
«Κρυμμένος θησαυρός» για τον ελληνικό τουρισμό και τα ξενοδοχεία αποτελεί η εποχή του Φθινοπώρου σύμφωνα με μελέτη της Εθνικής Τράπεζας «Τάσεις του επιχειρείν με τη ματιά της Εθνικής Τράπεζας-Τουρισμός». Εστιάζοντας σε ειδικό παράρτημα η μελέτη, στο φθινόπωρο την περισσότερο ανεπτυγμένη εκτός-καλοκαιριού περίοδο, διαπιστώνει ισχυρή ανάπτυξη αφίξεων οι οποίες έφτασαν το 2024, το ορόσημο των 10 εκατ. αφίξεων, σημειώνοντας ετήσια άνοδο της τάξης του 9%. Έτσι κινήθηκαν 15% υψηλότερα από το 2019 ένα ρυθμό ανάπτυξης διπλάσιο έναντι του καλοκαιριού που είναι +8,5%, συμβάλλοντας στη σταδιακή μείωση της εποχικότητας.
Παράλληλα η δυναμική πορεία των αφίξεων οδήγησε σε θετικές επιδόσεις τις πωλήσεις (έσοδο ανά δωμάτιο) των ξενοδοχείων κατά τη φθινοπωρινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 28% σε σταθερές τιμές έναντι του 2019 (67% σε τρέχουσες τιμές). Η επίδοση αυτή επιβεβαιώνει – και από την πλευρά των πωλήσεων – την τάση μείωσης της εποχικότητας, καθώς επίσης η χειμερινή και ανοιξιάτικη περίοδος υπερτερούν σε επιδόσεις έναντι της καλοκαιρινής περιόδου (+38% και +23%, έναντι 16% αντίστοιχα, έναντι του 2019 σε σταθερές τιμές).

Στήριξη σε τέσσερις αγορές
Η βασική στήριξη των αφίξεων σύμφωνα πάντα με την μελέτη, ήρθε από τις τέσσερις «παραδοσιακές» αγορές προέλευσης τουριστών, οι οποίες αύξησαν το μερίδιό τους σε 39% των αφίξεων το φθινόπωρο 2024 (από 35% το 2019), ενώ οι λοιπές «δευτερεύουσες» αγορές κινήθηκαν ήπια ανοδικά, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα προ πανδημίας επίπεδα.
Ειδικότερα:
▪ Μεταξύ των ευρωπαϊκών αγορών θετικά ξεχώρισαν το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία οι οποίες σημείωσαν την εντονότερη άνοδο αφίξεων έναντι του 2019 (37% και 30% αντίστοιχα), καλύπτοντας το 50% της συνολικής αύξησης της περιόδου, με αποτέλεσμα να ενισχύσουν το μερίδιό τους κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες (σε 30% από 26% το 2019). Από την άλλη πλευρά η Γαλλία σημείωσε ηπιότερη άνοδο της τάξης του 14% με αποτέλεσμα μικρή υποχώρηση μεριδίου στις ελληνικές αφίξεις (4,2% από 4,3% το 2019).
▪ Η αγορά των ΗΠΑ σημείωσε την τρίτη υψηλότερη άνοδο (28% έναντι του 2019) με το μερίδιο της να ενισχύεται κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες (σε 4,6% από 4,1% το 2019). Παράλληλα, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ – η σημαντικότερη μεταξύ των μακρινών αγορών μας – διαφοροποιούνται έναντι των ευρωπαίων τουριστών για την υψηλότερη δαπάνη ανά άφιξη και τη χαμηλότερη εποχικότητα.
Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις
Σε ότι αφορά τις πωλήσεις των ξενοδοχείων σε σταθερές τιμές παρουσιάζονται το φθινόπωρο του 2024, ενισχυμένες για όλους τους προορισμούς έναντι του 2019, ωστόσο τα νησιά ξεχωρίζουν με +30%, ενώ και οι αστικοί προορισμοί καταγράφουν συγκρίσιμες επιδόσεις αλλά ελαφρώς χαμηλότερες (+28%). Ηπιότερους ρυθμούς ανάπτυξης πέτυχαν οι ηπειρωτικοί προορισμοί (+14%), καθώς επηρεάζονται εντονότερα από τις αδύναμες οδικές αφίξεις.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι αξιοσημείωτο ότι οι καλές επιδόσεις των νησιωτικών περιοχών αποτέλεσαν κοινό χαρακτηριστικό για την πλειοψηφία των επιμέρους προορισμών, όπου το Ιόνιο ξεχωρίζει θετικότερα (+88% έναντι του 2019 σε τρέχουσες τιμές) – ωστόσο αντιπροσωπεύει μόλις το 9% του κλάδου. Ακολούθησαν σε επιδόσεις τα Δωδεκάνησα, το Κρήτη, οι Κυκλάδες και το Βόρειο Αιγαίο (+78%, +72%, +39% και +64% αντίστοιχα). Παράλληλα, χάρη στις υψηλότερες επιδόσεις τους (+30% σε τρέχουσες τιμές, έναντι +28% για τις αστικές περιοχές και +14% για τους ηπειρωτικούς προορισμούς), οι νησιωτικοί προορισμοί ενίσχυσαν το αποτύπωμα τους τους στις πωλήσεις του κλάδου κατά 1 ποσοστιαίες μονάδες (61% από 60% το 2019 και 2023).


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι