
Με τιμή 3,7 εκατομμύρια δολάρια, το νέο «hypercar» της Ferrari αποκαλύφθηκε στο κοινό τον Οκτώβριο με μια διαφορά: δεν ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Και τα 799 μονάδες του νέου μοντέλου F80 -του ακριβότερου οχήματος παραγωγής στην ιστορία της Ferrari- είχαν υποσχεθεί σε κορυφαίους πελάτες όπως ο Λουκ Πουαριέ.
Ο επιχειρηματίας ακινήτων του Μόντρεαλ κατέχει ήδη 42 Ferrari. Είπε ότι αισθάνεται «τυχερός» που του επιτρέπεται να αγοράσει άλλη μία. «Το να σε επιλέξει η Ferrari για ένα από τα υπεραυτοκίνητά της είναι ένα πραγματικό ορόσημο για κάθε συλλέκτη», δήλωσε.
Τα χρήματα δεν αρκούν για να αγοράσει κανείς μια κορυφαία Ferrari. Πρέπει να έχετε μια μακροχρόνια σχέση με την εταιρεία. Αξιοποιώντας την τεράστια αγάπη των πελατών της μέσω ενός επιχειρηματικού μοντέλου που βασίζεται στην υπερ-σπανιότητα, η ιστορική ιταλική εταιρεία απολαμβάνει μια νέα χρυσή εποχή, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Μετά από σχεδόν δεκαπλασιασμό της μετοχής της από την αρχική δημόσια προσφορά της πριν από σχεδόν μια δεκαετία, η Ferrari αξίζει σήμερα 90 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη -παρά το γεγονός ότι παρέδωσε μόλις 13.752 οχήματα πέρυσι.
Η Volkswagen, η οποία πούλησε περισσότερα από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, έχει κεφαλαιοποίηση που είναι περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια χαμηλότερη. Το μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας μαστίζεται από μια αδύναμη εγχώρια αγορά, μια δαπανηρή μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα και νέο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Όπως η Tesla, η οποία έγινε η πιο πολύτιμη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προσελκύοντας μια αποτίμηση τεχνολογικής εταιρείας, η Ferrari κέρδισε το αντίστοιχο ευρωπαϊκό βραβείο διοχετεύοντας ομοιότητες με μια πιο αξιόπιστη ομάδα ομοειδών: Γάλλους κατασκευαστές τσαντών.
Η Ferrari μια εταιρεία… πολυτέλειας που πουλά αμάξια
«Δεν είμαστε-δεν είμαστε-μια αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Benedetto Vigna σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Maranello, την πόλη της βόρειας Ιταλίας όπου εδρεύει η Ferrari. «Είμαστε μια εταιρεία πολυτελείας που κάνει επίσης αυτοκίνητα». Την εποχή της δημόσιας εγγραφής της Ferrari, το 2015, πολλοί αναλυτές ήταν επιφυλακτικοί ως προς το ότι ένα πολυτελές επιχειρηματικό μοντέλο θα μπορούσε να λειτουργήσει για μια αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Sergio Marchionne συνήθιζε να κάνει συγκρίσεις με την Hermès – ένας παραλληλισμός που σήμερα είναι ευρέως αποδεκτός. Ο γαλλικός οίκος μόδας περιορίζει την προσφορά της πολυπόθητης τσάντας Birkin, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται λίστες αναμονής στα καταστήματά του και μια τεράστια αγορά μεταπώλησης. Οι πελάτες αγοράζουν κάθε είδους άλλα μπιχλιμπίδια της Hermès για να ανέβουν στη λίστα.
Η άνθιση της Ferrari σε έναν ηγέτη στον τομέα της πολυτέλειας έχει αποκαταστήσει την τύχη του γιου του ιδρυτή της Enzo Ferrari, Piero Ferrari, και της ιταλικής οικογένειας Agnelli, η οποία πήρε τον έλεγχο της εταιρείας πριν από δεκαετίες μέσω της μάρκας Fiat. Κατά την ΑΜΚ, και οι δύο οικογένειες διατήρησαν μερίδια που τώρα αξίζουν δισεκατομμύρια δολάρια.
Στόχος για κάθε συλλέκτη
Μια άλλη ομάδα που έχει επωφεληθεί από τις επενδύσεις της Ferrari: οι έμπειροι συλλέκτες. Τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι φημισμένα περιουσιακά στοιχεία που αποσβένονται -συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων τυποποιημένων Ferrari. Αλλά η αξία των σπάνιων Ferrari έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια.
Ένα καλά διατηρημένο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς hypercar της Ferrari, που ονομάστηκε LaFerrari, πωλείται 3,8 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Hagerty, μια εξειδικευμένη ασφαλιστική εταιρεία αυτοκινήτων. Όταν το μοντέλο κυκλοφόρησε το 2013, όπου και παράχθηκαν 499 μοντέλα, η τιμή καταλόγου πριν από τις επιλογές ήταν 1,4 εκατομμύρια δολάρια.
Όποιος έχει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια στη διάθεσή του μπορεί να αγοράσει μια κανονική Ferrari, αρκεί να είναι πρόθυμος να περιμένει μερικά χρόνια. Ενώ τα κανονικά μοντέλα δεν υπόκεινται σε αυστηρά περιορισμένες εκδόσεις, η εταιρεία εξακολουθεί να ζει σύμφωνα με τη ρήση του Enzo Ferrari για τη σπανιότητα: «Η Ferrari θα παραδίδει πάντα ένα αυτοκίνητο λιγότερο από αυτό που απαιτεί η αγορά».
Οι Ferrari περιορισμένης έκδοσης είναι ακόμη πιο σπάνιες και δεν μπορείτε να μπείτε στην τοπική σας έκθεση και να αγοράσετε μία. Αυτές κυμαίνονται από ειδικές εκδόσεις των κανονικών μοντέλων και, πιο αποκλειστικά, τα hypercars που εμφανίζονται μία φορά στην δεκαετία, όπως η LaFerrari και η F80.
Τέτοια μοντέλα βοηθούν στη διατήρηση των παραγγελιών για ολόκληρη τη γκάμα προϊόντων της εταιρείας, παρόλο που αντιπροσωπεύουν ένα κλάσμα των παραδόσεων – μόλις το 7% πέρυσι. Οι συλλέκτες είχαν αγοράσει κατά μέσο όρο 10 νέες Ferrari πριν προκριθούν για να αγοράσουν μια LaFerrari ή μια Icona (μια άλλη σειρά της ιταλικής εταιρείας), σύμφωνα με την Hagerty.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια