουαζιέρα στο ποτάμι «κατακερματισμένη αγορά», η οποία παρέχει στην εταιρεία την ευκαιρία να κυριαρχήσει με το καθιερωμένο πρόγραμμα αναγνώρισης της επωνυμίας και αφοσίωσης.
Δύο από τους πιο εξέχοντες ανταγωνιστές της, η Carnival Corp και η Norwegian Cruise Line Holdings, δεν επιβλέπουν μεγάλες μάρκες στον κλάδο. Αντίθετα, οι μεγαλύτεροι αντίπαλοι της Celebrity θα ήταν καθιερωμένες και δημοφιλείς εταιρείες ποτάμιας κρουαζιέρας, όπως η Viking και η Avalon Waterways.
Το 2027 θα ήταν μια καθοριστική χρονιά για τη Royal Caribbean. Εκτός από την έναρξη της Celebrity River Cruises, θα είναι επίσης η χρονιά που η εταιρεία εγκαινιάζει το ιδιωτικό της θέρετρο Perfect Day Mexico και ένα τέταρτο μέγα-πλοίο της κλάσης Icon.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών