Ακόμη 482 εκατομμύρια δολάρια ανακοίνωσε η Boeing πως θα προστεθούν στη σύμβαση για την παραμετροποίηση δύο τζετ 747 για την επόμενη γενιά του προεδρικού αεροπλάνου των ΗΠΑ. Ήδη η εταιρεία χάσει τώρα περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε καθένα από τα δύο τζετ.
Η εταιρεία αναφέρει απώλειες στα αεροπλάνα εδώ και χρόνια, καθώς ο CEO Dave Calhoun παραδέχτηκε πέρυσι ότι δεν έπρεπε ποτέ να είχε υπογράψει τη σύμβαση με την Πολεμική Αεροπορίατων ΗΠΑ για την παραγωγή των τζετ για 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Το κόστος του προμηθευτή έχει εκτοξευθεί στα ύψη από τότε και η ημερομηνία παράδοσης αναβάλλεται συνεχώς. Η Boeing είχε απώλειες 1,45 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα αεροπλάνα πέρυσι και 318 εκατομμύρια δολάρια το 2021.
ΗΠΑ – Διαγωνισμός για ιπτάμενα τάνκερ: Η Lockheed φεύγει, η Βοeing… έρχεται ως φαβορί
«Θα χαρακτήριζα το project Air Force One μια πολύ μοναδική στιγμή, μια πολύ μοναδική διαπραγμάτευση με πολλούς κινδύνους για την Boeing, που πιθανότατα δεν θα έπρεπε να είχε αναλάβει», είπε ο Calhoun τον Απρίλιο του περασμένου έτους όταν συζητούσε τα 660 εκατομμύρια δολάρια από αυτές τις ζημίες που αναφέρθηκαν εκείνη την εποχή. «Αλλά είμαστε εδώ που είμαστε».
Η εταιρεία επισήμανε ότι η τελευταία απώλεια στο πρόγραμμα είναι αποτέλεσμα μηχανολογικών αλλαγών, εργασιακής αστάθειας, καθώς και επίλυσης των διαπραγματεύσεων με έναν από τους προμηθευτές της.
Συχνά το υψηλότερο κόστος για αμυντικά συμβόλαια μπορεί να μετακυλίεται στους Αμερικανούς φορολογούμενους, αλλά υπό την πίεση του τότε προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος απειλούσε να ακυρώσει τη σύμβαση για τα αεροπλάνα, η Boeing συμφώνησε σε σύμβαση σταθερής τιμής για τα δύο νέα αεροσκάφη.
«Σε ένα περιβάλλον σταθερής τιμής, τυχόν απρογραμμάτιστα εμπόδια μπορεί να δημιουργήσουν μη ανακτήσιμο κόστος», είπε ο Calhoun στους επενδυτές την Τετάρτη. «Στο τέλος της ημέρας, έχουμε δύο αεροπλάνα να κατασκευάσουμε. Ξεπερνάμε αυτά τα εμπόδια και δεσμευόμαστε να παραδώσουμε δύο εξαιρετικά αεροπλάνα για τον πελάτη μας».
Ένα απαιτητικό project
Τεχνικά το πρόγραμμα είναι γνωστό ως VC-25B, καθώς η περίφημη ονομασία «Air Force One» προορίζεται για όταν ο πρόεδρος βρίσκεται στην πραγματικότητα σε οποιοδήποτε αεροπλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, όχι όταν είναι στο έδαφος – πόσο μάλλον υπό κατασκευή.
Η τελευταία απώλεια στα αεριωθούμενα αεροσκάφη Air Force One είναι μόνο ένα κλάσμα των απωλειών που ανέφερε η προβληματική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, η οποία έχει αναφέρει απώλειες σε όλα εκτός από δύο τρίμηνα από τις αρχές του 2019. Οι συνολικές απώλειες της εταιρείας ανέρχονται πλέον σε 25,5 δισεκατομμύρια δολάρια από την προσάραξη του Το 737 Max jet για 20 μήνες ξεκινώντας τον Μάρτιο του 2019, μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που σκότωσαν 346 άτομα.
Την Τετάρτη ανέφερε άλλη μια βασική λειτουργική ζημιά ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή 3,26 δολαρίων ανά μετοχή. Αν και αυτό είναι μειωμένο κατά 65% από την απώλεια που αναφέρθηκε το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, είναι χειρότερη από την πρόβλεψη για απώλεια 2,96 δολαρίων ανά μετοχή από αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα της Refinitiv. Η εταιρεία είχε αναφέρει μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ζημιά σχεδόν κάθε τρίμηνο από τότε που άρχισαν τα προβλήματά της.
Ωστόσο, τα έσοδα ήταν ελαφρώς καλύτερα από τις προβλέψεις, σημειώνοντας αύξηση κατά 13% στα 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Και ενώ η εταιρεία μείωσε τον αριθμό των 737 Jet Max που αναμένει να παραδώσει φέτος, ανακοίνωσε ότι αυξάνει τον αριθμό των 787 τζετ που κατασκευάζει σε πέντε το μήνα και σχεδιάζει να ολοκληρώσει την αύξηση της παραγωγής σε 737 σε 38 το μήνα μέχρι το τέλος του χρόνου.
Αυτή η καθοδήγηση, και η εταιρεία λέγοντας ότι εξακολουθεί να αναμένει να είναι θετική για τις ταμειακές ροές για το έτος, βοήθησε στην άνοδο των μετοχών της Boeing κατά 3% στις προκαταρκτικές συναλλαγές.
Latest News
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ
Τραμπ: Εξετάζει την ιδιωτικοποίηση του αμερικανικού Ταχυδρομείου
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post
Βιομηχανική παραγωγή: Σταθερή στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο - Αύξηση 0,3% στην ΕΕ
Σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2024 η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε σταθερή στη ζώνη του ευρώ
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis