Την ευκαιρία του να επιβιβαστεί στα τροποποιημένα Boeing 747 περιμένει ο Ντόναλντ Τραμπ και μάλιστα με ανυπομονησία. Ωστόσο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει o αερομεταφορέας με τα παράθυρα, τους θορύβους, τις ελλείψεις προσωπικού, δεν φαίνεται να δίνουν πολλές ελπίδες στον αμερικανό πρόεδρο, που ήρθε, έφυγε και επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, αλλά η Boeing Co. δεν έχει ακόμη παραδώσει το νέο αεροσκάφος Air Force One.

«Δεν μπορούν ποτέ να τελειώσουν το καταραμένο πράγμα», παραπονέθηκε τον περασμένο μήνα, μια μέρα πριν ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Κέλι Όρτμπεργκ, δηλώσει ότι καλωσορίζει τη βοήθεια του δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ για να «δώσει στον πρόεδρο τα αεροπλάνα του».

Αλλά τι εμποδίζει την Boeing να ολοκληρώσει το φαινομενικά απλό έργο της μετατροπής δύο ήδη κατασκευασμένων Boeing 747 σε αεροπλάνα κατάλληλα για έναν πρόεδρο, αυξάνοντας το budget κατά 2,7 δισ. δολάρια;

Οι υπερβάσεις κόστους για τα νέα αεροσκάφη Air Force One συνεχίζουν να συσσωρεύονται με τεράστιες απώλειες για την Boeing

Τα εμπόδια της Boeing

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η απάντηση βρίσκεται σε περίπου 12 τεχνικά εμπόδια, σύμφωνα με την Πολεμική Αεροπορία: από ελαττώματα στα παράθυρα του πιλοτηρίου και των επιβατών μέχρι ρωγμές στις δομές της ατράκτου, υπερβολικό θόρυβο και την απαιτούμενη πιστοποίηση των χαρακτηριστικών χειρισμού των μοναδικών αεροσκαφών κατά την πτήση.

Η Boeing και η Πολεμική Αεροπορία «εργάζονται από κοινού για να μετριάσουν αυτούς τους εξίσου ιεραρχημένους κινδύνους, από τους οποίους όλοι απαιτείται να επιλυθούν/μετριαστούν πριν από την αποδοχή του αεροσκάφους», ανέφερε η υπηρεσία σε ανακοίνωσή της. Είναι «αντιπροσωπευτικοί των τυπικών ανακαλύψεων που αντιμετωπίζουν τα προγράμματα ανάπτυξης κατά τη διάρκεια ενός κύκλου ζωής του προγράμματος».

Το χρονοδιάγραμμα

Η Boeing άρχισε να τροποποιεί το πρώτο αεροσκάφος τον Φεβρουάριο του 2020 και το δεύτερο τον Ιούνιο του 2020. Τα δύο αεροσκάφη, τα οποία αρχικά προορίζονταν για ένα παροπλισμένο ρωσικό αεροπλανοφόρο, θα είναι εξοπλισμένα με περίτεχνες -και βαριές- ανέσεις, από προεδρικό γραφείο και υπνοδωμάτιο μέχρι εκτεταμένα συστήματα ασφαλών επικοινωνιών και απόρρητες αμυντικές δυνατότητες.

Το σημερινό επίσημο χρονοδιάγραμμα – που ορίστηκε τον Ιούνιο του 2022 μετά από πολλές καθυστερήσεις – προβλέπει την παράδοση του πρώτου αεροσκάφους τον Σεπτέμβριο του 2026 και του δεύτερου τον Φεβρουάριο του 2027.

Και οι δύο ημερομηνίες αντανακλούν καθυστερήσεις περίπου δύο ετών από τις αρχικές συμβατικές ημερομηνίες για τα αεροσκάφη.

Το χρονοδιάγραμμα αυτό προβλέπει την πρώτη ενεργοποίηση του αεροσκάφους για πρώτη φορά τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους και την πραγματοποίηση μιας πρώτης δοκιμαστικής πτήσης τον Μάρτιο του 2026.

Αλλά αυτά τα ορόσημα θα ξεφύγουν μόλις η Πολεμική Αεροπορία αναθεωρήσει το επίσημο χρονοδιάγραμμά της, αφού η Boeing υποβάλει την ενημέρωση για την κατάσταση του προγράμματος μέχρι τα μέσα Ιουνίου, σύμφωνα με το Bloomberg.

Τα αεροσκάφη, με την ονομασία VC-25, προορίζονται για τη μεταφορά ανώτατων αξιωματούχων, όπως ο αντιπρόεδρος, και ονομάζονται «Air Force One» μόνο όταν επιβαίνει ο πρόεδρος. Τραμπ Boeing

Οι εργασίες για το Air Force One

Σύμφωνα με την Πολεμική Αεροπορία, μεταξύ των εργασιών που πρέπει να ολοκληρωθούν για τα αεροπλάνα:

Πτητική ικανότητα

Υπάρχει κίνδυνος στην αλλαγή της «εξωτερικής γραμμής καλουπιού» ενός εμπορικού 747 για να εξελιχθεί σε VC-25, οπότε απαιτείται επαλήθευση ότι δεν επηρεάζονται οι πτητικές του ιδιότητες. Η Boeing πραγματοποίησε ανάλυση στο πλαίσιο της σύμβασής της, η οποία κατέδειξε αποδεκτά χαρακτηριστικά χειρισμού. Παρόλα αυτά, αυτή η μοντελοποίηση δεν έχει ακόμη επικυρωθεί σε δοκιμές πτήσης υπό την επίβλεψη της Πολεμικής Αεροπορίας και στη συνέχεια πιστοποιηθεί από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Ελλείψεις προσωπικού

Η υψηλή εναλλαγή των μηχανικών δομικών κατασκευών «οδήγησε σε σημαντική έλλειψη προσωπικού», με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν εργασίες όπως η δρομολόγηση των καλωδίων σε όλο το αεροσκάφος, γεγονός που επιδεινώθηκε όταν χρειάστηκε να ξαναγίνει κάποια από αυτές τις εργασίες. «Η Boeing συνεχίζει να προσλαμβάνει και να προσλαμβάνει μηχανικούς δομών μέσα σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά εργασίας», δήλωσε η Πολεμική Αεροπορία.

Παράθυρα

Η πιστοποίηση των νέων παραθύρων που πληρούν τις απαιτητικές προδιαγραφές του αεροπλάνου, αναμένεται αυτό το καλοκαίρι. Η PPG Industries, ο εργολάβος που κατασκευάζει τα παράθυρα του πιλοτηρίου και του θαλαάμου διακυβέρνησης, έχει επιδείξει «κακή απόδοση», δήλωσε η υπηρεσία.

Εσωτερικός θόρυβος

Ο περίπλοκος εσωτερικός σχεδιασμός και η διάταξη αύξησαν το θόρυβο. Η Boeing «αξιολογεί και εφαρμόζει λύσεις για τον μετριασμό της πρόκλησης», δήλωσε η υπηρεσία.

Ρωγμές

Οι επιθεωρητές ανακάλυψαν ρωγμές στις δομές ενίσχυσης που διατρέχουν κατά μήκος την άτρακτο του αεροσκάφους. Αν και δεν υπάρχει αντίκτυπος στην ασφάλεια του αεροσκάφους, δήλωσε η Πολεμική Αεροπορία, «αυτές οι ρωγμές επισκευάζονται από την Boeing σύμφωνα με τις εγκεκριμένες από την FAA διαδικασίες», προσθέτοντας πως η παράδοση των αεροσκαφών έχει καθυστερήσει λόγω προβλημάτων «συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων από την πανδημία Covid-19, τη μετάβαση προμηθευτή εσωτερικών χώρων, τους περιορισμούς του ανθρώπινου δυναμικού, τα χρονοδιαγράμματα σχεδιασμού καλωδιώσεων και τα προβλεπόμενα ποσοστά εκτέλεσης δοκιμών».

Ο κολοσσός της αεροδιαστημικής στις ΗΠΑ είχε συμφωνήσει το 2018 να προμηθεύσει δύο αεροσκάφη 747-8 μέχρι το τέλος του 2024 για 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια

Ο προϋπολογισμός και τα προβλήματα

Η Boeing – η οποία έχει ήδη συγκεντρώσει περίπου 2,79 δισεκατομμύρια δολάρια σε υπερβάσεις κόστους για τα αεροπλάνα που πρέπει να απορροφήσει στο πλαίσιο της σύμβασης σταθερής τιμής που διαπραγματεύτηκε με τον Τραμπ κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του – ανέφερε σε δήλωσή της ότι «συνεχίζουμε να σημειώνουμε πρόοδο σε αυτό το πρόγραμμα και συνεργαζόμαστε στενά με τον πελάτη μας για την επίλυση αυτών των ζητημάτων». Δήλωσε ότι επιλύθηκε μια επίμονη δυσκολία στην απόκτηση αδειών ασφαλείας του εργατικού δυναμικού.

Αν και η Boeing δεν έχει επικρίνει δημοσίως την Πολεμική Αεροπορία ή τον Λευκό Οίκο, αρκετοί πρώην υπάλληλοι της εταιρείας, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν, δήλωσαν ότι ο εργολάβος έχει απογοητευτεί κατά καιρούς από τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις που τον ανάγκασαν να αναθεωρήσει τα μηχανολογικά του σχέδια για τα αεροπλάνα.

Ο Άντριου Χάντερ, πρώην επικεφαλής των προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας, ανέφερε σε δήλωσή του ότι «η κύρια ανησυχία που είχα με το πρόγραμμα Air Force One ήταν η διαμόρφωση μιας σαφούς εικόνας για το μηχανικό έργο που απέμενε για την ολοκλήρωση της διαδικασίας σχεδιασμού. Η αδυναμία της Boeing να διευκρινίσει με σαφήνεια πόση δουλειά απέμενε, κατέστησε εξαιρετικά δύσκολη την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής για την παράδοση του προγράμματος».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ: Ποιος είναι ο εξεζητημένος Σαουδάραβας πρίγκιπας που ποντάρει δισεκατομμύρια στον Μασκ
Διεθνή |

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ

Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.